1892
Sök

Hur många på gorg spelar LFS?

Sideways.nu
873 Inlägg
8 mars 2007
themask skrev:
Ett nytt svenskt LFS- team har startat upp. TPC heter vi och vi kör allt från rallycross, asfaltracing till drifting. Kika in på sidan å regga dig om du vill veta mer. www.teamtpc.tk

/The Mask

Coolt.. jag har nog mött dig någon gång?.. jag körde för SRM har fortfarande deras server uppe smile

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 mars 2007
Trådstartare
hanomag skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Sliter upp den här tråden igen smile Undrar vilket (DITT) snabbaste varv är med XR GT TURBOn på BLACKWOOD GP. alltså på demo banan och demo bilen.

Mitt snabbaste är 1:28:53

kör på runt 1.26....

kul big_smile jag är nere på 1,27,03 big_smile

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 mars 2007
Trådstartare
Jag har slutat spela lfs sen nya verationen kom... tycker kör känslaan blev svårare o sämre hmm ljudet var ju bättre och bilen går lite fortfarande men resten var värdelöst sad

Bmw osv..

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
9 mars 2007
Jag tycker det blev mycket bättre med nya smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
11 mars 2007
Har aldrig hört talas om LFS innan, men ja tankade ner det i förrgår och körde några varv.. De e ju kanonfin känsla o grafik tycker iaf jag, och en hel del detaljer/inställningsmöjligheter för att vara en demoversion..

Har dock lite problem att kontrollera bilen med musstyrningen, då jag inte får igång min Sidewinder FF ratt...(har lyckats supa bort trafon, om någon vet vart man lättast/snabbast hittar en så hojta till!!)

annars är spelet hur skönt och verklighetstroget som helst.. GT4 m.fl har ju inte en chans..

28 Inlägg
18 mars 2007
På Onsdag 21/3 fr. kl 19 tänkte vi (licensierade och olicensierade förare)  bege oss till Blackwood för lite gammal hederlig demo-racing!

FEL skrev:
Som bekant finns det många racingentusiaster därute som fortfarande hankar sig fram i LFS demoträsk, och de flesta är väl överens om att det kan vara lite si och så med racingen på demo-servrar. Vad sägs om att bjuda in dem till lite riktig racing?

Vi drar in på vår demo-server och myser lite! Serverns låga ping och höga aktivitet kommer säkerligen locka in de som fortfarande famlar i mörkret. Låtom oss leda dem in i ljuset!

Väl mött!  smile

Server: liveforspeed.se Demo
Lösen: S2

http://www.liveforspeed.se - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
18 mars 2007
Får försöka komma ihåg det då tongue

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Lamelldiffad
121 Inlägg
23 mars 2007
Jag brukar också spela lite LFS då o då .

7 120 Inlägg
9 april 2007
FEL skrev:
På Onsdag 21/3 fr. kl 19 tänkte vi (licensierade och olicensierade förare)  bege oss till Blackwood för lite gammal hederlig demo-racing!

FEL skrev:
Som bekant finns det många racingentusiaster därute som fortfarande hankar sig fram i LFS demoträsk, och de flesta är väl överens om att det kan vara lite si och så med racingen på demo-servrar. Vad sägs om att bjuda in dem till lite riktig racing?

Vi drar in på vår demo-server och myser lite! Serverns låga ping och höga aktivitet kommer säkerligen locka in de som fortfarande famlar i mörkret. Låtom oss leda dem in i ljuset!

Väl mött!  smile

Server: liveforspeed.se Demo
Lösen: S2

Kan man köra LFS demo online? För jag har nämligen demon och det är skitkul big_smile
Men jag har inte kört mycket (2dagar)

28 Inlägg
9 april 2007
Ja, absolut. Du kan spela online eller mot spelets AI hur mycket du vill, begränsat till Blackwood och de 3 bilar som finns i demot, förstås. Var dock beredd på att det kan bli rätt tuffa tag på demo-servrarna, alltså, vad det gäller knuffade och hårda ord. När man köpt en licens slipper man dock sånt, då är man nämligen inte anonym längre och har således ett rykte att vara rädd om smile

http://www.liveforspeed.se - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

7 120 Inlägg
9 april 2007
FEL skrev:
Ja, absolut. Du kan spela online eller mot spelets AI hur mycket du vill, begränsat till Blackwood och de 3 bilar som finns i demot, förstås. Var dock beredd på att det kan bli rätt tuffa tag på demo-servrarna, alltså, vad det gäller knuffade och hårda ord. När man köpt en licens slipper man dock sånt, då är man nämligen inte anonym längre och har således ett rykte att vara rädd om smile

Woohoo!! Count me in big_smile

28 Inlägg
9 april 2007
smile

Men det är klart, lite kontakt får man ju räkna med, och ingen blir sur om man råkar knuffa någon. Skillnaden är att på vissa demo-servrar finns det folk som liksom går in för att förstöra loppet för andra.

Sånt är helt enkelt skönt att slippa wink

Blyfot
142 Inlägg
9 april 2007
okej då.. får väl säga förlåt att jag inte kollade om det fanns nån tråd om LFS innan jag lade upp min.. men det finns ju ingen sökfunktion vad jag vet och orkade inte kolla igenom typ 8000 trådar.. så förlåt än en gång^^ men som sagt är det nån som har lust att köra några varv så skicka ett GB eller nått..

Peace!

28 Inlägg
9 april 2007
I den andra tråden frågade någon hur man sparar och lägger upp repris.

Om man vill spara en repris efter ett lopp eller gjort någonting annat sevärt trycker man helt enkelt på siffran 2 på sitt tangentbord, så får man döpa filen. Har du "tränat" eller kört ensam skapas en spr (singe player replay) fil som hamnar under /data/spr, spelar du online skapas en mpr (multi plaer replay) under just det, /data/mpr.

Notera att när väl sparat en replay spelas ingenting mer in förrän loppet startar om. Så sparat inte för tidigt!

Evolution Garage
394 Inlägg
10 april 2007
Har testat dom flesta bilspelen som finns för PC, och kan säga att detta slår allt med hästlängder.... är man ute efter grafik så kan man spela nfs eller gtr... men är det körglädje man vill ha så är Live For Speed en vinnare!

Själv kör jag twin-drift med polarn flera ggr i veckan! Sjukt kul!

Och idén med att bygga om en gammal joystick till en extrafunktion är ju lysande! Jag har ratt+pedaler, men ikväll ska det byggas en handbroms! smile

Det var någon som undrade om det fanns till annat än windows, och jag kan åtminstone säga att jag fått det att fungera lysande i Ubuntu (Linuxdist).

Om någon är nyfiken på spelet så finns det mängder av videos på youtube.com, sök bara på live for speed så kan ni få fram allt ifrån driftingfilmer till STCC-deltävlingar smile

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

7 120 Inlägg
10 april 2007
Någon som vill spela? Hur man nu gör det? tongue PM;a. Behöver lite info och sånt big_smile

81 Inlägg
10 april 2007
Kör LFS fast drifting med ratt, koppling,gas,broms... hyfsat grym.. ska fixa film och lägga in här..

Funkar det inte med våld, använd lite mer våld, går det sönder var det trasigt från början

Blyfot
142 Inlägg
11 april 2007
g0dis3n skrev:
Kör LFS fast drifting med ratt, koppling,gas,broms... hyfsat grym.. ska fixa film och lägga in här..

har du tre pedaler då?

Bilförsäljare på Hörby Bil
152 Inlägg
11 april 2007
Själv kör jag twin-drift med polarn flera ggr i veckan! Sjukt kul!

Och idén med att bygga om en gammal joystick till en extrafunktion är ju lysande! Jag har ratt+pedaler, men ikväll ska det byggas en handbroms! smile

smile LFS S2 är de bilspel jag spenderat mest tid åt vid datorn under alla år, kör med en Logitech G25 ratt, 900graders rattutslag, 6v stegad låda med koppling. Det är fina grejor, vi får ta ett varv online någon dag? msn: rowbean@rowbean.se
ps. jag driftar big_smile

81 Inlägg
11 april 2007
volume skrev:
g0dis3n skrev:

har du tre pedaler då?

Yepp, 3 pedaler, precis som en bil...
ratten är dessvärre ingen höjdare, men det kommer en finare sen när jag har råd...

Funkar det inte med våld, använd lite mer våld, går det sönder var det trasigt från början

Sök