30 mars 2011
Trådstartare
Hej. Igår var en kille och tittade på min bil som jag har till salu. Han bestämde sig för att ta bilen men kunde inte betala den direkt. Han la 2500 i handpenning och skulle betala resterande på fredag då även bilen skulle bli hämtad. Sen ringde han idag för han helt plötsligt hade kommit på att han inte hade råd med bilen!! Och sa att vi skulle träffas för att han skulle ha tillbaka handpenningen och riva kvittot. Jag menade då på att jag sagt nej till 2 andra intressenter som jag nu inte har kvar numret till och att en handpenning är en handpenning.
Då påpekade han (kaxig som han var) att han hade rätt enligt konsumentverket! Jag menade då på att jag river inget kvitto innan jag pratat med dom själv.
Jag tycker ju att det INTE ska finnas en chans i världen att få tillbaka en handpenning då man låst en affär! (förutom om bilen blivit skadad eller dylikt)
Hade detta nu varit en schysst, snäll, trevlig kille hade jag säkert gett honom tillbaka handpenningen men har ärligt talat ingen lust till det!
Någon som är lite insatt i detta eller har varit med om det själv? Ska ringa konsumentverket imorgon men är bara ivrig på att höra vad ni har att säga? Tack!