Förbannade snorungar...

OverBoosted AUTOBAHNRASER
10 augusti 2006 · 3 804 Inlägg

PeterNorrk skrev:

Phaetoon skrev:
Problemet i Nrkpg började ju när dom stängde ner den ena ungdomsgården efter den andra.
Dom fick problem med att ungdomar började hänga på stan och att allt fler provade på knark.
Kommer ni inte ihåg för ett par år sedan? Då pratades det till och med om att i Nrkpg införa utegångsförbud på nätterna för icke-myndiga personer...

hehe ja e 19 nu...o va runt den åldern när de va på tal...
men asså helvete... som ungarna gör nu förtin...dom åker sina mopar upp i röven på en sen drar dom upp på bakan för o styla...dom fattar inte att man ibland måste dra en tvär nit när nån av deras polare svänger rätt ut i en korsning... aja...

o nu till de ja ville säga:

ja bor med morsan o farsan i en lägenhet i norrköping...
vi har en gård neranför med p-platser o garaget...sen ere en liten häck o på andra sidan den brukar ungarna (7-13) spela fotboll till kl 1-2 på natten...lixom säg en 10 åring som e ute kl 2 o spelar fotboll...

o de ja stör mej mest på är att dom där jävlarna sparkar bollen mot bilarna (bland annat min bil)
när ja ser att dom träffar den....då hoppas ja dom har bra löpar skor på sej om dom inte vill bli fattiga...

o sen som nån skrev : "barn ska va barn" aa de stämmer men de finns fan gränser...va skulle du säga ifall nån drog en fotboll på din bil så de vart en skada...du vet att det är dom fast du kan inte bevisa att det är dom eller vem av dom...ja tycker inte domk har nåt att göra ute på natten på en varda...dom ska fan ligga o sova...

du miss uppfattade mig lite.. jag menade att "barn" ska inte kunna sånna ord dagens barn kan idag


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
10 augusti 2006 · 3 804 Inlägg

Btw ja gär ju 17 så ja klassas som en ungdom/snounge antar jag.. men är fan ingen idioit för de.. idioiter kmr alltid finnas oavsett ålder.. det börjar med att repa bilar slutar med att man har som yrke att stjäla bilar..  ja menar.. de finns minst lika många 40åriga kriminella idioiter somd e finns 15åringar som snor bilar o hålls på..


Bmw osv..
Lindgren_
10 augusti 2006 · 2 644 Inlägg

Phaetoon skrev:
Problemet i Nrkpg började ju när dom stängde ner den ena ungdomsgården efter den andra.
Dom fick problem med att ungdomar började hänga på stan och att allt fler provade på knark.
Kommer ni inte ihåg för ett par år sedan? Då pratades det till och med om att i Nrkpg införa utegångsförbud på nätterna för icke-myndiga personer...

Du har helt rätt.. Ja bor i skärblacka.. Ungarna i stan har ju inget o göra kommer ut hit snor mopeder,bilgrejer och allt dom hittar sitter även på skolerna och röker på..Ja fattar inte va som flyger i dom..Här finns en fritidsgård där brukar dom va o så men när dom stänger då brakar de lås o va som helst kan hända..

Johan Lindgren
Klubbmannen
10 augusti 2006 ·

Dagens ungdomar i mopedåldern är klart annorlunda än för fem år sen då jag var i den åldern.
Härom veckan blev jag och två polare helt oprovocerat påhoppade av säkert 10 stycken mopedister som påstod att jag hade snott deras moped.
Jag förklarade lungt för dom att jag kör bil och har ingen användning för en moped.
Efter en del argumentation sa jag "nu går jag härifrån", och huvudidioten svarade "Ja! gör det!"
När jag vände mig om och gick slog han mig i bakhuvet. Jag stannde till, vände mig lungt om och frågade vad det är för fel på honom. Han bara stog där och försökte se ball ut.
Vid det här laget började jag fundera på vad jag skulle göra med grabben, kampsportare som jag är. Det var därför jag kunde ta det så lungt och sansat.
Funderade på om jag verkligen skulle göra honom illa för att lära snorungen en läxa, dra ner honom på marken eller behålla lugnet och gå därifrån. Det sistnämnda är att föredra och är vad man tillämpar så länge det inte finns någon annan väg.
Vid det här laget började de ge sig på mina polare. Ena satt på cykel och blev då nerputtad i ett dike, den andra blev fasthållen och började vråla "Släpp mig! SLÄPP MIG FÖR HELVETE!"
Han tog sig ur deras grepp och kickade en kille i sidan. Vi båda går kampsport tillsammans.
De blev då rädda eller nåt, eftersom dom de plötsligt bara gick iväg.

"Huvudidioten" har jag sett tidigare på det lokala gymmet. Riktig luftskalle som ska vara häftig för sina polare. Nästa gång är jag inte lika snäll vill jag lova. Hans polare får bära hem honom om han rör mig igen!

Själv har jag stått för en hel del vandalism men det har varit väl utvalda mål. Saker som privatpersoner inte lider av. Eller mja.. För det mesta. Vi sprängde ett par hemmagjorda islyktor en nyårsafton.
Annars har vi liksom bara gett oss på saker som redan är kassa. Typ stulna, sönderkörda bilar som någon snott och kört livet ur.
Vi är väldigt trevliga faktiskt. Även om det kanske inte låter så för alla.

Senast redigerat av Klubbmannen (10 augusti 2006)

VictorD Med Jetplan i generna
10 augusti 2006 · 413 Inlägg

Ojsan, många svar. Har skumläst genom svaren och med mitt inlägg mena jag förstås inte att alla ungdomar förstör. Det finns ju ett visst folkslag som bara står till med jävulstyg. Men det hela är polisanmält så vi får väl se vad som händer. Förmodligen inte ett någe, polisen idag bryr sig mer om bilar som kör för fort än vad de bryr sig om vandalisering...

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
TobLju Fartglad
10 augusti 2006 · 336 Inlägg

Jag kom till jobbet en dag då hade moppe pojkar (vittnen finns) varit framme och skurit i 2 av däcken på tjänstebilen. Så jag själv fick stå och byta däck kl. 8 på morgonen pga värdelösa snorisar som inte vet bättre.... jättekul...

Power without Quattro is useless!
Audi S4 "Galne Gunnar" (1992)
Owzer Rallykalle och kabeltattare
10 augusti 2006 · 422 Inlägg

Jag bor ute på landet, och här åker ungjävlarna in till städerna och pajjar. Brukar vara karavaner med epor som kommer hem runt 2-3 snåret, givetvis i 80-90km/h.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Spelis
10 augusti 2006 · 1 926 Inlägg

Här i stan är det helt jävla caos.. flera stycken på högstadiet har ffs rökt hash !? dom har blivit tagna två gånger nu..va fan händer med med ungdomarna nu ?!

Pyrish
20 augusti 2006 · 60 Inlägg

det värsta är att de tycker att det är kul också!roll

..Volvo..
Phaetoon
20 augusti 2006 · 8 156 Inlägg

Klubbmannen skrev:
Dagens ungdomar i mopedåldern är klart annorlunda än för fem år sen då jag var i den åldern.
Härom veckan blev jag och två polare helt oprovocerat påhoppade av säkert 10 stycken mopedister som påstod att jag hade snott deras moped.
Jag förklarade lungt för dom att jag kör bil och har ingen användning för en moped.
Efter en del argumentation sa jag "nu går jag härifrån", och huvudidioten svarade "Ja! gör det!"
När jag vände mig om och gick slog han mig i bakhuvet. Jag stannde till, vände mig lungt om och frågade vad det är för fel på honom. Han bara stog där och försökte se ball ut.
Vid det här laget började jag fundera på vad jag skulle göra med grabben, kampsportare som jag är. Det var därför jag kunde ta det så lungt och sansat.
Funderade på om jag verkligen skulle göra honom illa för att lära snorungen en läxa, dra ner honom på marken eller behålla lugnet och gå därifrån. Det sistnämnda är att föredra och är vad man tillämpar så länge det inte finns någon annan väg.
Vid det här laget började de ge sig på mina polare. Ena satt på cykel och blev då nerputtad i ett dike, den andra blev fasthållen och började vråla "Släpp mig! SLÄPP MIG FÖR HELVETE!"
Han tog sig ur deras grepp och kickade en kille i sidan. Vi båda går kampsport tillsammans.
De blev då rädda eller nåt, eftersom dom de plötsligt bara gick iväg.

"Huvudidioten" har jag sett tidigare på det lokala gymmet. Riktig luftskalle som ska vara häftig för sina polare. Nästa gång är jag inte lika snäll vill jag lova. Hans polare får bära hem honom om han rör mig igen!.

Jag vet i gudarna om jag skulle ha låtit honom komma undan med en sådan grej. Jag hade nog börjat skratta åt honom. Sen om han hade försökt röra mig igen så skulle jag säkert ha golvat killen. Men sen så är det väl så att dom inte skulle ha gett sig på mig från början.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Mäki Långsam Perfektionist
20 augusti 2006 · 4 800 Inlägg

men en sak, ja kör ofta moped för att jag inte har körkort, så dra inte ALLA över en gräns bara för att vissa är som dom är, jag stylar den men trimmar inte moppen, kör lagligt, och vill gärna vara ute å se å träffa folk, köra på natten e skönt för att de e lungt bara, men ja hatar folk som är i grupper å går på enskilda personer och/eller slår sönder saker för att de e ''roligt'' MINST lika mycket som er eftersom även jag får skit för det, hoppas ni försår hur jag menar å inte hänvisar mig till lunar eller liknande

Senast redigerat av Mäki (20 augusti 2006)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Phaetoon
21 augusti 2006 · 8 156 Inlägg

Klart att vi förstår Mäki. Det är ju faktiskt bara en liten andel mopedister som står för problemen. Dom flesta sköter sig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
PeppeVectra Peppe Vectra
21 augusti 2006 · 1 076 Inlägg

moppe åkare är jobbiga, fick mig ett gorr skratt i lördags kväll.
satt på uteserveringen på mcdonalds i malmö vid E22:an å käka glass med tjejen.

Då kom de in en hungrig mc snut på parkerigen, (han snegla lite surt på bilen då neonet var på).
Han gick in och köpte sig en läsk å 2 burgare å kom ut igen å ställde sig å käka bredvid motorcyklen.
Rätt som de var så kom de 2 st på en svart scooter, föraren hade hjälmen halvvägs upp på skallen och snackade i mobil! yikes samtidigt som han hade en lite skakig passagerare med sig,
MC Polisen tog bara 3 steg ut i vägen å vinkade in dom på parkeringen,
hålla sig för skratt var omöjligt.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Mäki Långsam Perfektionist
21 augusti 2006 · 4 800 Inlägg

Phaeton: Tack smile

Lucifer84: Då hade då jag skrattat också^^

Senast redigerat av Mäki (21 augusti 2006)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Volvo_Elin Lastbilschaufför
21 augusti 2006 · 186 Inlägg

Såhär är det...folk har så j**** lite att göra nuförtiden, och dom uppfostras annars än förr verkar det som. Alltså föräldrar bryr sig eller vet inte vad barnen gör om nätterna, vilket resulterar i att dom förstör för andra- vilket dom inte verkar ha hjärna för att förstå? Och dessutom kostar det samhället pengar! Ungjä****!!!!!

Ride Hard-Die Free!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang