2,5" ändrör till 2,5" ljuddämpare passar inte?

Rbe
30 mars 2011 · 4 Inlägg

Tja
Jag har en audi coupe 2,3e, det sitter ett 2,5" system från katten.
När jag köpte bilen hade den inget ändrör bara slutdämparen.
Jag mätte slutdämparen och den va 2,5" då gick jag och köpte ett 2,5" ändrör men när jag skulle montera den så går ändröret och slutdämparen kant i kant, samma yttermått och samma innermått.
Är inte ändrör byggda så att 2,5" ändrör ska gå över ett 2,5" rör? tips på vad jag ska söka för storlek?

Audi S2 (1991)
Norrby89
30 mars 2011 · 320 Inlägg

är inte helt säker men när du köper i delar så är det väll ändå meningen att det ska svetsas fast? precis som om man köper avgasrör i "universal delar" eller vad man ska kalla det..

Rbe
30 mars 2011 · 4 Inlägg

Ändröret ska man kunna trä över slutdämparen och montera fast med en avgasklämma.
på dom flesta ändrören är det snittat i änden så röret ska kunna krympan mot slutdämpsröret när man klämmer fast den.

Audi S2 (1991)
Freddddan
30 mars 2011 · 87 Inlägg

Hade samma problem med min, bara köpa en stegmuff annars.

Saab 9-3 2.0t "Aero T5" (1999)
TeedasT 100% ninja
30 mars 2011 · 342 Inlägg

lämna tillbaka den å köp en som är till för att träs över. Gör om, gör rätt wink

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
Rbe
30 mars 2011 · 4 Inlägg

Det är till för att trä över , 2,5" fattar inte varför den inte passar, måste va min ljuddämpare som e udda.

Audi S2 (1991)
Eliasson93
30 mars 2011 · 91 Inlägg

Kan ju vara så att din ljuddämpare är gjord för att man ska sticka in och inte trä utanpå wink alltså att där redan är en muff ''hona'' och så har du en hona till på slutröret.

Skoda Octavia scout "Adventure edition" (2019)
Miblo
31 mars 2011 · 88 Inlägg

Eliasson93 skrev:
Kan ju vara så att din ljuddämpare är gjord för att man ska sticka in och inte trä utanpå wink alltså att där redan är en muff ''hona'' och så har du en hona till på slutröret.

håller mitt fullo, brukar generellt vara på just det viset.
ibland kan även materialet i dämpaen vara något tjockare än vanliga rör.
bästa sättet brukar vara svets, annars kan du montera en rör stump sedan slutröret.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang