Vauxhall Victor 1964 renoverings projekt. En ny bild 07-09

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 maj 2011 · 14 060 Inlägg

Malkurrag skrev:

Vettemannen skrev:
Du skrev ju att du skulle bygga en ljudbil. Det var det jag reagerade på för det tycker jag att man kan använda andra bilar till än denna klenod. Förstå mig rätt nu. smile

/Benny

Haha ja ok smile Det ska igentligen sitta en sterio här i.
Men den är urtagen och inga högtalare kvar. Och jag tycker ska man göra något ska det göras riktigt wink
Så istället för några billiga papphögtalare slänger jag i ett par DLS i fram och en 12" bas bak så dom där ute också kan höra när jag spelar Eddie Meduza hahahaha wink
Alltså kommer inte behöva kapa eller förstöra bilen. Basen sätter jag juh bara fast med lite spännband.
Och då tycker jag det blir lite tufft att visa gamla farfar också kan poppa som ungdommarna haha wink

Men visst är jag rädd om orginalskicket på sjävla bilen. Men att slänga i bättre ljud har ingen bil mått dåligt av wink

Hehe! Nu snackar vi!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Malkurrag
27 maj 2011 · 415 Inlägg

Har bytt den trasiga blinkersen och satt dit en ny kofångare i bak.
Synd man inte hinner göra så mycket nu innan semestern tongue

Malkurrag
2 juni 2011 · 415 Inlägg

Är ledsen för er som väntar det ska hända något med bilen. Men en familjetragedi har inträffat så jag är inte ens kapabel till att gå ner till garaget nu. Kommer skriva och säga till när orken finns igen.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 juni 2011 · 14 060 Inlägg

Malkurrag skrev:
Är ledsen för er som väntar det ska hända något med bilen. Men en familjetragedi har inträffat så jag är inte ens kapabel till att gå ner till garaget nu. Kommer skriva och säga till när orken finns igen.

Vi väntar. Ta den tid du behöver!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Malkurrag
14 juli 2011 · 415 Inlägg

Ja idag har det hänt lite saker med gammla bettan.
Har bytt bränsleslangar och ställt in förgasaren. Och nu på lördag ska bromsarna fixas samt lite el.
Sen är bilen klar för besiktning wink Och jag kommer inte hinna göra så värst mycket mer än så innan crusingen som är i aug här i gävle. Men jag ska köra bilen där wink

Malkurrag
23 juli 2011 · 415 Inlägg

http://www.doktorn.org/Opel/gunnartaxi.jpg
Vad kallas dessa kepsar? Skulle vilja hitta en till min Vaux ^^

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 juli 2011 · 14 060 Inlägg

Malkurrag skrev:
http://www.doktorn.org/Opel/gunnartaxi.jpg
Vad kallas dessa kepsar? Skulle vilja hitta en till min Vaux ^^

Är det inte kort o gott "Gangsterkeps"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
DJ_V8_BMW
23 juli 2011 · 210 Inlägg

Trevligt projekt!

Har en likadan som din 64a Super men min har helsoffa fram och rattväxel. Köptes ny av min morfar.
Min är i betydligt sämre skick än din då den har stått i en carport i 25år innan jag lagade rosten på den för några år sedan. Nu står den och väntar tills jag ska bli färdig med mina andra projekt.

Var mycket rädd om den då det är mycket svårt att hitta delar till den i Sverige, och håll den så när original som möjligt.

Lycka till!

///DJ

Senast redigerat av DJ_V8_BMW (3 september 2011)

RWD forever & ever!
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
Malkurrag
24 juli 2011 · 415 Inlägg

Vettemannen skrev:

Malkurrag skrev:
http://www.doktorn.org/Opel/gunnartaxi.jpg
Vad kallas dessa kepsar? Skulle vilja hitta en till min Vaux ^^

Är det inte kort o gott "Gangsterkeps"?

/Benny

Är det Gangsterkeps man ska söka efter då? smile

Malkurrag
24 juli 2011 · 415 Inlägg

DJ_V8_BMW skrev:
Trevligt projekt!

Har en likadan som din 64a Super men min har helsoffa fram och rattväxel. Köptes ny av min morfar.
Min är i betydligt sämre skick än din då den har stått i en barport i 25år innan jag lagade rosten på den för några år sedan. Nu står den och väntar tills jag ska bli färdig med mina andra projekt.

Var mycket rädd om den då det är mycket svårt att hitta delar till den i Sverige, och håll den så när original som möjligt.

Lycka till!

///DJ

Jo att hitta delar till den vet jag inte är lätt hahaha. Men ska försöka hålla såmycket orginal jag kan smile
Men en sån sak som att hitta fönsterlister bara är inte lätt tongue Så funderar på om man ska göra en provesorisk lösning med silicon sålänge bara. Så bilen kan täla ett regnfall om man är ute och crusar.

Åååh du har helsoffa ^^ Det skulle jag också vilja ha sad

Malkurrag
25 juli 2011 · 415 Inlägg

Japp idag kom dom nya packningarna smile Så imorgon tänkte jag att jag skulle försöka fixa huvudbromscylindern! Och kolla igenom lite säkringar och blinkersrelät så hoppas jag den ska fungera så man kan åka in på en BES smile

Malkurrag
28 augusti 2011 · 415 Inlägg

Gud vad tråkigt. Idag var det Crusing i Gävle och så dessa packningar jag köpte var juh såklart förliten. Så nu måste jag försöka få tag i en helt ny cylinder jag kan bygga om för att då fart på skrotet.
Nu har man hela vintern på sig dock.

Malkurrag
31 augusti 2011 · 415 Inlägg

Hur sura skulle ni bli på mig om jag tog och rollade bilen? wink Jag tycker verkligen grönt är så fult jag vill ändra färgen. Men att lackera är SVINDYRT juh tongue

Malkurrag
3 september 2011 · 415 Inlägg

Sådär ja nu har jag skaffat mig en bromscylinder från en volvo 740. Och på tisdag har jag garagetid från frugan haha wink Så på tisdag ska jag och en polare montera detta. Och det blir på tisdagkväll jag lägger upp bilder på hur den konverteringen gick till smile

DJ_V8_BMW
3 september 2011 · 210 Inlägg

Satt och kollad på delar till min gamla Victor, såg att det går att hitta mycket med delar på ebay.se om man söker i England.
Tex en huvudbromscylinder för 362kr + frakt eller ett renoveringsskit för 103kr, inte så farligt tycker jag.


///DJ

RWD forever & ever!
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
Malkurrag
3 september 2011 · 415 Inlägg

DJ_V8_BMW skrev:
Satt och kollad på delar till min gamla Victor, såg att det går att hitta mycket med delar på ebay.se om man söker i England.
Tex en huvudbromscylinder för 362kr + frakt eller ett renoveringsskit för 103kr, inte så farligt tycker jag.


///DJ

Var ett sånt jag köpte. Men packingarna passade inte tongue

Malkurrag
4 september 2011 · 415 Inlägg

_epa_tobbe_ skrev:
roligt att se det är sällan man ser dom:) bror min och jag har en varsin

Hmm du har 4bult på dina hjul. På min CP bil är det 5 bult tongue 130*5 är måtten.
Finns juh inga hjul att få tag i då ^^

Malkurrag
7 september 2011 · 415 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66533/66533-40ece7733c6b14223098f155b80ccb9e.jpg

Ja nu sitter Volvo 740s bromscylinder på plats smile

Så nu ska den bara fyllas och luftas smile

Malkurrag
7 september 2011 · 415 Inlägg

Malkurrag skrev:

Vettemannen skrev:
Du skrev ju att du skulle bygga en ljudbil. Det var det jag reagerade på för det tycker jag att man kan använda andra bilar till än denna klenod. Förstå mig rätt nu. smile

/Benny

Haha ja ok smile Det ska igentligen sitta en sterio här i.
Men den är urtagen och inga högtalare kvar. Och jag tycker ska man göra något ska det göras riktigt wink
Så istället för några billiga papphögtalare slänger jag i ett par DLS i fram och en 12" bas bak så dom där ute också kan höra när jag spelar Eddie Meduza hahahaha wink
Alltså kommer inte behöva kapa eller förstöra bilen. Basen sätter jag juh bara fast med lite spännband.
Och då tycker jag det blir lite tufft att visa gamla farfar också kan poppa som ungdommarna haha wink

Men visst är jag rädd om orginalskicket på sjävla bilen. Men att slänga i bättre ljud har ingen bil mått dåligt av wink

Bara för att rätta till detta utalande så innan jag kan slänga i dessa prylar så torskar jag på att byta ut generatorn tongue Den är så pass klen att du knappt kan sätta i en vanlig sterio idag haha smile

Malkurrag
13 september 2011 · 415 Inlägg

http://www.ebay.co.uk/itm/1963-Vauxhall … 4cf8520caf
Bild på Låscylindrar

Någon som vet vad mer skulle passa? Alltså jag vet förlite om gamla bilar så jag kan inte säga om jag känner igen mekanismen. Men skulle låsen från en Amazon passa? För då finns det juh på Svenska skrotar menar jag smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang