Onödig / korkad info i bilannonser

killercow
30 juni 2011 ·

Ibland när jag sitter å kollar bil annonser så finns det viss info ja kan störa mej lite på.

Tex "99% rost-fri"... varför skriver man så? varför inte skriva ytterst lite rost. ingen som på fullaste allvar tror ändå att ägaren räknat ut att den är exakt 99%.

Eller "Endast 2 ägare" jag bryr mej inte om hur många som ägt bilen. är väl skick å miltal som spelar roll. menar 20 ägare kan ju faktiskt varit mer försiktiga om bilen än 2 ägare. höjer verkligen mindre ägare värdet. Även om det är klart att om en bil haft 20 ägare på 10 år så är de klart man börjar fundera på varför.

En annan sak som börjat dyka upp på blocket är att folk klistrar ihop flera bilder till en bild. istället för fler separata bilder. detta är väldigt störande då allt blir smått.

Fyll på med saker ni tycker är irriterande smiletongue

Mack Forum- och sitemoderator
30 juni 2011 · 26 151 Inlägg

Angående ägarantalet tycker i alla fall jag är intressant, för just antalet - tex högt antal inom en kort tid - kan ju spegla skicket på bilen. Många likamed ingen vill ha den.

Har hellre en bil med få tidigare ägare än många.

För övrigt, så ogillar jag när folk har bild på en bil som inte ens är deras. Skall de ha en bild så får det fanemig föreställa det som säljs, och jag struntar i att det står "..det är en likadan jag har..".

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
schnauz
30 juni 2011 · 1 758 Inlägg

"Tjejkörd" är en favorit också. Vad innebär tjejkörd?
Tokslut koppling, aldrig servad, skrapade fälgar, repade stötfångare och luktar fisk?

rgt
30 juni 2011 · 2 Inlägg

schnauz skrev:
"Tjejkörd" är en favorit också. Vad innebär tjejkörd?
Tokslut koppling, aldrig servad, skrapade fälgar, repade stötfångare och luktar fisk?

...och handväskan hängande på choken? Hackandes på femmans växel i 12 km/tim runt hörnen i stan?

Ja, det är en av mina favoriter också. smile

trippelturbo Trucker
30 juni 2011 · 2 710 Inlägg

Tycker det är viktigt med ägarantalet men jag vill gärna se ett regnr själv så jag kan kolla upp den smile
Tjejkörd: den verkar ej dö nån gång! Det är väl folk som tror att andra tänker "tjejer kör lugnt.."

Fart missbrukare
Muttley
30 juni 2011 ·

schnauz skrev:
"Tjejkörd" är en favorit också. Vad innebär tjejkörd?
Tokslut koppling, aldrig servad, skrapade fälgar, repade stötfångare och luktar fisk?

De här var kärringkörd big_smile
http://www.youtube.com/watch?v=qG4IaHgqH00

RD_87 Skrotsamlare
1 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Såg nyligen "3 år gammalt bränslefilter" som försäljningssargument, där kan vi snacka onödig info. Ägarantal är ju mest intressant om det är mycket lågt eller mycket högt.
Jag skit också i varför bilen är till salu, i stil med "säljes pga ny bil" jag menar brukar man sälja bilen utan anledning?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
peegee Forummoderator
1 juli 2011 · 2 924 Inlägg

Detta är förvisso nödvändig info när det är så men fruktansvärt irriterande;

"Fälgarna på bilden medföljer ej" - Ta kort på bilen i dess säljskick!
Får bara mig att misstänka fler saker som mörkas...

"Ej bilen på bilden men en likadan" - Lägg in bild på rätt bil(!!) eller ge fan i att bifoga bild alls om ni inte kan fixa fram någon bild på rätt bil!
ALLA kan google idag om de vill se bild på bilmodellen.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 juli 2011 · 17 485 Inlägg

"Säljes på grund av utlandsresa" är en klassiker. Används ofta av folk som haft bilen en vecka...

"Fräsch för sin ålder" Skrot alltså?

"Lite småfix" Uhhh!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
trippelturbo Trucker
1 juli 2011 · 2 710 Inlägg

peegee skrev:
Detta är förvisso nödvändig info när det är så men fruktansvärt irriterande;

"Fälgarna på bilden medföljer ej" - Ta kort på bilen i dess säljskick!
Får bara mig att misstänka fler saker som mörkas...

"Ej bilen på bilden men en likadan" - Lägg in bild på rätt bil(!!) eller ge fan i att bifoga bild alls om ni inte kan fixa fram någon bild på rätt bil!
ALLA kan google idag om de vill se bild på bilmodellen.

Så sant!

Eller, mejla för fler bilder - varför inte lägga in fler bilder direkt?
Finns ju dom som säljer bil för 100K men lägger in en "lånad" bild. Hmm...!!

Fart missbrukare
trippelturbo Trucker
1 juli 2011 · 2 710 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
"Fräsch för sin ålder" Skrot alltså?

varför skrot?

Fart missbrukare
Woogensea Volvoturbo For Life
1 juli 2011 · 366 Inlägg

Folk som skriver att det finns stolsvärme,elspeglar,elhissar osv på bilar med relativt ny årsmodell. Vafan, det är väl mer eller mindre standard idag, bättre då att skriva om det  INTE FINNS.

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
zoopåse
1 juli 2011 · 1 171 Inlägg

Inte bra att skriva vad som inte finns, blir mindre intresse för bilen. Extrautrustning brukar inte vara sådant som man absolut måste ha men det är ett plus när det finns. Måste man ha farthållare så söker man på det och då är det bra om det står.

Om folk väljer mellan flera olika bilmodeller så kan det vara bra att beskriva vad som är bra med modellen också.


Onödigt är att skriva vilka man inte vill ha kontakt med. Det säger ju bara att säljaren är otrevlig.

Woogensea Volvoturbo For Life
1 juli 2011 · 366 Inlägg

zoopåse skrev:
Inte bra att skriva vad som inte finns, blir mindre intresse för bilen. Extrautrustning brukar inte vara sådant som man absolut måste ha men det är ett plus när det finns. Måste man ha farthållare så söker man på det och då är det bra om det står.

Om folk väljer mellan flera olika bilmodeller så kan det vara bra att beskriva vad som är bra med modellen också.


Onödigt är att skriva vilka man inte vill ha kontakt med. Det säger ju bara att säljaren är otrevlig.

Jo, jag håller med dej, men jag retar mig så förbannat på det ibland....beror ju givetvis lite på vilken bil man är ute å tittar efter, men iaf på nyare volvo så tycker jag det är överflödigt.

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
FL3JM Inga konstigheter
1 juli 2011 · 2 064 Inlägg

Hade ju varit bättre om blocket hade en lite smidigare bil-annons-sida. Lite som Mobile.de, där kryssar man ju i vilka grejjer man vill ha och då har annonsörerna fått markera precis vilken utrustning bilen har, allt från elhissar till analvärmare.

Woogensea Volvoturbo For Life
1 juli 2011 · 366 Inlägg

FL3JM skrev:
Hade ju varit bättre om blocket hade en lite smidigare bil-annons-sida. Lite som Mobile.de, där kryssar man ju i vilka grejjer man vill ha och då har annonsörerna fått markera precis vilken utrustning bilen har, allt från elhissar till analvärmare.

Word! Fattar inte heller varför dom är så lama på blocket....Fan, deras utveckling står ju still. Är ju egentligen en skitsida.

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Fjellner
1 juli 2011 · 245 Inlägg

Om en bil skulle vara 99% rostfri skulle jag backa direkt.
Om bilen väger 1500kg så är det alltså 15kg rost, inget att hurra över direkt!

killercow
1 juli 2011 ·

"intresse koll för min bil" vad menas med detta igentligen?

jag blir misstänksam när folk lägger ut bilder som är tagna i den årstiden som gäller. snö på bilden i juli?

killercow
1 juli 2011 ·

åretrunt däck betyder att ägaren är för snål för att köpa sommar däck utan kör med friktions däck även på sommaren. finns inget som heter året runt däck. dessa är inte ens lämpliga att köra med när de är varmt ute även om du lagligt får köra på dom

Jimmy_N Makaronborrare
1 juli 2011 · 993 Inlägg

Obs bilen är skitig på bilderna! - Nähe det menar du inte tänker man i bland. Och hur jobbigt är det att tvätta bilen innan man tar bilderna?

Senast redigerat av Jimmy_N (1 juli 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang