2822
Sök

Xenonkit i en Citroen Xantia?

Forummoderator
18 316 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
En Citroên håller sig ju alltid i plan på grund av dess gasvätskefjädring. Var ute och körde den nyinköpta Xantian igår kväll. Ljuset var inget att skriva hem till mamma om... Därav frågan. Kit utan höjdreglering kostar ju inte så mycket så... Nån som har en erfarenhet av denna bastard till bil med Xenon?

Kan ju köpa starkare Halogen men om man ändå ska greja så varför inte?

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

429 Inlägg
18 maj 2011
En jag vet (känner han knappt) kör med xenon i sin xantia och tror han är nöjd med de smile

Forummoderator
18 316 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Swemil93 skrev:
En jag vet (känner han knappt) kör med xenon i sin xantia och tror han är nöjd med de smile

Tack för svar men frågan är väl om man behöver nivåreglering i dessa då "bilfan" alltid står rakt i förhållande till vägen. Det finns ingen normal reglering med knapp för bilen står ju som sagt alltid rakt... En tanke bara.

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

836 Inlägg
19 maj 2011
om du sätter xenonkit på din bil så kommer du blända skiten ur varje person på vägen!!! om man inte har projektor linser så ska man inte ha xenon! om man sätter xenon på en bil utan projektorlins så står helst plötsligt HID för Hi Im a Dumbass

Forummoderator
18 316 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
kenny_crx skrev:
om du sätter xenonkit på din bil så kommer du blända skiten ur varje person på vägen!!! om man inte har projektor linser så ska man inte ha xenon! om man sätter xenon på en bil utan projektorlins så står helst plötsligt HID för Hi Im a Dumbass

Jo. Samtliga 740/940/S70/9000 jag mött med Xenon har väl mer eller mindre bländat. Därav frågan! Får dock en känsla av att du inte vet ett smack om hur en Citroên ligger på vägen.

552 Inlägg
19 maj 2011
Det ändra rätta på en Citra är nog knallgula halogen smile

Forummoderator
18 316 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Kibil skrev:
Det ändra rätta på en Citra är nog knallgula halogen smile

DET kan jag verkligen hålla med om! Det finns dessutom att köpa numera! Men vill ha bättre ljus...

836 Inlägg
19 maj 2011
Dieselsmurfen skrev:
kenny_crx skrev:

Jo. Samtliga 740/940/S70/9000 jag mött med Xenon har väl mer eller mindre bländat. Därav frågan! Får dock en känsla av att du inte vet ett smack om hur en Citroên ligger på vägen.

eeehhhh vad har xenon kit att göra med hur en citroen ligger på vägen? :S eftersom att du har vanliga reflektorer så skiter jag i hur den ligger på vägen du kommer inte få någon ljusbild vilket betyder att du bländar alla

Forummoderator
18 316 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
kenny_crx skrev:
Dieselsmurfen skrev:
kenny_crx skrev:

eeehhhh vad har xenon kit att göra med hur en citroen ligger på vägen? :S eftersom att du har vanliga reflektorer så skiter jag i hur den ligger på vägen du kommer inte få någon ljusbild vilket betyder att du bländar alla

Ok. Det köper jag. Men en lite vänligare ton skulle nog inte skada.

Mvh
Alexander

836 Inlägg
19 maj 2011
Dieselsmurfen skrev:
kenny_crx skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Mvh
Alexander

Får väl ursäkta om du tyckte att jag fick en speciell ton i mina bokstäver men ser gärna att alla bilar som har xenon som bländar blir skrotade

Forummoderator
18 316 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
kenny_crx skrev:
Dieselsmurfen skrev:
kenny_crx skrev:

Mvh
Alexander

Får väl ursäkta om du tyckte att jag fick en speciell ton i mina bokstäver men ser gärna att alla bilar som har xenon som bländar blir skrotade

Lugna puckar Kenny! Var fan sugen på att ge dig en varning men självklart köper jag ditt argument! Fick ett nytt Xenonkit av en kompis som sålde sin bil men jag funderar på ett par rediga Xenon X-traljus istället! Vi får se...

Mvh
Alexander

Sök