Till att börja med, schyst bil! Letar efter liknande nu när M3an ska säljas

Jag skulle köra på med ett chipp, spelar ingen större roll från vilken leverantör så länge det är ett kunnigt företag med bra bemötande och support. En grej som kan vara värt att nämna är att BSR mäter enbart toppen på sina siffror, så om du jämför rakt av med tex. autotech (som jag gjorde när jag skulle chippa min s60 som jag hade förut) så var a-tech egentligen ett vettigare chipp men BSR kunde visa en "högre" effektsiffra. Valet blev BSR ändå av den enkla anledning att jag hade väldigt nära dit och grejerna fanns hemma direkt. Men fick jag välja efteråt så skulle jag ha kört på a-tech då dom tydligen skulle ha lite mera "race-kurva" på sitt chipp... Men du kommer hur som helst märka en stor skillnad!
Jag köpte också till ett sportluftfilter, det är verkligen värt det.. Tycker du att det är dyrt så är det bara att slå ett öga på blocket, finns del där. Försök hitta med "skärmväggen" också, så du inte får in massa varmluft i filtret (kan leda till konstiga värden som får bilen att strula). Blir en stor skillnad på responsen på bilen, och så låter det ju rätt gott också

En annan sak som jag har spanat in lite på tills jag lägger vantarna på en audi är sprint booster, det blir nog en av dom första grejerna jag köper. Googla sprintbooster så ser du vad jag snackar om, inte skadligt på nå sätt för motorn. Ligger en ute på blocket i gbg för 1800, skynda dig så är det din!

Avgassystemet har jag ingen koll på när det gäller audi, men på min s60 så blev det iaf bra mycket bättre skjut från ca 3500 - 4000 varv och uppåt även fast det bara var halvsystem som jag hade på. Har att göra med att det blir för trångt flöde när det blir mycket avgaser och därför blir det segt på höga varv, men det där har du säkert redan koll på

Så vore jag dig, kolla efter sprintbooster, filter med avskärmning och chipp (jag skulle ringa runt och fråga om jag kunde få effektkurvorna mailade till mig, då kan du jämföra väldigt bra!). Sen om du vill så kan du ju hålla koll efter avgassystem på blocket, ebay osv. BSR tar 1500 tror jag det är för att ladda i nytt chipp om du byter avgassystem, så länge du har kvar BSR dosan alltså.
Mappning tycker jag inte du behöver kolla på sålänge du inte börjar på med att byta turbo, spridare, hela avgasystemet osv. då kan det bli aktuellt, men inte på den här nivån du är ute efter.
Hoppas det hjälpte dig lite!