4801
Sök

"Xenon"lampor i vanliga strålkastare?

lundwall
5 augusti 2006
Någon som har testat http://www.creatix.se/Shop/Index.php?ArtId=PLASMH4 eller liknande? Ær så trøtt på att ljuset i min Lilla Blå skulle passa bættre på en Alfasud från -73. Inte heller vill jag lægga 10k+ på xenonljus till bilen... ær detta ett vettigt alternativ, eller ær det någon som har ett bættre tips før att få bættre ljus på en Bora?

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
5 augusti 2006
Jag köpte sånna till min bil. Dom höll i ca 2månader. Himla snyggt ljus men de e inte värt att köpa dom pga hållbarheten.

Köp ett xenon kit istället, ligger runt 3000kr

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

lundwall
5 augusti 2006
Det låter ju onekligen som en rætt så kass affær då ja smile

Xenonkit sæger du? Berætta mer, så fort man tittar runt så ær det en djungel. Men vad jag førstått så finns det framførallt tre olika varianter:

1) Xenonlook, som vi just har avhandlat.
2) Xenonkit, utnyttjar befintliga reklektorer etc?
3) Xenonkonvertering med kompletta lamphus etc før 10k+

Så.. var hittar jag xenonkit till VW Bora?

231 Inlägg
5 augusti 2006
Här är en som säljer Xenon-kit  http://www.xenonkungen.se/  Man ska dock ha klart för sej att det bara är godkänt att eftermontera xenon på helljus. Om det ska göras lagligt på halvljuset så krävs det även automatisk höjdinställning av lyset. (Nivårelering på bilen går ej). Då pratar vi mer bilanpassad montering som kostar minst 10-15000:- plus regbesiktning. Nu tittar bilprovningen extra hårt på just xenonmonteringar, så det enklaste är att plocka av detta och sätta tillbaka originalet då installationen är "plug and play"...

lundwall
5 augusti 2006
Tackar, oværderlig information. Jag tror att jag øverlever med bara helljus faktiskt, det ær ju mest dær det ær intressant. Har du førresten någon koll på om runda extraljus i stil som Hellas før montering i framspoilers etc finns med optionen helljus? Alltså, jag vill att extraljusen ska fungera som vanliga positionssljus/dimljus (halogen) men nær jag slår på helljuset ska det istællet bli xenon och mycket kraftfullare? Tror jag har sett sådant någonstans, men kan inte komma på var.

lundwall
5 augusti 2006
En till tanke, om man installerar "blixtljus" i olika færger i befintliga strålkastare (genom att t.ex. borra hål i reflektorn, ær installationen i sig olaglig eller räknas det inte som den stör ljusbilden, och ska man isf tänka på någon speciell postition på borrhålet, eller ær det enbart anvændandet som ær tokigt olagligt?

231 Inlägg
5 augusti 2006
lundwall skrev:
En till tanke, om man installerar "blixtljus" i olika færger i befintliga strålkastare (genom att t.ex. borra hål i reflektorn, ær installationen i sig olaglig eller räknas det inte som den stör ljusbilden, och ska man isf tänka på någon speciell postition på borrhålet, eller ær det enbart anvændandet som ær tokigt olagligt?

Skulle tro att det är som du säger "tokigt olagligt" med stroblyse, så monteringen spelar nog ingen större roll.. Ang extralysena, så kolla in på www.hella.de . Är en ganska rörig sida, men det går att leta sej fram. Finns obegränsat med belysning här...

Det finns åtminstone vanliga extraljus med plats för en poslampa.. om det finns med xenon vete sjutton...
Senast redigerat av 9-5 AERO M-06 (5 augusti 2006)

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
5 augusti 2006
Ingen som vet var man kan hitta en så kalld nivå reglerare för xenonljus?
Jag hittade en sida där det stod hur man skulle göra men den har man ju glömt bort.

fastOne.se
Hi-Tuning.com

231 Inlägg
5 augusti 2006
Turbo_A4 skrev:
Jag hittade en sida där det stod hur man skulle göra men den har man ju glömt bort.

Det är ganska komplicerat då lamphusen oftast måste bytas ut så att lamphållaren kan justeras med en liten elmotor. Sen ska nivågivare monteras på både fram och bakaxel. Finns i regel inget universal, utan originallampor  (husen) måste bytas ut mm..

lundwall
5 augusti 2006
www.tmtuning.com har dom mest prisværda kompletta Xenonsatser jag har sett før VW/Audi.. och SÅ jættedyrt ær det ju inte. Allting ær ju relativt smile

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
5 augusti 2006
9-5 AERO M-06 skrev:
Turbo_A4 skrev:

Det är ganska komplicerat då lamphusen oftast måste bytas ut så att lamphållaren kan justeras med en liten elmotor. Sen ska nivågivare monteras på både fram och bakaxel. Finns i regel inget universal, utan originallampor  (husen) måste bytas ut mm..

Okej, men jag har för mig att man skulle byta ut org. hödjusteraren till en snabbare variant och nått mer. De e säkert inte så lätt men jag har svårt att tänka mig att de e speciellt dyrt. Men man ska ha tid och ork till de också wink Kanske bättre att köpa ett 100pack med fake lampor haha, eller en ny bil med xenon.

fastOne.se
Hi-Tuning.com

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
8 augusti 2006
9-5 AERO M-06 skrev:
lundwall skrev:

Skulle tro att det är som du säger "tokigt olagligt" med stroblyse, så monteringen spelar nog ingen större roll.. Ang extralysena, så kolla in på www.hella.de . Är en ganska rörig sida, men det går att leta sej fram. Finns obegränsat med belysning här...

Det finns åtminstone vanliga extraljus med plats för en poslampa.. om det finns med xenon vete sjutton...

Är det inte så att då får ha "blixtljus" monterade bara du inte använder dem när du kör.Men när du står still kan dom inte säga ngt....

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
8 augusti 2006
Turbo_A4 skrev:
Jag köpte sånna till min bil. Dom höll i ca 2månader. Himla snyggt ljus men de e inte värt att köpa dom pga hållbarheten.

Men då skulle du ju kunnat få nya lampor för det står så här på deras hemsida...

"Reklamationer
Privatpersoner har enligt konsumentköplagen två (2) års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Det är vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället."

ELLER???

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
8 augusti 2006
Roadkiller skrev:
Turbo_A4 skrev:

Men då skulle du ju kunnat få nya lampor för det står så här på deras hemsida...

"Reklamationer
Privatpersoner har enligt konsumentköplagen två (2) års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Det är vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället."

ELLER???

Nja. Dom trixar sig ur de på noll tid. Räcker att dom hävdar att jag tex. har tagit på glaset eller nått sånt dumt.

Men tack för tipset! wink

fastOne.se
Hi-Tuning.com

Sök