Eftersnack/Bilder: FNM/Första Vårträffen - Ikea Barkarby 15/4 -11

Germax
16 april 2011 · 12 086 Inlägg

Haha, kom på att jag körde ikapp en snut på väg hem (E4 nånstans i sthlm) han låg i 90, jag tänkte wft big_smile Körde om han i 95 och det gick kalas. Sen när han låg några hundra meter bakom va det bara trycka på lite mer sen va man snart hemma smile

Till smurfen, det gör inget att polisen närvarar, men när de kommer i 10 bilar och spärrar av alla vägar är det inte lika roligt.

Snofi -Team Moisty Racing-
16 april 2011 · 842 Inlägg

Kuffe skrev:
Den här träffen kan nog bara beskrivas som fullständigt kaos, en massa burnouts och stenskott. Killen som drog en burn, dumpade sin E36 och sprang när snuten kom saknade till o med körkort! Säger lite om nivån på en del deltagare...
Du med vita supran var förövrigt mogen som skällde ut en jänkarbil som burnade och skickade stenskott på din bil. MINDRE moget var att du bestämde dig för att själv dra en burnout på samma plats bland alla bilar när du åkte iväg, hoppas du får fler stenskott i framtiden.

Diskutera inte streetrace i forumet, så slipper vi att tråden blir låst.

Vad var det för vit supra? inte min va?

Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Kuffe Audi:ot
16 april 2011 · 183 Inlägg

Snofi skrev:

Kuffe skrev:
Den här träffen kan nog bara beskrivas som fullständigt kaos, en massa burnouts och stenskott. Killen som drog en burn, dumpade sin E36 och sprang när snuten kom saknade till o med körkort! Säger lite om nivån på en del deltagare...
Du med vita supran var förövrigt mogen som skällde ut en jänkarbil som burnade och skickade stenskott på din bil. MINDRE moget var att du bestämde dig för att själv dra en burnout på samma plats bland alla bilar när du åkte iväg, hoppas du får fler stenskott i framtiden.

Diskutera inte streetrace i forumet, så slipper vi att tråden blir låst.

Vad var det för vit supra? inte min va?

Skällde du ut en jänkare som gav dig stenskott så är det nog mycket möjligt. Det stod en svart supra bredvid.

Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines.
Snofi -Team Moisty Racing-
16 april 2011 · 842 Inlägg

Kuffe skrev:

Snofi skrev:

Kuffe skrev:
Den här träffen kan nog bara beskrivas som fullständigt kaos, en massa burnouts och stenskott. Killen som drog en burn, dumpade sin E36 och sprang när snuten kom saknade till o med körkort! Säger lite om nivån på en del deltagare...
Du med vita supran var förövrigt mogen som skällde ut en jänkarbil som burnade och skickade stenskott på din bil. MINDRE moget var att du bestämde dig för att själv dra en burnout på samma plats bland alla bilar när du åkte iväg, hoppas du får fler stenskott i framtiden.

Diskutera inte streetrace i forumet, så slipper vi att tråden blir låst.

Vad var det för vit supra? inte min va?

Skällde du ut en jänkare som gav dig stenskott så är det nog mycket möjligt. Det stod en svart supra bredvid.

Ne då klarade jag nog mig smile körde lungt helt kvällen och sparade på däcken ;P

Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Nires
16 april 2011 · 50 Inlägg

Tur att det inte va några allvarliga olyckor (vad jag vet) med tanke på alla flaskhalsar det var överallt.

Niiko
16 april 2011 · 42 Inlägg

sebbe666 skrev:
Kan säga att polisen har en ny insats styrka som enbart koncentrerar sig på streetracing fr.o.m. Denna sommar:((((

Så pratades det om inför förra året oxå men har inte märkt nå större skillnad. Visst finns den säkert men "vi" klarar ju det fint iaf smile.

Sebbe_n
16 april 2011 · 23 Inlägg

inte var det min supra smile tråkigt när folk ska förstöra alla fina bilar med stenskott

Toyota Supra "Superduper" (1995)
RoberthR
16 april 2011 · 345 Inlägg

Kuffe skrev:
Den här träffen kan nog bara beskrivas som fullständigt kaos, en massa burnouts och stenskott. Killen som drog en burn, dumpade sin E36 och sprang när snuten kom saknade till o med körkort! Säger lite om nivån på en del deltagare...
Du med vita supran var förövrigt mogen som skällde ut en jänkarbil som burnade och skickade stenskott på din bil. MINDRE moget var att du bestämde dig för att själv dra en burnout på samma plats bland alla bilar när du åkte iväg, hoppas du får fler stenskott i framtiden.

Diskutera inte streetrace i forumet, så slipper vi att tråden blir låst.

Det var för övrigt inte jag som skällde ut jänkarbilen, det var min polare med den gråa supran och jag skulle gå dit för att lugna honom, men du kanske vill betala stenskotten på våra supror eller på min polares seibon carbon huv för 20papp vilket det resulterade i ett härligt stenskott...

Senast redigerat av RoberthR (16 april 2011)

Supra Club Sweden
Skyssis Love my Godzilla!
16 april 2011 · 289 Inlägg

Ja tycker träffen var kaos, det var trevligt och träffa folk som man inte träffat på ett tag iofs:) ... men tycker jag att träffen rent allmänt va sjukt tråkig pga belysnigen och allt jävla folk som inte kan betee sig. Helt onödigt och omringa polisen sådär, snart blir det ju 0 tolerans mot träffar om det ska fortsätta såhär....Vi åkte hem ganska tidigt.

Senast redigerat av Skyssis (16 april 2011)

"Godzilla" R32GTR
Kuffe Audi:ot
16 april 2011 · 183 Inlägg

RoberthR skrev:

Kuffe skrev:
Den här träffen kan nog bara beskrivas som fullständigt kaos, en massa burnouts och stenskott. Killen som drog en burn, dumpade sin E36 och sprang när snuten kom saknade till o med körkort! Säger lite om nivån på en del deltagare...
Du med vita supran var förövrigt mogen som skällde ut en jänkarbil som burnade och skickade stenskott på din bil. MINDRE moget var att du bestämde dig för att själv dra en burnout på samma plats bland alla bilar när du åkte iväg, hoppas du får fler stenskott i framtiden.

Diskutera inte streetrace i forumet, så slipper vi att tråden blir låst.

Det var för övrigt inte jag som skällde ut jänkarbilen, det var min polare med den gråa supran och jag skulle gå dit för att lugna honom, men du kanske vill betala stenskotten på våra supror eller på min polares seibon carbon huv för 20papp vilket det resulterade i ett härligt stenskott...

Du kanske ska ta och läsa mitt inlägg igen. Jag tycker att det var ett bra initiativ av personen som fick stenskott att skälla ut jänkarbilen.
Men jag förstår inte varför ni själva drog en burnout framför andra bilar? Tycker du att det är rätt att sabba någon oskyldigs lack bara för att en annan person sabba din?

Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines.
Street-M i-Vtec
16 april 2011 · 17 Inlägg

Dom som brännr gummi och sprutar grus kommer aldrig sluta komma på träffar men varför inte göra så som dom gör till exempel i skolar där den som blir mobbad får byta skola och inte den som mobbar så om din bil nu är så himla fin så får du nog ha den kvar i garaget. Ledsen att säga det men sanningen svider.

Volkswagen Passat R-Line "LaFamilia" (2010)
RoberthR
16 april 2011 · 345 Inlägg

Vad jag minns så drog jag inget burnout för att jag inte har mappat mitt styrsystem så min motor klarar knappt 3000 varv.... Ett bra initiativ? Du hoppas ju på att "jag" ska få fler stenskott? Det är stor skillnad på en svart supra som burnar och en vit supra som ligger på ca 2000varv, och i fortsättningen hoppas jag att du slutar anklaga folk för saker dom inte har gjort. Tack!

Supra Club Sweden
Kuffe Audi:ot
16 april 2011 · 183 Inlägg

RoberthR skrev:
Vad jag minns så drog jag inget burnout för att jag inte har mappat mitt styrsystem så min motor klarar knappt 3000 varv.... Ett bra initiativ? Du hoppas ju på att "jag" ska få fler stenskott? Det är stor skillnad på en svart supra som burnar och en vit supra som ligger på ca 2000varv, och i fortsättningen hoppas jag att du slutar anklaga folk för saker dom inte har gjort. Tack!

Ber om ursäkt att jag blandat ihop bilarna.

Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines.
stagesix
16 april 2011 · 161 Inlägg

Tackar FNM ! smile

Första träffen, var riktigt roligt i mina ögon, tyvärr finns de idioter hmm ..

/stagesix

PorscheJezzica
16 april 2011 · 415 Inlägg

Var riktigt sugen på att komma med supran igår men såhär i efterhand så är jag glad att jag stannade hemma. smile Alla VET att man inte burnar kring andra bilar, så är det bara! Jävla nötter!

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
awbeemer
16 april 2011 · 42 Inlägg

du borde kommit Suprajezzica! var en supertrevlig kväll tyckte jag och mina vänner iaf smile

Enkronan
16 april 2011 · 25 Inlägg

Nisse_Jarnet skrev:

Enkronan skrev:
Och kul att folk bjuder upp till dans, trots min inte allt för, till utseendet, aggressiva bil. Både nån EVO och S3a (tror jag) som fick för sig att gasa efter min svarta Seat Ibiza

Sånt är roligast, spontanrace smile

Absolut, lite av nöjet med träffarna när allas bilar kommer ut i solen. Sålänge som folk håller sig inom rimliga gränser och inte riskerar andras liv när de gör det så är det ju lugnt.

Nån Civic Type-R och Volvo S40 av nyare modell som flög förbi mig i 250blås på E4an och testade vem som hade högst toppfart på hemvägen, ni kan ju tänka om nästa gång och inse att ni kanske ska sluta när bådas bilar knappt klarar fler km/h. Jag var nämligen på väg att byta fil (till innersta filen) och hade bara tur att jag kollade extra noga i spegeln innan jag bytte...

Och för att agera surgubbe ytterligare lite, lägg ner att ta med alkohol till träffarna och sedan, dessutom, lägga de under däcken på bilar när ni druckit upp.
Ska ni dricka finns det många trevliga hak inne i stan, ska ni kolla bilar så gör ni det med en Cola i handen.

Tack åter igen för en trevlig kväll, och så hoppas vi på bättring till nästa träff!

Marroe
16 april 2011 · 197 Inlägg

Rätt korkat om ni börjar diskutera fikat, tråden blir låst direkt och namnge inga personer. Nötter.
Tyckte det var trevligt, ska man klaga så är det som alltid nötterna med lite för stort ego och "kolla mig" sinne när dem river loss bland bilarna.

Tack för träffen!

TTScarface
16 april 2011 · 221 Inlägg

Man ska inte klaga på att träffen gick dåligt utan klaga på alla som inte respekterade arrangörerna. Jag menar man måste ju vara riktigt efterbliven när man sprutar grus på andras bilar och tänker att ähh jag skiter it det e inte jag som e arrangör.

Grattis alla efterblivna, ni har lyckats ännu en gång att framställa arrangörer som skäl till misslyckande. Hoppas det har väckts nångon form av stolthet hos er men bara så ni vet så har ni framställt er som misslyckade hycklare som djupt trycker ner er i avudsjukan om att ha ett starkt IG i eran livsstil!!

TNM = Mycket bra jobbat, ni gav inte upp!!

Thats right!!

JDM
Ya hurr'd!!
OVERLOAD325
16 april 2011 · 20 Inlägg

En liten fråga bara blir de några bilder? O sluta gnäll de blir bara vad man gör de till.
Synd för dom som fick skador på bilarna.

BMW 325 "E30in" (1990)
BMW E30 "316" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang