Panik.. S40 T4 vs 9-3 Aero

Phed
7 april 2011 · 242 Inlägg

LimpanS skrev:
Jag provkörde en 9-3 Aero (2002) medans jag ägde en V40.. Vet inte vad du baserar dina fakta på, men jag tyckte inte 9-3an var något speciellt när det gäller väghållningen.

Det var alltså en OG och inte NG 2003 ->.

Jag baserar mina fakta på hur bilarna presterar på bana, och där är det få standardbilar som är i närheten med fwd, och absolut långt ifrån en x40.

LimpanS
7 april 2011 · 351 Inlägg

Det var väl ingen som pratade om den nya 9-3:an ens? Det var 2002 och neråt som nämndes vad jag kan se.

Lexus IS250 "Executive" (2006)
Rquired Allmänt envis
7 april 2011 · 12 512 Inlägg

Phed skrev:
Måste faktiskt fråga om ni diskuterar NG9-3 mot en S40 T4. Sinnessjuk diskussion, bilarna borde inte få nämnas under samma dag ens. Sen kräks det över aerons väghållning neutral Det är för fan den som bilen är känd för. Allvarligt, varför spyr ni över en ng 9-3 om ni inte ens har ägt en?

s40 vs 9-3 aero, det är som att jämföra en suzuki swift och en porsche 911. Skärpning!

Grattis till köpet för övrigt.

Som sagt har det aldrig nämnts någonting om Saab 9-3 sportsedan utan enbart dess föregångare som är känd för sin usla väghållning och vingliga uppträdande. 9-3ss är dock knappast känd för sin väghållning, den är helt klart bra men inte mer och inget som sticker ut i storleksklassen...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Phed
7 april 2011 · 242 Inlägg

Rquired skrev:

Phed skrev:
Måste faktiskt fråga om ni diskuterar NG9-3 mot en S40 T4. Sinnessjuk diskussion, bilarna borde inte få nämnas under samma dag ens. Sen kräks det över aerons väghållning neutral Det är för fan den som bilen är känd för. Allvarligt, varför spyr ni över en ng 9-3 om ni inte ens har ägt en?

s40 vs 9-3 aero, det är som att jämföra en suzuki swift och en porsche 911. Skärpning!

Grattis till köpet för övrigt.

Som sagt har det aldrig nämnts någonting om Saab 9-3 sportsedan utan enbart dess föregångare som är känd för sin usla väghållning och vingliga uppträdande. 9-3ss är dock knappast känd för sin väghållning, den är helt klart bra men inte mer och inget som sticker ut i storleksklassen...

Missade att vi pratade og dock.

Busgrabb Rejsa ?
7 april 2011 · 2 959 Inlägg

LimpanS skrev:
Uppdatering.. Blev varken S40 eller 9-3. S70 för hela slanten! Ni ser den på min profil smile

Sjukt nöjd över mitt beslut. Visst S70 kan tyckas gubbigare än S40, men kvalitén och hela bilen överlag är mycket bättre än min gamla V40..

Det blev en tillrundad 850 konstruerad innan 1992 med stel bakaxel. Den omodernaste av alla wink
Skämt o sido, det är en riktigt skön bil att köra.

Autotech
BMW 335D (2008)
LimpanS
7 april 2011 · 351 Inlägg

Hmm, ja mycket möjligt. Men det var ju uppenbarligen en bra grej eftersom den höll i sig så länge big_smile  Nöjd är jag iaf  och fint går bilen smile

Lexus IS250 "Executive" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang