Tjenare! Jag ska köpa en ny ljuddämpare till min bil. Det finns två anledningar. 1. orginal är så förbannat fult.... litet och svart.. 2. vill ha mer skönsång från sexan
Min fråga är då! Vad ska man ha? Jag har inga planer att lägga ut tiotusentals kronor på detta så något av det billigare. Kromade dubbelpipor är ända kravet då jag tycker det klär bilen bäst! typ 76mm.
Så bomba på med tips och ideér på vad jag borde köpa för att få en snyggare häck på bilen och lite skönare ljud från motorn!!
Kanske borde tillägga att det är två anslutningsrör till ljuddämparen och att om man ska ha större än 76mm så måste man modda diffusern lite, vilket jag varken har tid, kunskap eller lust till!
Eftersom det är dubbla rör in i ljuddämparen är det absolut lättast att köpa något modellanpassat. Enklast och billigast är ju att bara svetsa på 2 nya ändrör.
Modellanpassade ljuddämpare finns för runt 3k på Schmiedmann.
Eftersom det är dubbla rör in i ljuddämparen är det absolut lättast att köpa något modellanpassat. Enklast och billigast är ju att bara svetsa på 2 nya ändrör.
Modellanpassade ljuddämpare finns för runt 3k på Schmiedmann.
Alltså skippa ljuddämpare? Jag har kollat på ett eisenmann och var riktigt nära att beställa ett sånt. Men nu har jag ändrat mig lite med vad jag vill lägga pengar på.
Men du menar att ta bort orginalljuddämparen och svetsa på två rör från anslutningsrören?
Ja skicka på en dubbel Simons dämpare. me lite böjar, såga å skit gick det att fixa utan svets.. även om svetsat såklart är att föredra. Men har man inte tillgång.. Finns nån bild i mitt fotoalbum på hur det blev. Slängde ju dit dubbla men det är ju ändå bara en dämpare så du får skippa att titta på högersidan
Ja skicka på en dubbel Simons dämpare. me lite böjar, såga å skit gick det att fixa utan svets.. även om svetsat såklart är att föredra. Men har man inte tillgång.. Finns nån bild i mitt fotoalbum på hur det blev. Slängde ju dit dubbla men det är ju ändå bara en dämpare så du får skippa att titta på högersidan
Vad gick det på då? Och är det svårt att göra? jag har sett bilderna och det ser bra ut! Dock så är det ju dubbelpipor jag vill ha på min!
stumpar+ ändrör..? vad tycker du själv behövs för att få det snyggt?
Jag är helt nybörjare.... Det jag vill ha är två stycken kromade slutrör typ 76mm. Om man tar bort ljuddämparen saknas det ju rör, det var det jag inte visste vad jag skulle ha... tips på var man kan köpa grejer?