Golfen genomgår en totalrenovering. Alla chassidelar pulverlackas, alla bultar byts ut till rostfria/syrafasta, alla kablar och en del slangar kläs med kabelstrumpa osv :)
Känns som bra köp med tanke på de kanonpriser vissa ligger ute för! Helt sjukt egentligen då det är finfina bilar
Håller med om att det verkar vara ett bra köp! Däremot vet jag inte om dom är SÅ billiga..
Kollar man på en Mercedes C180 -03 så kostar dom inte så mycket mer än Saaben gör
Men Saab är väl inte speciellt mycket sämre bil idag heller för den delen! Jag hoppas verkligen att dom ska bli nöjda med denna, länge sen dom hade en nyare bil!
Menar mest att man kan göra VÄLDIGT bra kap där ute just nu om man vill ha saab! Hitta nån 08:a för 50 som gått 13k mil
Oj! Vilken dåre!!
Av någon anledning är 9-5 billigare än 9-3.. minns du vilken modell det var? Hur som helst så tror jag att det är en prisvärd bil, man ska köpa de man känner för
9-5 var det, men ändå väldigt billigt! Att 93 är dyrare beror nog på utrustningen i 9-3:an skulle jag tro.
Ja precis! Jag skulle lätt kunna ha en saab om de bara var 4wd, har liksom fastnat för de om man ska åka på vintern
(ja vet att de finns med 4wd, men riktigt så ny bil har jag då inte råd med )
Jaha, är det mer utrustning i 9-3 än 9-5?!
Jag kan också tänka mig en Saab, men de finns så många andra roliga bilar! Skulle verkligen inte tacka nej, fast ska jag ut med 50-70'000kr blir de nog inte Saab
Hade lite problem med Golfen, den gick knappt runt på startmotorn! Nu har jag ställt ner tändningen lite så den orkar dra motorn runt, tyvärr så går den inte lika vackert nu som den gjorde med rätt tändning
Vad gör man när motorn knappt orkar runt pga för hög tändning? Tändningen är rätt i förhållande till allting annat.
Sen så tänder den inte hela tiden, glapp i tändningslåset gissar jag starkt på!
Men en sak är säker, den är rolig att köra Ska ordna nån film eller bilder åt er så ni inte blir trött på all text!
det kan var så att startmotorn håller på att lägga av eller så får du kolla kolen i startmotorn så dom ser bra ut , det är det ända jag tror som kan vara felet
det kan var så att startmotorn håller på att lägga av eller så får du kolla kolen i startmotorn så dom ser bra ut , det är det ända jag tror som kan vara felet
Mjoo men den fungerar ju kanon när tändningen är "nollad"
När tändningen ställs in efter MIN motor så är den ca 3cm efter (medurs) strecket!
okej , men ha du kollat kolen i startmorton ? för det kan var så att den bara får knista på ena kolen och inget på den andra , det är det ända jag vet som kan var felet , men startat bilen om du putar igång den ?
okej , men ha du kollat kolen i startmorton ? för det kan var så att den bara får knista på ena kolen och inget på den andra , det är det ända jag vet som kan var felet , men startat bilen om du putar igång den ?
Den startar med tändkablar eller om jag ställer ner tändningen! Bara den får det där lilla extra så startar den utan vidare
Hur gör man på racebilar som har galet hög tändning?
okej , men då är det ju nåt som inte stämmer ju men har du ringt till en återförsäljare till volkswagen och hört med om vad det kan vara för fel ?
Jadu jag vet inte om dom kör med nån annan startmotor
Jodå, nog stämmer det! Eftersom den är planad och har vassare kam så behöver den också högre tändning! Problemet är ju bara att den behöver så hög att kompet blir brutalt högt!
Angående startproblemet har jag kommit fram till att det kanske är batteriet som är problemet? 2010 hade jag ett VARTA batteri, men nu har jag ett Biltema batteri, modell mindre! Kan det kanske vara så att Varta batteriet hade mer startström än Biltema batteriet?
Har fixat ett nytt tändningslås och nu startar den utan vidare (med nedställd tändning)!
Ikväll kom jag dessutom på varför oljetryckslampan blinkar och skriker! Har satt HELT fel givare på oljefilterhållaren.. Nu sitter EN givare med TVÅ stift, original sitter det TVÅ stift med ETT stift på varje givare!
Kan bli spännande att hitta åt original givarna.. får nog besöka V.A.G