2369
Sök

Volvo V70N D5 -04 (Lätt styling Projekt)

Detta är ett rullande projekt vars mening är att greja lite eftersom man får råd och tid, har kommit en liten bit på vägen hittills.

320 667 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2014
168 Inlägg
14 mars 2012
#401
Danne_1977 skrev:
kricka_ skrev:
Ser ut som att ena dioden högst upp till höger inte lyser.. När man tittar på bilden.

Jag tror dom lyser alla.. även om det inte ser ut så på bilden..

Fint! smile Tänkte bara påpeka utifall att den nu inte lyser nu när du ändå har garanti smile
Ena min drl lykta var trasig när jag fick den, dock hann jag motera den innan jag märkte så fick ju riva ner fronten igen och skicka in den...

Hela projektorlinsen var lös något fäste tydligen som var knäckt inne i lyktan. Såg att halvljuset hoppade som tusan när man körde med bilen.


1 777 Inlägg
15 mars 2012
#402
Satsa på en faceliftfront, ska du ha en från 08 o framåt blir det mååååånga modifieringar som ska göras, till faceliftfronten finns ju olika alternativ, frontläpp som jag har på min eller så moddar du ihop en egen frontläpp till den fronten;-) Ögonlocken sitter precis som på vanliga strålkastare, jag kör med drl samt ögonlock så där kan du se hur det ser ut.
Lycka till!! ;-)


3 292 Inlägg
25 mars 2012
Trådstartare
#403
Så nu har jag även fått problem med att xenonlamporna inte tänder som dom ska...ibland får man vrida av och på lysknappen ett antal gånger innan det börjar lysa... lite jobbigt att måsta springa ut hela tiden och kolla om det lyser, i vintras trodde jag det berodde på kylan.. men så var inte fallet.

Irriterande....

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

3 151 Inlägg
25 mars 2012
#404
Har du halvljusautomatik? Är inte alltför ovanligt att sådana problem uppstår, har jag hört...

Det du kan göra är att koppla om så att xenonljusen tänds enbart när motorn är igång, eller så kopplar du bort halvljusautomatiken och vrider om vredet manuellt istället.

Om du vill försäkra dig om att halvljusautomatiken är problemet, så kan du prova vrida till "positionsljus"-läget innan du startar bilen, sedan vrida på halvljuset igen. Kvarstår problemet så ligger felet någon annanstans...

Aja, hoppas jag kunnat hjälpa lite i alla fall... Hehe. smile

MolnbyPerformance
365 Inlägg
25 mars 2012
#405
har samma problem på brukisen (ford mondeo) får alltid vrida på p-ljus innan man startar och tillbaka sen. är väl att spänningen går ner för lågt när startmotorn går runt och ballasterna stängs av om går inte igång förrän man stänger av och sätter på halvljuset smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

3 292 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
#406
Idag har jag monterat dom nya canbus modulerna som jag fick för ett par månader sen av bilupplysningen.se, nu är mitt problem löst, inget mer meddelande om lyset... inte än iaf, hoppas det håller i sig bra.

Nu måste jag bara ta reda på hur man byter ut manuell justering på Devil Eyes till Automatisk höjdjusteringsmotorerna som sitter på orginal lamporna... nån som vet ?

Man vrider ju på själva motorn men sen verkar den sitta fast inne i själva lykthuset på nåt sätt ?? eller ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

3 292 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
#407
Nu är det åxå snart dags för service, ny olja, nytt oljefilter samt nytt luftfilter, jag har tänkt satsa på ett sportluftfilter av nåt slag, antingen ett insatsfilter eller nåt annat typ av filter.. önskar förslag på vad som är bäst och billigast, man lär ju vilja ha lite mer insugsljud än orginal.. big_smile big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

3 292 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
#408
Har sett att man kan släcka service meddelandet själv genom att greja med tändningen och trippmätarknappen, men då kan man ju undra om meddelandet kommer tillbaka efter att man kört tex 1500 mil eller efter att det gått ett år eller nåt sånt ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

168 Inlägg
29 mars 2012
#409
Finns ju oljefria insats filter av fullflödes modellen hört om AEM men googlade lite snabbt och fann denna http://www.creatix.se/tuning-motor/luft … /volvo/860


2 266 Inlägg
29 mars 2012
#410
http://www.youtube.com/watch?v=sDx0iZzR … af3YgvM_k=

Så har körde jag dock inte min bil på filmen ett stort vitt Aem filter hade jag

svetsdiff !!!

mopar300
29 mars 2012
#411
Danne_1977 skrev:
Har sett att man kan släcka service meddelandet själv genom att greja med tändningen och trippmätarknappen, men då kan man ju undra om meddelandet kommer tillbaka efter att man kört tex 1500 mil eller efter att det gått ett år eller nåt sånt ?

det går tillbaka så du behöver inte oroa dig...kommer at lysa igen efter ett antal mil som är inprogramerad i din data i bilen...

3 292 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
#412
kricka_ skrev:
Finns ju oljefria insats filter av fullflödes modellen hört om AEM men googlade lite snabbt och fann denna http://www.creatix.se/tuning-motor/luft … /volvo/860

Intressant.. men det står inget speciellt om just D5.. lär ju ska vara lite andra luftfilter till diesel än till Bensin ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

3 292 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
#413
PMPerformance skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=sDx0iZzRZJs&context=C4be7247ADvjVQa1PpcFO7wxofFTFBTTDGnmFV9KjjMeaf3YgvM_k=

Så har körde jag dock inte min bil på filmen ett stort vitt Aem filter hade jag

Intressant.. man kan ju undra om man får massa felmeddelanden och skit om man kör med öppet sportluftfilter.. eller om det funkar fin fint..  BSR har ingen som helst info om att deras öppna sportluftfilter skulle passa till D5.. säker man så är det bara insatsfilter som dom har angivit passar till D5..  kanske beror på att det inte är så bra att köra med öppet filter på D5 ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

3 292 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
#414
mopar300 skrev:
Danne_1977 skrev:
Har sett att man kan släcka service meddelandet själv genom att greja med tändningen och trippmätarknappen, men då kan man ju undra om meddelandet kommer tillbaka efter att man kört tex 1500 mil eller efter att det gått ett år eller nåt sånt ?

det går tillbaka så du behöver inte oroa dig...kommer at lysa igen efter ett antal mil som är inprogramerad i din data i bilen...

Faan vad bra.. för jag funderar på att serva bilen själv nämligen, blir dock ingen stämpel i serviceboken men o andra sidan så tror jag den är full.. eller nästan full.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Klantarsel
158 Inlägg
29 mars 2012
#415
Kör med ett insatsfilter, annars drar det bara onödigt med soppa smile det går ju såklart med öppet med....

Skriv i serviceboken vad du gör på servicen så det är iskrivet iaf smile


2 266 Inlägg
29 mars 2012
#416
Danne_1977 skrev:
PMPerformance skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=sDx0iZzRZJs&context=C4be7247ADvjVQa1PpcFO7wxofFTFBTTDGnmFV9KjjMeaf3YgvM_k=

Så har körde jag dock inte min bil på filmen ett stort vitt Aem filter hade jag

Intressant.. man kan ju undra om man får massa felmeddelanden och skit om man kör med öppet sportluftfilter.. eller om det funkar fin fint..  BSR har ingen som helst info om att deras öppna sportluftfilter skulle passa till D5.. säker man så är det bara insatsfilter som dom har angivit passar till D5..  kanske beror på att det inte är så bra att köra med öppet filter på D5 ?

Man sätter de direkt på luftmassemätaren de är tre tums anslutning tar bort locket helt till luftburken. Annars yxar/ sågar upp ett stort hål i botten på luftburken så ska du se att de låter som ett öppet filter wink

svetsdiff !!!

mopar300
29 mars 2012
#417
Danne_1977 skrev:
mopar300 skrev:
Danne_1977 skrev:
Har sett att man kan släcka service meddelandet själv genom att greja med tändningen och trippmätarknappen, men då kan man ju undra om meddelandet kommer tillbaka efter att man kört tex 1500 mil eller efter att det gått ett år eller nåt sånt ?

det går tillbaka så du behöver inte oroa dig...kommer at lysa igen efter ett antal mil som är inprogramerad i din data i bilen...

Faan vad bra.. för jag funderar på att serva bilen själv nämligen, blir dock ingen stämpel i serviceboken men o andra sidan så tror jag den är full.. eller nästan full.

jag servar min d5 efter 2000 mil me olja å filter,sen tryckar jag in så lampan slocknar,sedan e de bara att vänta till nästa å göra samma....

168 Inlägg
30 mars 2012
#418
Danne_1977 skrev:
kricka_ skrev:
Finns ju oljefria insats filter av fullflödes modellen hört om AEM men googlade lite snabbt och fann denna http://www.creatix.se/tuning-motor/luft … /volvo/860

Intressant.. men det står inget speciellt om just D5.. lär ju ska vara lite andra luftfilter till diesel än till Bensin ?

Bara testa mail eller ringa dem och titta. Finns ju flertalet andra leverantörer också så bara googla vidare smile Tog den första jag fann bara big_smile


3 292 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
#419
Behöver veta hur man tar bort och sätter fast nivåregleringsmotorerna på lyckorna.. fattar att man ska vrida motorn men sen vette faan.. ska man bara benda lös eller hur gör man ?  Vill ta bort skruvjusteringarna på Devil Eyesen och sätta dit automatiska nivå motorerna som sitter på orginallyckorna. Frågar för att jag inte vill förstöra nåt.. :S

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

168 Inlägg
12 april 2012
#420
Du ska vrida skruven först och sen ska du gänga ut den och därefter sitter den fast med en kulled.



Sök