Stulen lastbil natten mellan 23-24 april! Volvo FH lastväxlare -07

ZaNdRoRiA TruCkeR
24 april 2011 · 64 Inlägg

Bilen stals som rubriken säger kvällen/natten 23-24 april i Motala från Turbinvägen (vid bilprovningen)

Det är en blå tridem Volvo FH 480 euro5 lastväxlare 2007.
Känns igen på de vita drakarna och de 3 strecken, texten kan vara borta, resten med för den delen.
Krok och ram är rödlackerade. På bilen ligger ett blått flak.
Bilen har långa aluskärmar, på höger skärm är det en buckla uppåt från en däckexplosion.
Bilens regnr: CBP 806

Har någon sett eller hört något var vänlig kontakta mig eller polisen.
MVH/Sandra

https://www1.garaget.org/gallery/archive/106017/687250_cnf7o4.jpg

Senast redigerat av ZaNdRoRiA (24 april 2011)

Volvo V70 D5 Ocean Race "Bejbiwagon" (2006)
psychiC
24 april 2011 · 48 Inlägg

Ska hålla utkick..

ZaNdRoRiA TruCkeR
25 april 2011 · 64 Inlägg

fint Fegge.. smile

Volvo V70 D5 Ocean Race "Bejbiwagon" (2006)
Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
25 april 2011 · 482 Inlägg

Påminner stölden av polarens fh12 då stal dom ett flak med kopparspån värt 750 000 kr dagen efter .. ett tipps ba

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=138086

Senast redigerat av Nitr00x (25 april 2011)

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
ZaNdRoRiA TruCkeR
25 april 2011 · 64 Inlägg

Nitr00x skrev:
Påminner stölden av polarens fh12 då stal dom ett flak med kopparspån värt 750 000 kr dagen efter .. ett tipps ba

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=138086

Ja antingen ska den användas till något sådant annars har den redan lämnat landet. Mkt kopparstölder har det vart senaste året sad
Tack smile

Volvo V70 D5 Ocean Race "Bejbiwagon" (2006)
ZaNdRoRiA TruCkeR
28 april 2011 · 64 Inlägg

En privatperson mötte bilen på RV34 i riktning mot Linköping vid Borensberg vid 21 tiden påskafton. (23:e)
Alltså stals den på redan på kvällen.

Någon mer måste ju ha sett något!! Har du sett den?
Snälla plita ner en rad här, kollar flera ggr om dagen.
MVH/Sandra

Volvo V70 D5 Ocean Race "Bejbiwagon" (2006)
ZaNdRoRiA TruCkeR
30 april 2011 · 64 Inlägg

Bilen är hittad av en åkare i Lilla Edet.
Dumpad, sönderslagen, troligtvis använts i kopparstöld.
Flaket saknas fortfarande..

Volvo V70 D5 Ocean Race "Bejbiwagon" (2006)
Bompeman
30 april 2011 · 679 Inlägg

Fy fan vad tråkigt!, Tänk om man fick tag i dom som gjorde det då skulle dom fått åka hem i liksäckar!

JPlassgard
30 april 2011 · 83 Inlägg

Usch riktigt tråkigt sånt här! Vart bilen mycket sönderslagen?

ZaNdRoRiA TruCkeR
30 april 2011 · 64 Inlägg

Ja d skulle de verkligen.. Tror ju inte att det e några svenska medborgare iaf.. !

O jag vet inte hur mkt än, husse sa att den var sönderslagen invändigt, 4:e axeln e d nåt fel på, förmodligen har de inte fixat att lägga på en burk rätt för en aluskärm va tilltryckt. Sen var det ju vissa dekaler de sprayat över.. Men bilen kommer hem imorrn så kan komma med mer info o bilder..

Volvo V70 D5 Ocean Race "Bejbiwagon" (2006)
Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
30 april 2011 · 482 Inlägg

Samma snubbar då .. vårat flak stod på en ficka utanför återvinnings stationen

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
Sjodahl
30 april 2011 · 730 Inlägg

ZaNdRoRiA skrev:
Ja d skulle de verkligen.. Tror ju inte att det e några svenska medborgare iaf.. !

O jag vet inte hur mkt än, husse sa att den var sönderslagen invändigt, 4:e axeln e d nåt fel på, förmodligen har de inte fixat att lägga på en burk rätt för en aluskärm va tilltryckt. Sen var det ju vissa dekaler de sprayat över.. Men bilen kommer hem imorrn så kan komma med mer info o bilder..

Det låter inte som att det har varit några "höjdare" som har gjort stölden då iaf med tanke på om dom inte har lyckats sätta på baljan rätt om dom har knycklat till skärmen. Jävligt trist hur som helst med stölden, men ändå skönt för er att den är hittad kan jag tänka mig.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 maj 2011 · 13 729 Inlägg

Sjodahl skrev:

ZaNdRoRiA skrev:
Ja d skulle de verkligen.. Tror ju inte att det e några svenska medborgare iaf.. !

O jag vet inte hur mkt än, husse sa att den var sönderslagen invändigt, 4:e axeln e d nåt fel på, förmodligen har de inte fixat att lägga på en burk rätt för en aluskärm va tilltryckt. Sen var det ju vissa dekaler de sprayat över.. Men bilen kommer hem imorrn så kan komma med mer info o bilder..

Det låter inte som att det har varit några "höjdare" som har gjort stölden då iaf med tanke på om dom inte har lyckats sätta på baljan rätt om dom har knycklat till skärmen. Jävligt trist hur som helst med stölden, men ändå skönt för er att den är hittad kan jag tänka mig.

säkert både att dom kanske inte är kungar på det men säkert så skiter dom i vilket eftersom dom inte betalar för skadorna endå

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Sjodahl
2 maj 2011 · 730 Inlägg

Growe skrev:

Sjodahl skrev:

ZaNdRoRiA skrev:
Ja d skulle de verkligen.. Tror ju inte att det e några svenska medborgare iaf.. !

O jag vet inte hur mkt än, husse sa att den var sönderslagen invändigt, 4:e axeln e d nåt fel på, förmodligen har de inte fixat att lägga på en burk rätt för en aluskärm va tilltryckt. Sen var det ju vissa dekaler de sprayat över.. Men bilen kommer hem imorrn så kan komma med mer info o bilder..

Det låter inte som att det har varit några "höjdare" som har gjort stölden då iaf med tanke på om dom inte har lyckats sätta på baljan rätt om dom har knycklat till skärmen. Jävligt trist hur som helst med stölden, men ändå skönt för er att den är hittad kan jag tänka mig.

säkert både att dom kanske inte är kungar på det men säkert så skiter dom i vilket eftersom dom inte betalar för skadorna endå

Det är jävligt sant. Men lägger man baljan fel så är det inte så jävla enkelt att flytta bilen då baljan lägger sig på hjulen.

tobbeb17
12 maj 2011 · 25 Inlägg

min volvo 850 blev stulen i vinte och den  hittad  i Lilla Edet. kajer är sama pärson som har vat i fåten. min  stavning  är inter så bra men jag har dyslexi. oppas att det går att lässa

volvo 850
Volvo V70 "V70 Classic" (2007)
frank_745
20 maj 2011 · 387 Inlägg

Tråkigt när sÅnt händer hmm ett tips är att sätta i en gps -sändare så kan man spåra den smile klart värt pengarna

Audi S4 (2005)
Uttelito Kung
20 maj 2011 · 603 Inlägg

frank_745 skrev:
Tråkigt när sÅnt händer hmm ett tips är att sätta i en gps -sändare så kan man spåra den smile klart värt pengarna

Det finns en gps blocker man sätter i cig utaget på bilen/lastbilen/båten eller whatever, så går den ej att spåra med gps sändare.

Men om det är vanliga klåpare så är det klart värt dom 2000 en gps sändare kostar.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
ZaNdRoRiA TruCkeR
20 maj 2011 · 64 Inlägg

Har förklarat det för husse med att bilarna borde ha gps.
Men de har ju rivit och brutit sönder inredningen, varit innanför innertaket och tagit bort antenner.
Så de vet vad de gör, hade det suttit gps, hade de garanterat hittat den, det e ju bara följa antennen...

Volvo V70 D5 Ocean Race "Bejbiwagon" (2006)
Uttelito Kung
20 maj 2011 · 603 Inlägg

ZaNdRoRiA skrev:
Har förklarat det för husse med att bilarna borde ha gps.
Men de har ju rivit och brutit sönder inredningen, varit innanför innertaket och tagit bort antenner.
Så de vet vad de gör, hade det suttit gps, hade de garanterat hittat den, det e ju bara följa antennen...

Om du inte sätter gpsen bak på lastbilen eller liknande, behöver ju inte sitta i hytten direkt.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
ZaNdRoRiA TruCkeR
20 maj 2011 · 64 Inlägg

Uttelito skrev:

ZaNdRoRiA skrev:
Har förklarat det för husse med att bilarna borde ha gps.
Men de har ju rivit och brutit sönder inredningen, varit innanför innertaket och tagit bort antenner.
Så de vet vad de gör, hade det suttit gps, hade de garanterat hittat den, det e ju bara följa antennen...

Om du inte sätter gpsen bak på lastbilen eller liknande, behöver ju inte sitta i hytten direkt.

Sant, men de skulle visst kosta på videoövervakning över parkeringen istället, va fan d nu gör för nytta, d hjälper ju inte till att hitta bilen direkt....

Volvo V70 D5 Ocean Race "Bejbiwagon" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang