2592
Sök

Är det någon som xenonkonverterat sina dimljus på Volvo V50 08- ?

977 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Hej!

Tänkte höra mig för om det är någon här som xenonkonverterat sina dimljus på sin V50 08-. Jag hade nämligen tänkt få tummen ur och gjort det men när jag tittar på det kitet då blir det två sladdar över?

För när man kopplade in kitet i halvljuset då kopplade man in dessa två sladdar ( + och -) i "hållaren" för H7 lampan men när man ska koppla in sig på dimljusen då får man dessa sladdarna över.

Kan man kanske helt enkelt bara "isolera" dom eller måste kretsen vara sluten?

/Mikael

365 Inlägg
13 maj 2011
Är det HB3/HB4 i dimljusen?
I såna fall så har ja för mig att det ska gå att plugga in strömsladden som sitter fast monterad i bilen rakt in i ballasten utan extra strömkablage.

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

977 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Winterdrift skrev:
Är det HB3/HB4 i dimljusen?
I såna fall så har ja för mig att det ska gå att plugga in strömsladden som sitter fast monterad i bilen rakt in i ballasten utan extra strömkablage.

Det sitter H8 i dimljusen. Det är det att jag får de två sladdarna över som oroar mig något. Antingen får jag isolera dom eller koppla ihop dom så kretsen blir sluten.

365 Inlägg
13 maj 2011
H8 har sina "piggar" för fasthållningen av kontakterna på sidorna, men ballasten är menade för den typen av kontakt som ser likadan ut, bortsett från att den har en pigg på långsidan istället :p

Skulle tippa på det är därför du fått såna sladdar smile
(följde med såna till mina hb4 som passar rakt på med, kanske så man ska kunna sätta ballasten lite vart man vill? :S )

977 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Winterdrift skrev:
H8 har sina "piggar" för fasthållningen av kontakterna på sidorna, men ballasten är menade för den typen av kontakt som ser likadan ut, bortsett från att den har en pigg på långsidan istället :p

Skulle tippa på det är därför du fått såna sladdar smile
(följde med såna till mina hb4 som passar rakt på med, kanske så man ska kunna sätta ballasten lite vart man vill? :S )

Jo allt passar som det ska men dimljuslampan kopplas direkt till ballasten så två sladdar blir över. Det är de två strömsladdarna som på halvljuset stoppades i hållaren för H7-lampan.

365 Inlägg
13 maj 2011
Jaha, jamen dom är bara å lägga i nån låda tongue För dom behövs inte isf smile

977 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Winterdrift skrev:

Det låter bra. smile Men tror du att det bara är att isolera dom eller ska jag koppla ihop dom så kretsen blir sluten? För jag tror inte att de sitter så det bara är att lossa dom ifrån kablaget.

365 Inlägg
13 maj 2011
-ekgbg- skrev:
Winterdrift skrev:

Det låter bra. smile Men tror du att det bara är att isolera dom eller ska jag koppla ihop dom så kretsen blir sluten? För jag tror inte att de sitter så det bara är att lossa dom ifrån kablaget.

bara å rycka ur dom med kabelskor å allt genom gummigenomföringen smile

977 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Winterdrift skrev:
-ekgbg- skrev:
Winterdrift skrev:

bara å rycka ur dom med kabelskor å allt genom gummigenomföringen smile

Det kanske går. Får ta en titt på kablaget när jag kommer hem.

Tack för hjälpen! smile

Sök