3960
Sök

Chiptrimma BMW 528 -00

299 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Har en bmw 528-00, har inga planer på att chippa den eller något, tror inte det skulle vara någon speciell märkbar skillnad. Men Ebay säljer maaasssa massa chip o konstiga grejer, finns chip trim där till min bil för bara några hundra lappar. Är bara nyfiken på om det är något skit och på några står de typ 30 hk extra med ett sånt billigt chip. Menar, itsfun tar 3900 för att chippa min bil (i för sig med jobb) men då får man ut 11hk. Menar köpa ett chip för 400 och sen få ut 20-30hk? Det låter lite..konstigt. Men är bara nyfiken på om det hade vatt värt att köpa sig ett chip för någon hundring.

tack för svar!

Forummoderator
18 432 Inlägg
30 mars 2011
Redigerat rubrik.

Flyttar till rätt forum.

Fordonsel och bilelektronik -> Motorteknik (Grundläggande)

Mvh
Dieselsmurfen
Moderator

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
30 mars 2011
De mesta av de chip de säljer på ebay är båg, oftast säljer de nån resistor som man ska bygla mellan olika punkter och de ska ge 20hk osv. Så köp inget chip där.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

181 Inlägg
30 mars 2011
Precis som Niklasw säger, det är lotteri att handla chip på ebay. Med prisbilden du nämner så kan det inte vara någon som utvecklat programmet och därmed har dem ingen aning om vad som gjorts antagligen utan säljer bara något dom kommit över på ett eller annat sätt.

Har sett en hel del ebay-program och det är oftast ett skämt. Dem bästa program jag sett där har man lyckats utföra en del ändringar på dellast, som eventuellt kan ge något, då man inte gasar fullt wink (är lättare hitta dellast mappar i programmet för dem som inte har någon koll).

Mvh//
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.

299 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
okej, ja jag kan ingenting om sånt men till och med jag förstod att de måste vara skit o kan inte stämma. Skulle inte köpt nått, men hade bara funderingar på vad de va dom sålde för skräp där.
men tack för svaren, då vet jag wink

Sök