3918
Sök

945 ltt: byte bränslepump, få ut armaturen???

133 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Hej, Håller på att byta bränslepumpen i tanken och jag har stora problem med att förstå hur jag ska vrida och få ut armaturen som de flesta har när de ska byta. Men jag känner att jag är inte ens nära på att få ut skiten så är det någon som har ett hum och kan ge lite fina tips på hur man ska vrid/dra ut armaturen så vore jag jätte tacksam!

940ltt

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 mars 2011
940Black skrev:
Hej, Håller på att byta bränslepumpen i tanken och jag har stora problem med att förstå hur jag ska vrida och få ut armaturen som de flesta har när de ska byta. Men jag känner att jag är inte ens nära på att få ut skiten så är det någon som har ett hum och kan ge lite fina tips på hur man ska vrid/dra ut armaturen så vore jag jätte tacksam!

luta armaturen neråt så att innerdelen går upp men dra den inte upp den ur hålet .
när du gjort det så vrider du armaturen motsols så du får över armaturen över skvalpplåten.

lys med en lampa eller nått så ser man hur man ska göra ..
Senast redigerat av turboforssen (30 mars 2011)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

133 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
turboforssen skrev:
940Black skrev:

luta armaturen neråt så att innerdelen går upp men dra den inte upp den ur hålet .
när du gjort det så vrider du armaturen motsols så du får över armaturen över skvalpplåten.

lys med en lampa eller nått så ser man hur man ska göra ..

Okej, tackar hoppas det kan hjälpa mig lite när jag kollar på det imorgon.

940ltt

133 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Fick ut pumpen precis gick väldigt lätt när man väl förstod. Vred den motsols sedan lyfte jag den över skvalpen och sen rätt ur!

MEN! Såg att den nya pumpen inte hade samma bosch nr som original. 0 580 453 037 heter original och den nya heter: 0 580 314 067 och den nya pumpen ser lite annorlunda ut vid anslutningarna minus stiftet är för stort så man får ej dit kabeln, annars ser dem exakt likadana ut. Då måste jag ha fått fel pump på Autoexperten antar jag?
Senast redigerat av 940Black (2 april 2011)

940ltt

Sök