6150
Sök

Konstigt elproblem vid besiktning. Vette -86.

Vettemannen
17 maj 2011
Jo, frugan var och besiktade Vetten idag och det blev blankt papper. Men i besiktningshallen fungerade inte blinkersen ihop med halvljus. Skumt tycker jag. Men ute vid bromsprovningen så fungerade det. Min tanke är att batteriet inte orkar dra blinkrelät med halvljus på och med avstängd motor. För vid bromprovningen så fungerade det. Vad tror ni? Kan det vara så?

/Benny

Forummoderator
18 530 Inlägg
17 maj 2011
Om batteriet är så dåligt att det inte orkar ge kräm nog för blinkers så borde bilen verkligen inte starta... Tror på nåt annat.

Mvh
Alexander

Performance meck
342 Inlägg
17 maj 2011
högst osannolikt men vist det kan stämma. isådanfall skit kasst batteri bilen borde inte starta med ett sådant.

Mvh

Vettemannen
17 maj 2011
Dieselsmurfen skrev:
Om batteriet är så dåligt att det inte orkar ge kräm nog för blinkers så borde bilen verkligen inte starta... Tror på nåt annat.

Mvh
Alexander

Men med just halvljuset på oxå. Kanske det är nåt annat men det funkade ju utomhus med motorn igång ju.

/Benny

Vettemannen
17 maj 2011
wistfors skrev:
högst osannolikt men vist det kan stämma. isådanfall skit kasst batteri bilen borde inte starta med ett sådant.

Mvh

Batteriet köptes nytt förra året och bilen startar skitbra.

/Benny

Performance meck
342 Inlägg
17 maj 2011
Vettemannen skrev:
wistfors skrev:

Mvh

/Benny

då lär ju inte det vara problemet men om det funkar när bilen igång vad är problemet?

Mvh

Vettemannen
17 maj 2011
wistfors skrev:
Vettemannen skrev:
wistfors skrev:

Mvh

/Benny

då lär ju inte det vara problemet men om det funkar när bilen igång vad är problemet?

Mvh

Jadu......hoppas på några idéer från garagefolk.

/Benny

Vettemannen
17 maj 2011
wistfors skrev:
Vettemannen skrev:
wistfors skrev:

Mvh

/Benny

Mvh

Kan det kanske vara dags för byte av blinkrelä? Det blinkar ändå lite sakta tycker jag.

Kom på en sak till och det är att en av motorns kylfläktar går konstant så fort tändningen är på slagen. Jag kan ju prova och koppla ur denna för att testa om det går bättre då.

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (17 maj 2011)

Sök