3370
Sök

Byta till en EJ orginalturbo volvo 850 T5

2 174 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
Tjena, har nu rasat 2 turbos på kort tid, och börjar tröttna, orginalturbos typ 15t och 16t är jävligt dyra i fint skick, och kostar multum nya, nästan som en fräsh motor.

Då tänkte jag lite, jag ska faktiskt testa köpa en kina turbo från sportstolen eller stylingbutiken typ 2500 kr, Någon måste prova!

Då behöver jag lite info av er, Vad heter flänsen på 850 grenröret som turbon sitter fast på? Den är lite konisk för det sitter ingen packning, Menar INTE downpipe anslutningen nu alltså.

Och eftermarknads turbos är ofta bara oljekylda, vad gör jag med mina vatten anslutningar, tar bort och sätter ihop dom så det fortfarande blir cirkulation? Olje rören till turbon är bockade m.m, blir nog bäst köpa typ stålomspunna hydralslangar med rätt gänga m.m borde gå få tag i till skapligt pris.

Är det någon som har en kina turbo på sin bil ? saab som volvo, skriv gärna och berätta vilka modifikationer ni fick göra!

Jag köper hellre en ny kina turbo 2500 kr än en begangad 16t som gått 20 tusen mil.

Mvh

8 284 Inlägg
9 april 2011
Storleken på flänsen på turbo / grenrör heter T3. Vattensnslutningarna pluggas efter förmåga. Om man sätter en varsin plugg på dem eller drar en slang emellan dem spelgar ingen roll bara det blir tätt.

4 586 Inlägg
9 april 2011
Vet flera som kör med 18/19T och ej kört ras på flera år. Tror du måste kolla upp orsaken till turborasen innan du byter till en kina turbo.

1 738 Inlägg
9 april 2011
Vad har hänt kimpa big_smile ska du ha Kina saker på den där fina Volvon big_smile du hatar ju sånt skräp wink jag ska köpa sportstolens turbo på elmia, bara tänka på att köra in den och häla olja i snurrans oljegångar innan montering! Vatten rör pluggar du och köp pressad Oljeslang från walles maskinservice i Mjölby! Var dör i veckan och fick bra priser på bränsle slang, Oljeslang och stålomspunnen broms slang! Swedol har skit grejer!!

Lycka till, ses på elmia!
Senast redigerat av 940RDALLE (9 april 2011)

2 174 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
jocke_gronberg skrev:
Vet flera som kör med 18/19T och ej kört ras på flera år. Tror du måste kolla upp orsaken till turborasen innan du byter till en kina turbo.

har bara en 16t tyvär och det blir lite stressat med orginal ic och skit.

2 174 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
940RDALLE skrev:
Vad har hänt kimpa big_smile ska du ha Kina saker på den där fina Volvon big_smile du hatar ju sånt skräp wink jag ska köpa sportstolens turbo på elmia, bara tänka på att köra in den och häla olja i snurrans oljegångar innan montering! Vatten rör pluggar du och köp pressad Oljeslang från walles maskinservice i Mjölby! Var dör i veckan och fick bra priser på bränsle slang, Oljeslang och stålomspunnen broms slang! Swedol har skit grejer!!

Lycka till, ses på elmia!

tja dalle tongue jo fan är trött på detta skit även garret kan slänga sig i väggen kompisen köpte en ny från speedparts 7500 kr höll 500 mil, ingen garnati bilen var inte ens trimmad.

jag är sugen på den turbo också men den är ju lite konisk, det lär den inte va på den turbon?

1 738 Inlägg
9 april 2011
Tror du får med Fläns och packningar när du köper den turbon så det är nog inga problem vet du wink

Sök