Ett nytt svenskt LFS- team har startat upp. TPC heter vi och vi kör allt från rallycross, asfaltracing till drifting. Kika in på sidan å regga dig om du vill veta mer. www.teamtpc.tk
/The Mask
Coolt.. jag har nog mött dig någon gång?.. jag körde för SRM har fortfarande deras server uppe
www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Jag har slutat spela lfs sen nya verationen kom... tycker kör känslaan blev svårare o sämre ljudet var ju bättre och bilen går lite fortfarande men resten var värdelöst
Har aldrig hört talas om LFS innan, men ja tankade ner det i förrgår och körde några varv.. De e ju kanonfin känsla o grafik tycker iaf jag, och en hel del detaljer/inställningsmöjligheter för att vara en demoversion..
Har dock lite problem att kontrollera bilen med musstyrningen, då jag inte får igång min Sidewinder FF ratt...(har lyckats supa bort trafon, om någon vet vart man lättast/snabbast hittar en så hojta till!!)
annars är spelet hur skönt och verklighetstroget som helst.. GT4 m.fl har ju inte en chans..
På Onsdag 21/3 fr. kl 19 tänkte vi (licensierade och olicensierade förare) bege oss till Blackwood för lite gammal hederlig demo-racing!
FEL skrev:
Som bekant finns det många racingentusiaster därute som fortfarande hankar sig fram i LFS demoträsk, och de flesta är väl överens om att det kan vara lite si och så med racingen på demo-servrar. Vad sägs om att bjuda in dem till lite riktig racing?
Vi drar in på vår demo-server och myser lite! Serverns låga ping och höga aktivitet kommer säkerligen locka in de som fortfarande famlar i mörkret. Låtom oss leda dem in i ljuset!
På Onsdag 21/3 fr. kl 19 tänkte vi (licensierade och olicensierade förare) bege oss till Blackwood för lite gammal hederlig demo-racing!
FEL skrev:
Som bekant finns det många racingentusiaster därute som fortfarande hankar sig fram i LFS demoträsk, och de flesta är väl överens om att det kan vara lite si och så med racingen på demo-servrar. Vad sägs om att bjuda in dem till lite riktig racing?
Vi drar in på vår demo-server och myser lite! Serverns låga ping och höga aktivitet kommer säkerligen locka in de som fortfarande famlar i mörkret. Låtom oss leda dem in i ljuset!
Väl mött!
Server: liveforspeed.se Demo Lösen: S2
Kan man köra LFS demo online? För jag har nämligen demon och det är skitkul Men jag har inte kört mycket (2dagar)
Ja, absolut. Du kan spela online eller mot spelets AI hur mycket du vill, begränsat till Blackwood och de 3 bilar som finns i demot, förstås. Var dock beredd på att det kan bli rätt tuffa tag på demo-servrarna, alltså, vad det gäller knuffade och hårda ord. När man köpt en licens slipper man dock sånt, då är man nämligen inte anonym längre och har således ett rykte att vara rädd om
Ja, absolut. Du kan spela online eller mot spelets AI hur mycket du vill, begränsat till Blackwood och de 3 bilar som finns i demot, förstås. Var dock beredd på att det kan bli rätt tuffa tag på demo-servrarna, alltså, vad det gäller knuffade och hårda ord. När man köpt en licens slipper man dock sånt, då är man nämligen inte anonym längre och har således ett rykte att vara rädd om
Men det är klart, lite kontakt får man ju räkna med, och ingen blir sur om man råkar knuffa någon. Skillnaden är att på vissa demo-servrar finns det folk som liksom går in för att förstöra loppet för andra.
okej då.. får väl säga förlåt att jag inte kollade om det fanns nån tråd om LFS innan jag lade upp min.. men det finns ju ingen sökfunktion vad jag vet och orkade inte kolla igenom typ 8000 trådar.. så förlåt än en gång^^ men som sagt är det nån som har lust att köra några varv så skicka ett GB eller nått..
I den andra tråden frågade någon hur man sparar och lägger upp repris.
Om man vill spara en repris efter ett lopp eller gjort någonting annat sevärt trycker man helt enkelt på siffran 2 på sitt tangentbord, så får man döpa filen. Har du "tränat" eller kört ensam skapas en spr (singe player replay) fil som hamnar under /data/spr, spelar du online skapas en mpr (multi plaer replay) under just det, /data/mpr.
Notera att när väl sparat en replay spelas ingenting mer in förrän loppet startar om. Så sparat inte för tidigt!
Har testat dom flesta bilspelen som finns för PC, och kan säga att detta slår allt med hästlängder.... är man ute efter grafik så kan man spela nfs eller gtr... men är det körglädje man vill ha så är Live For Speed en vinnare!
Själv kör jag twin-drift med polarn flera ggr i veckan! Sjukt kul!
Och idén med att bygga om en gammal joystick till en extrafunktion är ju lysande! Jag har ratt+pedaler, men ikväll ska det byggas en handbroms!
Det var någon som undrade om det fanns till annat än windows, och jag kan åtminstone säga att jag fått det att fungera lysande i Ubuntu (Linuxdist).
Om någon är nyfiken på spelet så finns det mängder av videos på youtube.com, sök bara på live for speed så kan ni få fram allt ifrån driftingfilmer till STCC-deltävlingar
Själv kör jag twin-drift med polarn flera ggr i veckan! Sjukt kul!
Och idén med att bygga om en gammal joystick till en extrafunktion är ju lysande! Jag har ratt+pedaler, men ikväll ska det byggas en handbroms!
LFS S2 är de bilspel jag spenderat mest tid åt vid datorn under alla år, kör med en Logitech G25 ratt, 900graders rattutslag, 6v stegad låda med koppling. Det är fina grejor, vi får ta ett varv online någon dag? msn: rowbean@rowbean.se ps. jag driftar