Som topic lyder så har jag tröttnat REJÄLT på
JapTuning... Jag ska ta hela storyn här och ska försöka korta ner den så mycket jag kan, stay with me!
För ca 2 månader sedan så gjorde jag en beställning hos JapTuning på ett AEM CAI (
AEM V2) system och som vanligt på deras hemsida så hade den "***" vilket innebär att de inte har varan hemma och måste beställas hem, detta skulle ta 1-4 veckor. Den sista veckan blev jag otålig och hörde av mig till dem och då sa dem att varan skickades från USA vid den tidpunkten och att jag skulle ha den hemma till nästa vecka, bla bla bla...
Två veckor senare fanns paketet att hämtas på statoil, KUL TYCKTE JAG! När killen på statoil plocka fram paketet så stod det inte ens AEM V2 på paketet, skitsamma tänkte jag som trodde de hade samma "logga" på alla sina paket. Aja nog om det! Jag skynda mig ivrigt hem för att packa upp skiten (som ett barn på julafton) och då såg jag att jag hade fått hem fel produkt. Suck...
Efter detta så tog jag kontakt med JapTuning via mejlen och berätta hur det låg till. Efter mycket ursäkter och förklaringar till hur det kunde bli fel så gav jag dem två val:
1) Att jag skickar tillbaka varan och att de fixar den rätta varan som jag från början BESTÄLLT inom loppet av 1 vecka, eller hävda köpet.
2) Att jag behåller varan men till ett billigare pris (då jag inte orka med mer väntetid.)
Jag hade kollat upp vad för sorts CAI system jag hade fått hem och det va ett AEM 21-508C, googlade lite snabbt på priser och det kosta ca 1600kr i USA, sen med moms, tull och frakt så skulle det gå på de dubbla sa han på JapTuning.
MEN: Nu kommer det lite komiska. Han sa att jag skulle behålla det system jag fått och sedan att de kunde kompensera mig med 400kr till nästa order jag gör, eftersom detta var mellanskillnaden på dessa system. Så den dealen tog jag och allt verkade frid o fröjd, tills för några dagar sedan då jag bara fick för mig att kolla min mejl (vilket jag sällan gör). Då hade jag fått ett mejl från JapTuning där det stod att det va fel faktura jag hade fått, de hade glömt lägga på moms på det.
Och nu kommer vi till själva forumets fråga då:
Får de begära 900:- till efter avslutat köp trots deras egna fel och krångel?Jag kan förstå att om de glömt lägga på momsen så vill de självklart ha den med, men det är detta som gör mig så förbannad. Att det är DEM som gjort fel och att de nu
OMEDELBART vill att jag ska betala in 895:- till dem 1 månad senare. Får man göra så? Som jag sa jag kan förstå dem, men det är ju dem som har gjort fel och inte jag. På deras hemsida så står det att systemet kostar 3210:- inte 4100:-, sen med frakt och allt så hamnar det på ca 3400:-, det va den summan jag betala när jag hämta det här systemet (den summan mitt V2 system skulle kosta, kostar lika mycket som denna, vad hände med 400kr mellanskillnad?).
Aja nu har jag skrivit som en j**la gnu och ber om ursäkt för skrivfel osv. Finns det någon där ute med erfarenhet inom detta område så skriker jag efter din hjälp just nu!
Detta system jag fick hem från deras hemsida: http://www.japtuning.se/catalog/product … ts_id=1763Tack på förhandTeo