Vauxhall Victor 1964 renoverings projekt. En ny bild 07-09

Malkurrag
13 september 2011 · 415 Inlägg

_epa_tobbe_ skrev:

Malkurrag skrev:

Malkurrag skrev:

Haha ja ok smile Det ska igentligen sitta en sterio här i.
Men den är urtagen och inga högtalare kvar. Och jag tycker ska man göra något ska det göras riktigt wink
Så istället för några billiga papphögtalare slänger jag i ett par DLS i fram och en 12" bas bak så dom där ute också kan höra när jag spelar Eddie Meduza hahahaha wink
Alltså kommer inte behöva kapa eller förstöra bilen. Basen sätter jag juh bara fast med lite spännband.
Och då tycker jag det blir lite tufft att visa gamla farfar också kan poppa som ungdommarna haha wink

Men visst är jag rädd om orginalskicket på sjävla bilen. Men att slänga i bättre ljud har ingen bil mått dåligt av wink

Bara för att rätta till detta utalande så innan jag kan slänga i dessa prylar så torskar jag på att byta ut generatorn tongue Den är så pass klen att du knappt kan sätta i en vanlig sterio idag haha smile

Glöm inte att det är polvänt när du håller på med elen bara det är ju lucas system (han som uppfann mörkret)

Jo det har jag sett. Men det som jag inte blir klok på är att plus går på plus och minus på minus i bilen tongue
Min gamla Cortina jag hade var plus i karossen och minus var som plus tongue Fast i denna bil är det som på alla andra bilar juh tongue.

PS: Du vet inte vad det är för låskolvar som passar i dessa bilar? Måste ha min i garage nu för jag inte kan låsa bilen hahaha tongue

Malkurrag
14 september 2011 · 415 Inlägg

_epa_tobbe_ skrev:

Malkurrag skrev:

_epa_tobbe_ skrev:

Glöm inte att det är polvänt när du håller på med elen bara det är ju lucas system (han som uppfann mörkret)

Jo det har jag sett. Men det som jag inte blir klok på är att plus går på plus och minus på minus i bilen tongue
Min gamla Cortina jag hade var plus i karossen och minus var som plus tongue Fast i denna bil är det som på alla andra bilar juh tongue.

PS: Du vet inte vad det är för låskolvar som passar i dessa bilar? Måste ha min i garage nu för jag inte kan låsa bilen hahaha tongue

okej kanske är ombyggt nån gång i tiden men de är ju bara bra isåfall:)

nej vette tusan saknar lås på min med så jag behöver med ha tag på det

Ja jag har snart ledsnat på att leta så funderar på att slänga dit ett hänglås tongue

careau
14 september 2011 · 1 624 Inlägg

juh

Malkurrag
14 september 2011 · 415 Inlägg

_epa_tobbe_ skrev:

Malkurrag skrev:

_epa_tobbe_ skrev:

okej kanske är ombyggt nån gång i tiden men de är ju bara bra isåfall:)

nej vette tusan saknar lås på min med så jag behöver med ha tag på det

Ja jag har snart ledsnat på att leta så funderar på att slänga dit ett hänglås tongue

Hört med http://www.svenskavauxhallregistret.com/default.htm  Grundaren till klubben är duktig på att få hem nytillverkat från england till vauxhall

Ja din som är i väldigt fint skick du borde ta ditt där ifrån. Men jag är mest ute efter att hålla budgeten nere så mycket som det går smile Det kostar att ha familj och vara sjukskriven på samma gång wink

Malkurrag
17 september 2011 · 415 Inlägg

Tidigare idag så luftade jag och svärfar alla bromsar på bilen. Kom bara bromsvätska fast pedalen gick fortfarande väldigt lätt att trampa. Så vi trodde man var tvungen att starta bilen så bromsservon fick jobba lite. Men NEJ DÅ. det funka inte häller. Nu vet jag fan inte vad felet är mer. Inget man kunde se som var läckage vid bromsoken eller trummorna i bak. Lite sur idag haha.

Fiat_greven
22 mars 2012 · 11 Inlägg

Har detta projekt stannat elle hur går det??

Vauxhall FBD VICTOR DB "Batmobilen" (1964)
Malkurrag
31 maj 2012 · 415 Inlägg

Fiat det är avstannat då jag vart tvungen att sälja bilen till någon annan som tog över det åt mig ^^ Fick iväg den för 5000kr ^^ Med tanke på jag köpte den för 1200kr är jag nöjd smile
Har en Valiant jag ska åka och köpa den 6e juni istället nu ^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang