Problem med att ljudet tar bilens kraft

Stripz Voodoo
16 december 2011 · 1 444 Inlägg

Lonefox skrev:
Nejdå.......de har bara avsäkring på 130A otalt....så de drar kanske 100A totalt vid högre volymer....
Lägg då till bilens egna elsystem som ORIGINALgeneratorn äranpassad för.
Vad låg den på?
Nu är jag mer van vid äldre bilar så som Volvos osv med standardgeneratorer på upp till 80-90A och då drar de bilarna runt 60-70A med ALLA förbrukare på på max. Dock ger det kanske en liten fingervisning om hur mkr ström som ändå krävs wink

94A  nya 120A

har 60A säkring till solid 4an å ice 800 har 80A

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Lonefox Bad music kills good sound
16 december 2011 · 7 241 Inlägg

Stripz skrev:

Lonefox skrev:
Nejdå.......de har bara avsäkring på 130A otalt....så de drar kanske 100A totalt vid högre volymer....
Lägg då till bilens egna elsystem som ORIGINALgeneratorn äranpassad för.
Vad låg den på?
Nu är jag mer van vid äldre bilar så som Volvos osv med standardgeneratorer på upp till 80-90A och då drar de bilarna runt 60-70A med ALLA förbrukare på på max. Dock ger det kanske en liten fingervisning om hur mkr ström som ändå krävs wink

94A  nya 120A

har 60A säkring till solid 4an å ice 800 har 80A

Enligt manualen skall du ha 2x25A på Solid-steget.
Men går man efter tillverkarnas uppgifter om 50 resp 80A så hamnar man på 130A totalt.
Och runt 90-100A i förbrukning skulle jag tro när du drar på som mest.
Lägg då även till bilens egna förbrukning på allt mellan 50-80A så ser du att kapaciteten inte finns.....
Plussa även på Xenonbalasterna som vardera kan dra mot 5-10A vid uppstart (för att sedan inte dra så spec mkt om jag fattat det rätt)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Stripz Voodoo
16 december 2011 · 1 444 Inlägg

Lonefox skrev:

Stripz skrev:

Lonefox skrev:
Nejdå.......de har bara avsäkring på 130A otalt....så de drar kanske 100A totalt vid högre volymer....
Lägg då till bilens egna elsystem som ORIGINALgeneratorn äranpassad för.
Vad låg den på?
Nu är jag mer van vid äldre bilar så som Volvos osv med standardgeneratorer på upp till 80-90A och då drar de bilarna runt 60-70A med ALLA förbrukare på på max. Dock ger det kanske en liten fingervisning om hur mkr ström som ändå krävs wink

94A  nya 120A

har 60A säkring till solid 4an å ice 800 har 80A

Enligt manualen skall du ha 2x25A på Solid-steget.
Men går man efter tillverkarnas uppgifter om 50 resp 80A så hamnar man på 130A totalt.
Och runt 90-100A i förbrukning skulle jag tro när du drar på som mest.
Lägg då även till bilens egna förbrukning på allt mellan 50-80A så ser du att kapaciteten inte finns.....
Plussa även på Xenonbalasterna som vardera kan dra mot 5-10A vid uppstart (för att sedan inte dra så spec mkt om jag fattat det rätt)

okej  så  ialla fall ett till 75 ahs batteri lr 2 kanske inhandla en ännu kraftigare generator såg nånstans billigt en 250A de bort ju börja likna nått

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang