4599
Sök

Basarna "wobblar" när skivan laddar

"The guy who never make up his mind"
347 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#1
som rubiken säger, när skivan laddar i bilen, så wobblar basarna i olika toner, RCA och + kabeln ligger inte för nära varandra(vad jag hört är det den vanligaste förklaringen)

Har ett 4x200w slutsteg
och 2 st gas 10"

någon som varit med om detta innan?

hade uppskattas med snabba svar! då det börjar bli mörkt(står ute och meckar...)


Mvh Adse

Nulla tenaci invia est via

4 074 Inlägg
7 april 2011
#2
Är de bara när du byter skiva eller stoppar i en skiva??

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

"The guy who never make up his mind"
347 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#3
hade en cd i steron, så när den laddade så hördes det. + man hör det när basen slutar i en låt och det är bara sång tex, så måste ju vara någon störning...

Nulla tenaci invia est via

3 187 Inlägg
7 april 2011
#4
Adse skrev:
hade en cd i steron, så när den laddade så hördes det. + man hör det när basen slutar i en låt och det är bara sång tex, så måste ju vara någon störning...

kolla jorden till steget, vart ha du jordat?
vad är det för steg du har? är det denver steg?


"The guy who never make up his mind"
347 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#5
big-jepp skrev:
Adse skrev:
hade en cd i steron, så när den laddade så hördes det. + man hör det när basen slutar i en låt och det är bara sång tex, så måste ju vara någon störning...

kolla jorden till steget, vart ha du jordat?
vad är det för steg du har? är det denver steg?

Yes, det är ett denver faktiskt...budgetmärke, haha!

får kolla var den är jordad, för köpte min kusins bil, och då var sladdarna redan dragna, han kanske har jordat direkt på minus polen.. vem vet.

Jorden till steget är ordentligt iaf smile

Nulla tenaci invia est via

3 187 Inlägg
7 april 2011
#6
Adse skrev:
big-jepp skrev:
Adse skrev:
hade en cd i steron, så när den laddade så hördes det. + man hör det när basen slutar i en låt och det är bara sång tex, så måste ju vara någon störning...

kolla jorden till steget, vart ha du jordat?
vad är det för steg du har? är det denver steg?

Yes, det är ett denver faktiskt...budgetmärke, haha!

får kolla var den är jordad, för köpte min kusins bil, och då var sladdarna redan dragna, han kanske har jordat direkt på minus polen.. vem vet.

Jorden till steget är ordentligt iaf smile

har du jordat direkt på batteriet? eller har du jordat i chassit?
japp det är ett budget märke, man ska inte ha för stora krav på dessa steg.


"The guy who never make up his mind"
347 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#7
Springer ut och kollar, som sagt, inte jag som dragit kablarna.
men allt funkade fint när min kusin som hade bilen innan hade sitt steg/bas/stereo

Nulla tenaci invia est via

3 187 Inlägg
7 april 2011
#8
Adse skrev:
Springer ut och kollar, som sagt, inte jag som dragit kablarna.
men allt funkade fint när min kusin som hade bilen innan hade sitt steg/bas/stereo

skillnad på grejer till grejer.


"The guy who never make up his mind"
347 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#9
afan.. steget funkade fint när jag hade det i BMW;en dock..

Nulla tenaci invia est via

3 187 Inlägg
7 april 2011
#10
Adse skrev:
afan.. steget funkade fint när jag hade det i BMW;en dock..

okej, men har du jordat dåligt i denna bilen så fungerar det inte som det ska. och det kan även resultera i andra skador, bland annat bränd signal jord.


"The guy who never make up his mind"
347 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#11
har kollat jorden, och den verkar bra..

Nulla tenaci invia est via

3 187 Inlägg
7 april 2011
#12
Adse skrev:
har kollat jorden, och den verkar bra..

vart hade du jordat?


"The guy who never make up his mind"
347 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
#13
Baksätets baksida var den jordad.

Nulla tenaci invia est via

6 851 Inlägg
7 april 2011
#14
troligen inte bra. sätt den i en bult som håller säkerhetsbältet eller liknande.


3 187 Inlägg
7 april 2011
#15
TT-Avant skrev:
troligen inte bra. sätt den i en bult som håller säkerhetsbältet eller liknande.

+1


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
7 april 2011
#16
Säker på att det inte är stereon som helt enkelt är kass ??

Inte sönder utan helt enkelt en kass stereo..


Har varit med om liknande fenomen många gånger med skitstereos, både billjud och hemmagrejor.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

4 074 Inlägg
7 april 2011
#17
Tycker mer det låter som signaljorden...

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

6 851 Inlägg
7 april 2011
#18
BJonsson skrev:
Tycker mer det låter som signaljorden...

Och varför blir det en bränd signaljord då?
jo oftast så har man taskig jord wink
Signaljorden går inte sönder av sig själv..hehe


4 074 Inlägg
7 april 2011
#19
TT-Avant skrev:
BJonsson skrev:
Tycker mer det låter som signaljorden...

Och varför blir det en bränd signaljord då?
jo oftast så har man taskig jord wink
Signaljorden går inte sönder av sig själv..hehe

Hmm jo de är sant! big_smile

T.S!!
Testa jorda yttrehöljet på lågnivå utgången på cd´n

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

6 851 Inlägg
7 april 2011
#20
BJonsson skrev:
TT-Avant skrev:
BJonsson skrev:
Tycker mer det låter som signaljorden...

Och varför blir det en bränd signaljord då?
jo oftast så har man taskig jord wink
Signaljorden går inte sönder av sig själv..hehe

Hmm jo de är sant! big_smile

T.S!!
Testa jorda yttrehöljet på lågnivå utgången på cd´n

Man kan samanfatta det ganska enkelt, roten till allt ont inom bilstereo är, dålig jord!! Detta ställer till med absolut mest besvär inom detta ämne, om jag får säga vad jag tycker.



Sök