2350
Sök

Sökes: Papper på lambodörrar

456 Inlägg
28 maj 2011
gulleponken skrev:
Oves_Bror skrev:
Inte mycket att orda om då väl? Bara att bygga tilllbaka till original för att få det godkänt och sen byta tilllbaks efter det... Är ju så dom allra flesta gör med modifieringar som är i den ej godkända zonen!

Sen är det ju surt för dom som köpt en bil i tron att den är godkänd som den är och sen inser att dom blivit blåsta!

Men allt är svetsat i kaross o dörrarså så det är inte direkt en timmes jobb! Sen i vintras iom att jag besiktat 2 ggr själv med dörrarna innan så lackades även bilen om och allt gjordes 100% med passform osv för att det ska se vettigt ut! Så nån kap tänker jag iallafall inte sätta i den!

Bara för att det slank igenom då betyder det ju inte att det är godkänt.....
Vill du inte ha den godkänd så är det ju bara att ha den i garaget och köra den på banträffar och sånt.
Annars är det nog bara att skaffa normala dörrar på den! tongue

growing old is mandatory growing up is optional

Forummoderator
26 458 Inlägg
28 maj 2011
gulleponken skrev:
Oves_Bror skrev:
Inte mycket att orda om då väl? Bara att bygga tilllbaka till original för att få det godkänt och sen byta tilllbaks efter det... Är ju så dom allra flesta gör med modifieringar som är i den ej godkända zonen!

Sen är det ju surt för dom som köpt en bil i tron att den är godkänd som den är och sen inser att dom blivit blåsta!

Men allt är svetsat i kaross o dörrarså så det är inte direkt en timmes jobb! Sen i vintras iom att jag besiktat 2 ggr själv med dörrarna innan så lackades även bilen om och allt gjordes 100% med passform osv för att det ska se vettigt ut! Så nån kap tänker jag iallafall inte sätta i den!

Du vill inte sätta kapen i bilen igen för den är så fin.
Du vill inte köpa nya gångjärn för dom är för dyra.

Använd bilen som en trädgårdsprydnad då?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Muttley
29 maj 2011
Men säg att du får tag i godkända papper på gångjärnen så säger det inte att bilen i sig är godkänd. För jag har då inte hört talas om bilar med eftermarknadsdörrar vara godkända, då menar jag inte riktigt gamla bilar. Ärligt talat tror jag att bilen är rätt så körd om du inte gör en rejäl ombyggnad av bilen och reggar om helt.

Typ som att seat ? Har ett godkännande eller de kanske bara gäller ang turbokonvertering.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
29 maj 2011
En fundering bara, även om det skulle gå att uppbringa papper på själva gångjärnen så lär det ju behövas intyg på infästningen? Jag menar om du har en godkänd grej som monteras av en idiot så blir det ju iaf inte så bra?
Jag tänkte närmast på hållfasthetsberäkningar, svetsar och liknande...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

KHRacing
29 maj 2011
tkd_rille skrev:
Men säg att du får tag i godkända papper på gångjärnen så säger det inte att bilen i sig är godkänd. För jag har då inte hört talas om bilar med eftermarknadsdörrar vara godkända, då menar jag inte riktigt gamla bilar. Ärligt talat tror jag att bilen är rätt så körd om du inte gör en rejäl ombyggnad av bilen och reggar om helt.

Typ som att seat ? Har ett godkännande eller de kanske bara gäller ang turbokonvertering.

Precis - det finns helt enkelt inte.

Muttley
29 maj 2011
KHRacing skrev:
tkd_rille skrev:

Precis - det finns helt enkelt inte.

Nej de tror inte jag heller. Utan de är från fabrik som gäller, och såvitt jag vet så har inte en enda original seat sådana dörrar.

32 Inlägg
29 maj 2011
typiskt garaget folk, hälften av alla svar är bara folk som klankar ner, använd som hundgård/trädgårdsprydnad, lambo dörrar är ute osv......räcker det inte med att ge ett normalt svar utan att slänga in massa onödiga kommentarer som bara irriterar? seriöst....

Muttley
29 maj 2011
Joaqim skrev:
typiskt garaget folk, hälften av alla svar är bara folk som klankar ner, använd som hundgård/trädgårdsprydnad, lambo dörrar är ute osv......räcker det inte med att ge ett normalt svar utan att slänga in massa onödiga kommentarer som bara irriterar? seriöst....

Han har svaret, att de inte går laglig väg ju.
Sen att svenskar är torra är ju en annan sak smile

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
29 maj 2011
wikked skrev:
Ska det inte gå att jaga tag i dåvarande ägaren som monterade dörrjäklarna, och på så sätt få tag i tillverkaren av dörrarna, och på så sätt få tag i eventuella intyg?

Bilen har bytt ägare ett par gånger sen dörrarna sattes dit.
Det finns en Civic på Öland med godkända lambo-dörrar, men hur den har blivit det vet jag inte och nuvarande ägare lär inte veta det heller då han köpte bilen så.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

7 Inlägg
29 maj 2011
De enda krocktestade "lambo-dörrarna" som finns är LSD (Lamborghini Style Doors)

http://www.lsd-doors.de/uk/ (Technic - safety - crash test)

Men om dessa är godkända kan jag dock inte svara på.

Bakom varje framgångsrik man står en kvinna... Och bakom henne står hennes hallick!

Muttley
29 maj 2011
Gulandblue skrev:
De enda krocktestade "lambo-dörrarna" som finns är LSD (Lamborghini Style Doors)

http://www.lsd-doors.de/uk/ (Technic - safety - crash test)

Men om dessa är godkända kan jag dock inte svara på.

Ej här. har med helbilsgodkännande också att göra. Även om de finns tester så betyder de inte att de är godkänt på alla bilar.

329 Inlägg
29 maj 2011
Tror du kan glömma att besikta den bilen utan att byta till orginal gångjärnen igen. tror inte du blir hjälpt av något papper då  nya bilar är helbilsgodkända..
man skulle kunna säga att du har haft otur och fått fel gubbe på bilprovningen. för det är rätt godtyckligt när dom besiktar..

här är en polare från kalmar som också fick regbesiktning på sina lambo dörrar och var bara att byta till orginal http://www.garaget.org/?car=63833

tråkigt men sant...

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

BASS GLAD
1 381 Inlägg
29 maj 2011
Herr Nilsson skrev:
Tror du kan glömma att besikta den bilen utan att byta till orginal gångjärnen igen. tror inte du blir hjälpt av något papper då  nya bilar är helbilsgodkända..
man skulle kunna säga att du har haft otur och fått fel gubbe på bilprovningen. för det är rätt godtyckligt när dom besiktar..

här är en polare från kalmar som också fick regbesiktning på sina lambo dörrar och var bara att byta till orginal http://www.garaget.org/?car=63833

tråkigt men sant...

Ock jag undra vem de vara som satte ditt lambodörrarna på den där lollollollollollollollollollol

https://www1.garaget.org/gallery/archive/25036/218914_r0wkph.jpg
Senast redigerat av birka76 (29 maj 2011)

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Ointresserad.
936 Inlägg
29 maj 2011
Pavva skrev:
AcesHigh666 skrev:
*bild*

ot: HAHAHAHAHAAHAH!!

ont: är det samma sak som med dubbla växellådor till a-traktorer att en mekaniker måste signa att dom e okey?

kan du inte be någon mekaniker göra det åt dig isf?

Suck...

Teabag appreciation club.

407 Inlägg
19 juni 2011
Har bilen gått igenom någon gång förut med lambodörrarna??

// Imson

407 Inlägg
19 juni 2011
birka76 skrev:
Herr Nilsson skrev:

tråkigt men sant...

Ock jag undra vem de vara som satte ditt lambodörrarna på den där lollollollollollollollollollol

http://www1.garaget.org/gallery/archive … r0wkph.jpg

Vems golf är det där som har såna dörrar? smile
roligt att veta vilka som har det på golfar i sverige ;D

//IMson

BASS GLAD
1 381 Inlägg
19 juni 2011
Imson skrev:
birka76 skrev:
Herr Nilsson skrev:

tråkigt men sant...

http://www1.garaget.org/gallery/archive … r0wkph.jpg

Vems golf är det där som har såna dörrar? smile
roligt att veta vilka som har det på golfar i sverige ;D

//IMson

Golf ???

var får du fram en golf  PÅ BILDEN ?

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

407 Inlägg
19 juni 2011
haha, man ser det man vill se wink