2280
Sök

Sjuka priser för studenter på flak etc

trollis
12 juni 2011
tkd_rille skrev:
trollis skrev:
det är lite svårt att säga ett vettigt pris på student flak. eftersom i alla städer går ju inte alla ut samma dag, utan olika dagar, o är det en vardag kan jag tänka mig att det är högre pris på lastbil. men om man går ut under en helg kan man dra ner priset iaf, enligt mig

Det vettifan du. Helgersättning och liknande till chaffis. Men de beror väl på vad man ringer för företag. Och även under vardag så måste ju en åkare få igen de pengarna de förlorar på att köra sitt vanliga.

helg ersättning? om chaffören kör på sin lediga tid på en helg så får man ju bara hoppas på att dom som ska åka ger han en slant,och under vardag kan du inte säga att åkaren måste ha sina pengar för den dan, efter som alla åkare kanske inte har så mkt jobb och får dom in 3000-5000kr för en dag o köra studenter så är det ju mera pengar än vad det hade blivit om lastbilen hade stått, det är dyrare o ha en stående lastbil än att kanske tjäna 3-4000kr, men sen beror det på vilket företag man talar med som sagt.

Muttley
12 juni 2011
trollis skrev:
tkd_rille skrev:
trollis skrev:
det är lite svårt att säga ett vettigt pris på student flak. eftersom i alla städer går ju inte alla ut samma dag, utan olika dagar, o är det en vardag kan jag tänka mig att det är högre pris på lastbil. men om man går ut under en helg kan man dra ner priset iaf, enligt mig

Det vettifan du. Helgersättning och liknande till chaffis. Men de beror väl på vad man ringer för företag. Och även under vardag så måste ju en åkare få igen de pengarna de förlorar på att köra sitt vanliga.

helg ersättning? om chaffören kör på sin lediga tid på en helg så får man ju bara hoppas på att dom som ska åka ger han en slant,och under vardag kan du inte säga att åkaren måste ha sina pengar för den dan, efter som alla åkare kanske inte har så mkt jobb och får dom in 3000-5000kr för en dag o köra studenter så är det ju mera pengar än vad det hade blivit om lastbilen hade stått, det är dyrare o ha en stående lastbil än att kanske tjäna 3-4000kr, men sen beror det på vilket företag man talar med som sagt.

Ja de har med företag till företag. Vissa kör ju gratis och vissa för då 15 lapp. De som kör för 15 tusen måste ju nästan vara företag som har mycket att göra och släpper en lastbil för just den dagen.
Vad tar de att köra i studentkortegen ? 1.5-2 timmar ?
Jävlig fin timlön wink

trollis
12 juni 2011
tkd_rille skrev:
trollis skrev:
tkd_rille skrev:

Ja de har med företag till företag. Vissa kör ju gratis och vissa för då 15 lapp. De som kör för 15 tusen måste ju nästan vara företag som har mycket att göra och släpper en lastbil för just den dagen.
Vad tar de att köra i studentkortegen ? 1.5-2 timmar ?
Jävlig fin timlön wink

jo, precis, men ett företag som tar vi säger nu 15000kr då ska man nästan vara en klass på 30st för att det ska bli rimlig pris per person,jag vet inte vad det tar men nått sånt =P

2 982 Inlägg
12 juni 2011
priser för flak har väl ALDRIG någonsin varit en problematik.
man betalar det som skall betalas på studenten.

jag vet inte hur TS tänker men allt har ett pris.
och ingenting är gratis här heller.....MEN det vet väl du redan? eller?

5 198 Inlägg
12 juni 2011
Rock-Star skrev:

Är man så pass gammal så man tagit studenten så bör man veta att inget är gratis,, allt kostar pengar.. vill man inte betala så får man va utan.

Här i  stan så GÅR hela student tåget en slinga runt stan... mycket roligare för de som tittar på sina studenter.. När det skall hängas grejer runt halsen å det ska kramas efter vägen.

9 140 Inlägg
12 juni 2011
Rock-Star skrev:

Sen anser jag att 10-30 000 är ren jävla överdrift. 150:- per pers är lagom om man absolut måste betala.

Too School for cool
110 Inlägg
12 juni 2011
Tog studenten i fredags och då betalade vi 100kr var i klassen (15 elever).
En vän med traktor + spånkärra körde oss. Elverk samt ljud fixade vi själva.
Så det får man väl vara nöjd med smile

380 Inlägg
12 juni 2011
Ja nu va det ju några år sen en annan tog studenten men har för mig vi betala 100:-/pers  10 st i klassen,nån klasskopis granne som va bonde och ställde upp med traktor,kärra och körning, övrigt som "pynt" var väll gratis,å ljud?? nää vi sjöng själva big_smile

475 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
gamlingen skrev:
Rock-Star skrev:

Är man så pass gammal så man tagit studenten så bör man veta att inget är gratis,, allt kostar pengar.. vill man inte betala så får man va utan.

Här i  stan så GÅR hela student tåget en slinga runt stan... mycket roligare för de som tittar på sina studenter.. När det skall hängas grejer runt halsen å det ska kramas efter vägen.

Allt har ett pris.. men det måste väl finns någon logiskt summa bakom det hela
förväntade mig inte att ALLA skulle få ALLT gratis

100<->500kr/skalle är väl ett "ok" pris ??
men när det börjar prata om 20<->50k för ett flak är väl mer utpressning än något annat!

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

5 198 Inlägg
12 juni 2011
attackhamster skrev:
gamlingen skrev:
Rock-Star skrev:

Allt har ett pris.. men det måste väl finns någon logiskt summa bakom det hela
förväntade mig inte att ALLA skulle få ALLT gratis

100<->500kr/skalle är väl ett "ok" pris ??
men när det börjar prata om 20<->50k för ett flak är väl mer utpressning än något annat!

klart det,, åkaren avgör ju själv vilken körning han tycker han ska ta..

23 Inlägg
12 juni 2011
150 - 300 kr per person är lagom  till lastbilen o sen tillkommer ljud på det.  inga stora pengar o spec inte för en sådan dag smile

Skaune
13 juni 2011
de e rätt många som snackar om att de e för dyrt med si o så mycket pengar etc, "vi åkte gratis" "60:-"  osv, har nån tänkt lite längre? Vet ni ens vad en lastbil med lastväxlarrede eller dylikt kostar om den är ny? Och om chauffören/åkeriet ställer upp en dag för o köra studenter har de samma utgifter på lastbilen, kanske något mindre i diesel än vanligt, åkaren/chauffören ska ha lön, men ännu viktigare, de förlorar kanske en dags arbete, och en lastbil kan dra in en del pengar om dan! så ni som tror att ett åker etc ska låna ut bil med allt vad de innebär för småpengar kan ju tänka om! klart känner man nån som har bil som inte rullar i yrkestrafik dagligen o ägaren vill låna ut, ja då e ju diesel kostnaden miniumum att betala.

Nä jag tycker priser som nämts på 30 tusen osv e helt bissart, men om man ska se de så här, pyntar man 500:- per skalle så e de billigt! jämför med vad de hade kostat o hyra en riktigt schysst studentbil till sig själv, och dessutom tror jag att de e roligare på ett flak!

9 140 Inlägg
13 juni 2011
Polestar skrev:
de e rätt många som snackar om att de e för dyrt med si o så mycket pengar etc, "vi åkte gratis" "60:-"  osv, har nån tänkt lite längre? Vet ni ens vad en lastbil med lastväxlarrede eller dylikt kostar om den är ny? Och om chauffören/åkeriet ställer upp en dag för o köra studenter har de samma utgifter på lastbilen, kanske något mindre i diesel än vanligt, åkaren/chauffören ska ha lön, men ännu viktigare, de förlorar kanske en dags arbete, och en lastbil kan dra in en del pengar om dan! så ni som tror att ett åker etc ska låna ut bil med allt vad de innebär för småpengar kan ju tänka om! klart känner man nån som har bil som inte rullar i yrkestrafik dagligen o ägaren vill låna ut, ja då e ju diesel kostnaden miniumum att betala.

Nä jag tycker priser som nämts på 30 tusen osv e helt bissart, men om man ska se de så här, pyntar man 500:- per skalle så e de billigt! jämför med vad de hade kostat o hyra en riktigt schysst studentbil till sig själv, och dessutom tror jag att de e roligare på ett flak!

Beställde ett lass grus hem till mig förra veckan. Det åkeriet tog dom 850:- i timmen för körning oavsett vad det var för något. Så för att komma upp i 30 000:- så är det bra många timmar dom måste åka i så fall.

Skaune
13 juni 2011
Putteliten skrev:
Polestar skrev:

Beställde ett lass grus hem till mig förra veckan. Det åkeriet tog dom 850:- i timmen för körning oavsett vad det var för något. Så för att komma upp i 30 000:- så är det bra många timmar dom måste åka i så fall.

jo men om du läser så menar jag ju på att det är sinnessjukt att begära 30 tusen! Men att de e lika dumt o tro att de ska göra de nästintill gratis! roll

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
13 juni 2011
Polestar skrev:
Putteliten skrev:
Polestar skrev:

jo men om du läser så menar jag ju på att det är sinnessjukt att begära 30 tusen! Men att de e lika dumt o tro att de ska göra de nästintill gratis! roll

Jo, för man kan ju inte vara med i firandet och ställa upp som förälder/vän till föräldrar?
Man ska utnyttja ungdomarna och ta ut pengar, för det finns nog inte andra utgifter?

Om en egenåkare är ledig står bilen bara annars - dvs all extra kostnad är milkostnaden.
Är bilen uppbokad för arbete så tar de inte körningen - dvs de som kör studenter har INTE arbete så det fyller bilen den dagen, ni ska ju inte tro att folk plockar ur dem ur arbete - utom när de tar så sjuka priser att de tjänar lika mycket på 3timmar som en normal vecka...

Ni verkar ju tro att landets alla lastbilar och hökärror används i arbete under studenten - ni glömmer visst att halva sverige tagit ledigt efter 12 och står efter gator och hyllar släkt och vänner som tar studenten...

Muttley
13 juni 2011
sirmiro skrev:
Polestar skrev:
Putteliten skrev:

Jo, för man kan ju inte vara med i firandet och ställa upp som förälder/vän till föräldrar?
Man ska utnyttja ungdomarna och ta ut pengar, för det finns nog inte andra utgifter?

Om en egenåkare är ledig står bilen bara annars - dvs all extra kostnad är milkostnaden.
Är bilen uppbokad för arbete så tar de inte körningen - dvs de som kör studenter har INTE arbete så det fyller bilen den dagen, ni ska ju inte tro att folk plockar ur dem ur arbete - utom när de tar så sjuka priser att de tjänar lika mycket på 3timmar som en normal vecka...

Ni verkar ju tro att landets alla lastbilar och hökärror används i arbete under studenten - ni glömmer visst att halva sverige tagit ledigt efter 12 och står efter gator och hyllar släkt och vänner som tar studenten...

Du menar att 4,5 miljon står helt stilla wink. Att alla åkeri plötsligt stannar enbart för student. De som kostar en del pengar skiter nog fullständigt i just studenterna faktiskt och vill tjäna pengar.
De är lika jävligt de som tar 1500-4000 för kanske 2-3 personer att åka runt i en liten vanlig bil eller limo. Men de handlar om pengar.

Trött
267 Inlägg
Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
13 juni 2011
tkd_rille skrev:
sirmiro skrev:
Polestar skrev:

Du menar att 4,5 miljon står helt stilla wink. Att alla åkeri plötsligt stannar enbart för student. De som kostar en del pengar skiter nog fullständigt i just studenterna faktiskt och vill tjäna pengar.
De är lika jävligt de som tar 1500-4000 för kanske 2-3 personer att åka runt i en liten vanlig bil eller limo. Men de handlar om pengar.

Då alla inte tar studenten samtidigt så stannar en stad i taget.
Här i Örebro hände ytterst lite den fredageftermiddagen då studenten var. Det var folkfest utan dess like på stadens gator - så jag tror att antalet arbetande under den dagen var i det närmaste halverat - ja.

Åkerier fortsätter köra - OM de har jobb.
Om den som kör lastbilen är ledig fredagen så står lastbilen ofta still i de mindre åkerierna - de drar med andra ord inte in en krona.
Det är dessa bilar som åker i studentleden. De bilar som annars skulle stått still.

Att räkna med kostnad för arbetsbortfall är med andra ord bara galet. Ska arbetslösa ta upp kostnad för arbetsbortfall för den tid de får vänta på arbetsförmedlingen?

Och när vi räknade på hyra av en bil från volvo så hamnade priset under 250kr/skalle (se ovan) - och det är en nödlösning för företag då de förlorar på hyrbilen, så är det klart mycket billigare för ett åkeri med egen lastbil = lägre summa...

2 982 Inlägg
14 juni 2011
har du inte råd, ta bussen.. studenten skall vara påskostad

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
14 juni 2011
Vi betalade inget. Första lastbilen vi hade bokat drog sig ur dan innan studenten då dom buddelbokat. Sen hitta jag en ny lastbil hos en privatperson å den fick vi låna gratis. han körde ner den samma kväll till vår skola å vi byggde räcken å allt sånt å sen körde gubben åt oss helt gratis på studenten..

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Sök