Volvo 740 missljud

Jayzis
22 maj 2011 · 32 Inlägg

Hejsan som det står i rubriken så har jag en volvo 740 - 88 med ett hemmabyggt avgassystem då originalet gick sönder.

Men nu har jag ett problem som jag inte har den blekaste aning om vad som kan vara felet.
Det är såhär att idag när jag va ute och körde så hände nått konstigt att när man håller jämn gas under 2000 varv så mullrar det gott, och det gjorde det innan också fast över 2000 varv också.
Men nu så har det börjat låta skit konstigt precis som om nån täpper igen ljuddämparen så avgaserna tvingar ut sig någon annan stans, alltså det pyser det ungefär.

Detta är då när jag kommer upp över 2000 varv hmm Själv så blev jag lite rädd och undrar verkligen vad det är men som sagt har inte den blekaste aning, Så jag hoppas där är någon här på garaget som haft liknande fel och som kan hjälpa mig.

Jag ursäktar för min dåliga förklaring men det är skit svårt att förklara hur det låter.

// Jonas

Jayzis
22 maj 2011 · 32 Inlägg

jonnielahti skrev:
sprucken ljuddämpare eller linknande !

Tror du det? Det får jag ta och kolla imorgon då.
Jag trodde det va något fel vid motorn hmm hahah

Någon annan som tror något annat så skriv gärna det så jag kan ta och kolla smile

sterge
22 maj 2011 · 484 Inlägg

Låter som att avgassystemet läcker. Kolla skarvar eller om det är hål i avgassystemet.

Föddes till att älska Volvo.
idaa-_- SCHTEEK , yes . That's just me !
22 maj 2011 · 36 Inlägg

Sådär lät min innan också , och de va en spricka .

Yes Sir , I race .
Volvo 740 "Projekt- Schteek" (1990)
Daww3 Fordonsmekaniker
23 maj 2011 · 342 Inlägg

Om du har möjlighet så hissa upp bilen sen starta bilen och kolla efter läckor, handen är bästa verktyget smile man känner ganska tydligt om det blåser från en spricka.

Mvh

DawwE
BMW 325i Halv M-Sport "Black Widow" (2006)
Micke181
23 maj 2011 · 300 Inlägg

Håll för avgasröret så märker du lätt var det pyser..

Jayzis
24 maj 2011 · 32 Inlägg

Tack så mycket för alla svar.
Det hjälpte för hittade sprickan smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang