Pettersson skrev:
Stod en insändare i NT som någon har skickat in.
"Plocka upp efter era street-race"OM NEDSKRÄPNINGI lördags, den 7 maj, var det åter dags för street race på gamla E 4:an vid i Norsholm. Vi kan stå ut med det oljud som detta medför. Det är dock olagligt och snart kommer någon att råka illa ut. Kommunen eller någon annan borde ordna en vägsträcka, där dessa bilförare kunde få vara och köra street race på ett lagligt och förhoppningsvis säkert sätt.
Det som gör oss mest upprörda med dessa street race är den så kallade svansen. Många av dessa måste vara fullständigt intelligensbefriade. Hur har ni tänkt er, med det sopberg som ni lämnar efter er?
Ni måste vara förväxta, bortskämda barnrumpor, som antagligen har en morsa som plockar efter er. Eller så måste ni ha ett sopberg hemma också. Hur svårt är det att ta med sig skräpet hem och slänga det där, förhoppningsvis i en soptunna?
Nu är det sista gången vi plockar efter er. Nästa gång ni är här och skräpar ner kommer detta att polisanmälas.
Vi vill även passa på och framföra kritik mot alla som slänger skräp i vår natur. Det finns flera exempel på dumpade sopsäckar i naturen i Norsholms närområde. Känner ni till att det finns något som kallas för Returpunkten?
NATURVÄNNER
BOENDE I NORSHOLM
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tänkte att jag lägger upp detta så folk vet vad de kan göra för skillnad, känns lite tråkigt att inte folk kan hålla reda på skräpet själv. Dock så är det ju även olagligt att slänga skräp i naturen nu enligt lag

Nu va inte jag där och vet inte hur många bilar som va där, men om ni ska va där mera så är det nog bäst att ni håller reda på skräpet annars kommer nog polisen dit oxå vart efter. Har även tagit bort vart i Norsholm det är. Det stod nämnligen vart det var.
Annars gillade jag träffen

Helt klart

Mvh