Vito 01 Instrumentbel... problem.

edlund
8 maj 2011 · 6 Inlägg

Tjenare.

har fått en arbetsbil som jag ska ha i 2 månader till jag får min nybeställda Belingo.
dock måste jag skriva körjornal eftersom det är jobbets bil.  dock fungerar instrumentbelysningen, men displayen där man ser tripp/mätarställning är typ helt svart, måste hoppa ur bilen och huka mig ner underifrån för att se vad det står och även då är det jävligt svårt att läsa.

någon som vet om det är en lampa eller om det är hela displayen som e död.
har ingen lust att börja riva i skiten heller utan att rådfråga någon man vet aldrig vad merca har hittat på för idiotiska saker därbak wink

så någon som har nått vettigt att tillföra?

Mvh Edlund

Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 maj 2011 · 13 811 Inlägg

låter som det är enklare att åka till någon verkstad och be dom fixa det smile
så slipper man meka själv..och gillar inte chefen det får han väll stå ut med att du inte skriver någon mätarställning eftersom det inte går att se den smile)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
edlund
8 maj 2011 · 6 Inlägg

hehe går att se på den men jag ser ut som ett mongo i bilen hahah
tänkte någon visste om det är en lampa som GÅR att byta eller om den är integrerad i displayen.

annars får jag hitta på lite egna mil ;P

Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 maj 2011 · 13 811 Inlägg

hehe troligen är det någon liten lampa misstänker att det är någon form av digital display liknande den som sprintern har?!

och tex 850 har en liknande till sin färdator och där sitter det en liten lampa i en hållare borde inte vara så svårt att byta smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
edlund
8 maj 2011 · 6 Inlägg

yeah. misstänker att det kan vara så... jag får la gå ut å riva isär skiten. behöver börja skriva i morgon bitti.... rev isär instrumetnpanelen på en golf 03 som jag körde förra året priv. efter det så starta den inte pga felkoder... fick hålla på å plocka lös batteri å ha mig.. hoppas inte samma skit händer nu ;P

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
8 maj 2011 · 857 Inlägg

Det sitter lampor till displayen. Enklast att få ur kombit så ta loss vänster luftutblås (sitter bara itryckt) sen har du 2st plastlock med mejselspår i upptill på kombit (om dom sitter kvar)
enklast att få bort dom är bara att sätta en mejsel i dom och bryta bort dom lite försiktigt, sen bakom dom sitter det stjärnskruvar som du tar bort.

Sen stoppar du in handen i luftutblåshålet och trycker ut kombit och tar bort kontakten. Enda som händer när du tar loss kontakten är att klockan i kombit nollställs.

edlund
8 maj 2011 · 6 Inlägg

aaaaha.. fan va nice.. det ska jag ut å testa direkt... tack så mycket för infon wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang