4828
Sök

Antal Passagerare man får ha?

460 Inlägg
5 augusti 2006
tkd_rille skrev:
Davv3 skrev:
carawelle skrev:

Beställ en regbesiktning i så fall

tycker det är löjligt att man ska behöva göra det överhuvudtaget.. Men men om lagen säger så så är det väl inte mycket att göra åt..

tycker inte man ska behöva en regbesiktning för de, tycker de bara borde kolla baksätet så bältena och sätet sitter fast, de tar 5 minuter. varför slänga mer pengar i onödan tycker jag .

Utan regbesiktning kan inga  uppgifter ändras i regbeviset som passagerarantal,vikter mm.

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 augusti 2006
kan ju vara så att en celica räknas som två sitsig och att baksätet är till för att ha bagen i typ

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

180 Inlägg
6 augusti 2006
m_benz skrev:
N0kan skrev:
vad jag hört får man ha hur många som hellst, bara alla bälten används.

detta e vad jag har hört också...

Jag med

Muttley
6 augusti 2006
kung1 skrev:
m_benz skrev:
N0kan skrev:
vad jag hört får man ha hur många som hellst, bara alla bälten används.

detta e vad jag har hört också...

Jag med

det var en gammal regel kolla länken som någon lagt in.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 augusti 2006
passagerare: 4

Det är vad jag får ha helt lagligt big_smile

Bmw osv..

1 Inlägg
6 augusti 2006
Jag har en Celica-00 och får ha 2 passagerare bak rent lagligt, men man bör inte vara längre än 1,50 meter lång för att sitta bekvämt. Är man längre så slår man i glaset i bakluckan. Detta förutsätter även att förare och passagerare inte är längre än 1,65 för att de där bak skall få plats med fötterna.

Celica-00
Camry-03- 9600 felfria mil än så länge.

Miklen
6 augusti 2006
Ursäkta men ja lånar ett hörn i tråden,onödigt att skapa en ny.. Men hur är det när det är omvänt ? Allså bilen är reggad för 4 passagerare..men ja sliter ut exempelvis ryggstödena, va säger farbror blå eller bilprovningen om detta ? finns d lag på att ha ryggstöd ?

Volvo-driver
91 Inlägg
6 augusti 2006
Nån som kan lägga upp url:n, där man kan kolla hur bilen är reggad.

/Tack på förhand!

Volvo till folket!

Miklen
6 augusti 2006
d står väl i ditt regbevis som du förhoppningsvis har liggandes nånstans wink

1 019 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
krYp^ skrev:
Nån som kan lägga upp url:n, där man kan kolla hur bilen är reggad.

/Tack på förhand!

https://www21.vv.se/fordonsfraga/

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Volvo-driver
91 Inlägg
6 augusti 2006
Tackar! Men jag fattar inte. Varför reggas en bil med endast 4 tillåtna passagerare, när det finns 5 platser med trepunktsbälten? Antar att det har med säkerhet att göra men... aja...

Blir lite sur nu faktiskt!

Volvo till folket!

Muttley
7 augusti 2006
krYp^ skrev:
Tackar! Men jag fattar inte. Varför reggas en bil med endast 4 tillåtna passagerare, när det finns 5 platser med trepunktsbälten? Antar att det har med säkerhet att göra men... aja...

Blir lite sur nu faktiskt!

5 platser med föraren alltså 4 passagerare då smile

0 Inlägg
13 september 2006
Jag har en Opel Vivaro med 2 säten fram, två i mitten och tre längst bak, altså totalt 7 sittplatser. Bilen är levererad från fabrik med den konfigurationen. I mitt registreingsbevis står det att jag får ha 7 passagerare. Jag undrar var VV har tänkt att den sista passageraren skall sitta...

0 Inlägg
13 september 2006
Jag har en Opel Vivaro med 2 säten fram, två i mitten och tre längst bak, altså totalt 7 sittplatser. Bilen är levererad från fabrik med den konfigurationen. I mitt registreingsbevis står det att jag får ha 7 passagerare. Jag undrar var VV har tänkt att den sista passageraren skall sitta...

0 Inlägg
13 september 2006

Sök