4211
Sök

B230 sugtrim + fakta

322 Inlägg
25 juni 2011
ingen som köper den?smile
hade köpt den dirr om den vann varje tävling:P
6500 är ju inget för den motorn isf:)

.......
2 655 Inlägg
25 juni 2011
går inte lägga bud på en sponsorbil;)

322 Inlägg
25 juni 2011
man kan buda på alla bilar i folkrace de är de som är hela grejen att ingen ska spåra ur;)

3 292 Inlägg
25 juni 2011
Sitter och funderar på om jag ska avprenumerera mig från denna tråden.. den handlar inte längre om det som den borde handla om..  inte så relevant hur vida det går att köpa eller buda på en folkrace bil eller inte..

Han fick dock många bra tips i början, nåt av dom är säkert passande .. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

322 Inlägg
25 juni 2011
Danne_1977 skrev:
Sitter och funderar på om jag ska avprenumerera mig från denna tråden.. den handlar inte längre om det som den borde handla om..  inte så relevant hur vida det går att köpa eller buda på en folkrace bil eller inte..

Han fick dock många bra tips i början, nåt av dom är säkert passande .. big_smile

ja varför pratar du om trimning? man ska ju inte åka fort eller på sladd de va ju farligt sa du lite tidigare i tråden?

3 292 Inlägg
25 juni 2011
driftking199 skrev:
Danne_1977 skrev:

ja varför pratar du om trimning? man ska ju inte åka fort eller på sladd de va ju farligt sa du lite tidigare i tråden?

Jag har inte förespråkat nån trimning dock, har hela tiden sagt att en riktig turbo är det bästa och att han dock inte lär behöva mer än så eftersom det är vinterväglag han kommer att köra på... att åka fort har jag inte yttrat mig så mycket om... mer än att det kanske inte är det smartaste man gör att gasa det som går och driftar när man har fulla bilen med folk...

322 Inlägg
25 juni 2011
Danne_1977 skrev:
driftking199 skrev:
Danne_1977 skrev:

Jag har inte förespråkat nån trimning dock, har hela tiden sagt att en riktig turbo är det bästa och att han dock inte lär behöva mer än så eftersom det är vinterväglag han kommer att köra på... att åka fort har jag inte yttrat mig så mycket om... mer än att det kanske inte är det smartaste man gör att gasa det som går och driftar när man har fulla bilen med folk...

du har hela tiden sagt köp tubo om du ska trimma då talar vi oändliga effekt siffror? o varför uppmana nån o köpa turbo för o sladda o när du får veta att han ska ha folk me vända åt andra hållet är inte de dubbelmoral?

3 292 Inlägg
25 juni 2011
driftking199 skrev:
Danne_1977 skrev:
driftking199 skrev:

du har hela tiden sagt köp tubo om du ska trimma då talar vi oändliga effekt siffror? o varför uppmana nån o köpa turbo för o sladda o när du får veta att han ska ha folk me vända åt andra hållet är inte de dubbelmoral?

Nej, jag hade ingen aning om att han skulle ha fulla bilen med folk.. kom ju fram för nåt inlägg sen bara.. och jag har sagt hela tiden att turbo är bättre.. och vill han trimma mer senare så är det även bättre utgångsmaterial med en turbo än en sugis... i det stora hela kommer en vanlig turbo att duga hur bra som helst på vinterväglag.. kommer endå inte finnas fäste för mer hästar hur som helst.. på underlaget alltså.

.......
2 655 Inlägg
25 juni 2011
driftking199 skrev:
man kan buda på alla bilar i folkrace de är de som är hela grejen att ingen ska spåra ur;)

nej man kan inte buda på en sponsorbil som kör sponsorkup, man köper lotter på dom, 100kr lotten och finns 1500lotter fördelat på 5 bilar. sen drar dom lott efter sista tävlingen!

2 266 Inlägg
25 juni 2011
Jag har haft en 945 turbo med uppställt ladd och svetsdiff. Ska jag sladda på snön så kan jag rekommndera en sådan bil, aldrig några problem att få ut den på sladd och hålla den där ute man gasar lite och släpper av för att hålla den på gränsen till rundpall, i en sug motor så tar orken slut bara varvar mycke medans man bara växlar upp och fortsätter med turbon, man ligger stadigt på 3 och 4 ans växel 2an är ingen ide på en turbobil.

sätt dig på blocket och leta efter en ltt eller turbo och ett chip till bränslet eller en beg chippad box ställ upp turbon till ett bar, sänk och svetsdiffa den sen är de bara och hålla den med stöd mot plogvallarna

svetsdiff !!!

Thedriftking
26 juni 2011
Trådstartare
Har kanske fått tag i en Volvo 360 -88 smile
tror ni det kan va nått? sitter väll en b200 i dom, på ca 110hk.

Tänkte göra följande med den om den skulle va nått;
- Lättad
- bygga fullflödes avgassystem
- höja bränsletrycket
- öppet sportluftfilter
~ rally stolar
~ annan växelspaksknopp + kortare lägen
~ "drifting" ratt
~ hårdare dämpare fram (hemmagjort)

får bilen för 1000:- och är följande fel;

- Behöver nog greja lite med framvagn lite glapp här och där
- Ej servo
- Dåliga bromsar
- Hastighetsmätaren funkar när den vill
- Går lite ryckigt har stått ett tag kan behövas lite nya stift och grejer ( Dock inte mycket ryck nån då och då endast)
[DIREKT KOPIERAT FRÅN ANNONSEN]

Thedriftking
26 juni 2011
Trådstartare
åker och kollar på bilen imorgon, skulle kollat på den idag, men det står en annan bil på släpet just nu,
(en 765 d24t, lillebrors som ska bli tralla ^^  )

vart kan man köpa belägg + skivor till en 360?
Senast redigerat av Thedriftking (26 juni 2011)

Sök