4201
Sök

Motorbyte från B230A TILL B230FT??

Emelie Hallberg
829 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
Vad ja fatta så ska de inte vara någe problem att få igenom min bil med en t5r motor heller? så borde väl vara betydligt lättare med en FK? upp emot 250häst har ja för mig är max för min bil smile
Självklart hade ja tänkt regga bilen med en turbomotor...

8 283 Inlägg
26 juni 2011
Oceanmist skrev:
Vad ja fatta så ska de inte vara någe problem att få igenom min bil med en t5r motor heller? så borde väl vara betydligt lättare med en FK? upp emot 250häst har ja för mig är max för min bil smile

Det går att få igenom med vissa T5-motorer om man vill det, även vissa v8'or går ockå. FT/FK är ju inga egentligen bekymmer att få igenom så länge man monterat allt och inte trimmat motorn på nåt vis.
Senast redigerat av Marlboroman (26 juni 2011)

Emelie Hallberg
829 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Oceanmist skrev:

Det går att få igenom med vissa T5-motorer om man vill det, även vissa v8'or går ockå. FT/FK är ju inga egentligen bekymmer att få igenom så länge man monterat allt och inte trimmat motorn på nåt vis.

Har läst det jag med men nån T5 kostar ja icke på för mycket ombyggnad...
Blir en FK eller FT isåfall smile
Bara man hittar hjälp så detta kan bli möjligt....
Riva bort allt går väl an men resten.

3 292 Inlägg
26 juni 2011
Det mesta är bolt on.. alltså inga som helst problem att få motor och låda på plats, beroende på vilken kabelstam du väljer så måste den ju monteras på bästa sätt, kanske lättast att ta brädan komplett med kabelhärva o allt och bara sätta in i din.. ?  från tex 940 eller liknande.. så får du ju ett facelift på inredningen åxå samtidigt som du byter kabelstammen..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Sök