4324
Sök

T3/t3 intregrerad wg, ska det vara såhär (bild)

158 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146978/146978-a1c5a8b67597b8ae8c1d7973e7fe42da.jpg

vad är detta uttag till för?

7 282 Inlägg
3 april 2011
"A dual port wastegate adds a second port on the opposite side of the actuator. Air pressure allowed to enter this second port aids the spring to push harder in the direction of closing the wastegate. This is exactly the opposite of the first port. The ability to help the wastegate remain closed as boost pressure builds can be increased. This also adds further complexity to boost control, requiring more control ports on the solenoid or possibly a complete second boost control system with its own separate solenoid. Use of the second port is not necessary. Secondary ports, unlike primary ports, cannot be simply attached to a boost control line and require electronic or manual control to be useful. C02 can also be used to apply pressure to the second port, to control boost on a much finer level."

-Wikipedia

Dvs den kan man använda för att se till att wg'n hållar stängd bättre eller finjustera laddtrycket exaktare.
Senast redigerat av Brains (3 april 2011)

158 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
Okej, så om jag sätter tryck där så pressas wg'n igen bättre och tillåter mig att köra på ett högre tryck?

Edit: Fattar inte hur bra folk är på att söka, satt å leta 30min innan ja posta tongue
Senast redigerat av JohanssonC (3 april 2011)

7 282 Inlägg
3 april 2011
Sök på "dual port wastegate" på google så hittar du mycket. smile
Jag har aldrig använt mig av den funktionen tyvärr men du har ju redan en pysventil på wg'n så det borde ju räcka.

Behöver nog en riktigt boost controller, antingen en stand-alone eller inbyggt i ett sprut för att kunna kontrollera trycket till den porten.
För om du sitter med fullt tryck där då kommer du aldrig få wg'n att öppna, så när den ska öppna så måste trycket lättas där.

158 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
Sant smile jaja men då känner man sig iaf lugn att det inte är nått fel !

Tack för hjälpen!

Sök