2278
Sök

MB 190 e -89: Motorn rasslar efter oljebyte från Mobil 1 till Biltema olja

74 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Har en mb 190 e 89a ägaren innan mig har alltid använt mobil 1 olja, jag körde på mobil 1 också men en packning läckte olja då tänkte jag jag köpen billig biltemaolja tills ja fixar packningen:$ nån dag efter det började motorn låta typ krassla:S känns som om det är kamkedjan=( även oljetrycket är inte som förr=(

någon här som har varit med om liknande fal!

Inlägg redigerad:
Rubriken redigerad till en mera passande.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Hamilton

124 Inlägg
6 april 2011
ja du, dem bilarna har om ja inte missminner mej hydralisk kedjespännare, och kör du med dåligt oljetryck så kan den ju börja rassla.

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

158 Inlägg
6 april 2011
kör du med samma tjocklek på oljan som innan? fabrikatet är inte så noga, men det lär va samma värden på oljan

74 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
OpelAscona skrev:
ja du, dem bilarna har om ja inte missminner mej hydralisk kedjespännare, och kör du med dåligt oljetryck så kan den ju börja rassla.

jag bytte olja förrigår mobil1 w10-40 oljetrycket är nu som förr offff äntligen men ljudet kvarsår=S jag måste förmodligen byta kamkedja spennare mm va=(

74 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
JohanssonC skrev:
kör du med samma tjocklek på oljan som innan? fabrikatet är inte så noga, men det lär va samma värden på oljan

asså då oljan läckte från packningen så körde jag på billig biltemaolja tills ja skulle fixa packningen, men som sagt bytte olja förrigår oljetrycket är som förut men krasslet kvarsår, krävs förmodligen kamkedjebyte.

Sök