Nissan 350 Z som året runt bil!!

andreasmind
18 juli 2011 · 4 Inlägg

Vad jag funderar på är om någon har sin Nissan året runt och om det funkar ok. Tack för svar smile

Funderar på att köpa en och ha som bruksbil.

Stefan Varberg Supraman
18 juli 2011 · 2 300 Inlägg

Klart att det går att köra dessa året runt.
Men om jag vore du så skulle jag rostskyddsbehandla den.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
andreasmind
18 juli 2011 · 4 Inlägg

Tack för svaret. Men inga bekymmer med att den är låg i kombination med bakhjulsdrift och breda däck?

Rearmeister
18 juli 2011 · 44 Inlägg

Beror nog lite på vad du kör på för typ av vägar, hur det är plogat osv...

Och sen kan du väl ha smalare vinterdäck och fälg? smile

Mercedes W210 E290TD "TaxiN" (1997)
FLindgren
18 juli 2011 · 5 089 Inlägg

Kan du köra bil?

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Waahlvik
18 juli 2011 · 508 Inlägg

man kan köra med alla bilar på vintern!

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
andreasmind
18 juli 2011 · 4 Inlägg

Ja jag kan köra bil men aldrig haft en låg bil med breda däck på vintern. Bara sommarbilar.

Tack för svaren smile

IceEyes Varningar: För många..
18 juli 2011 · 2 552 Inlägg

Waahlvik skrev:
man kan köra med alla bilar på vintern!

Fast vissa är kanske mindre lämpliga än andra wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Waahlvik
18 juli 2011 · 508 Inlägg

IceEyes skrev:

Waahlvik skrev:
man kan köra med alla bilar på vintern!

Fast vissa är kanske mindre lämpliga än andra wink

jo de e ju sant smile men hur man än vrider å vänder på de så kan man köra med alla bilar på vintern hehe

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
camaro67 Meister
18 juli 2011 · 6 763 Inlägg

Är förmodligen lättare än att köra 740 på vintern. Alltså inga problem

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
R_fused There is no replacement for displacement
19 juli 2011 · 630 Inlägg

camaro67 skrev:
Är förmodligen lättare än att köra 740 på vintern. Alltså inga problem

Ja de borde inte vara några problem. Dessa bilar har väl antispinn och antisladd antar jag.
Dock mister man ju den goa känslan när man genar genom ett dike med en 740 och de smäller till och så är man uppe på vägen igen utan att de kostat ett skit;)

slowSwede
19 juli 2011 · 223 Inlägg

Så länge den inte är sänkt så funkar den nog bra, är den sänkt så plogar du nog lite snö ibland.

Kör inte bredare än 225:or på vintern, det sladdar och släpper ändå på vintern även med torra vägar eftersom det är ganska dåligt fäste även i odubbade vintersulor. Nu pratar jag utifrån bilen jag kör fn. men jag har ju haft sänkta japsare tidigare, dock ingen 350z.

BMW 335 (2007)
Rock-Star
19 juli 2011 · 2 982 Inlägg

ska inte va ngt problem...

Anton-DekorTeknik
19 juli 2011 · 964 Inlägg

Jag kör min rx8 på vintern dock blir det sista vintern då den kommer vara för låg sedan hehe

MEN köp dom absolut bästa däcken du kan hitta det är min rek i alla fall

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Germax
19 juli 2011 · 12 086 Inlägg

Jag skulle göra en omfattande rostskyddsbehandling innan iallafall. Japanska bilar är ofta dåligt anpassade för vårat klimat. Att dom gör bilarna i folietjock plåt gör inte saken bättre.

Hybriden
19 juli 2011 · 677 Inlägg

JapMax skrev:
Jag skulle göra en omfattande rostskyddsbehandling innan iallafall. Japanska bilar är ofta dåligt anpassade för vårat klimat. Att dom gör bilarna i folietjock plåt gör inte saken bättre.

Japanska bilar dåligt anpassade för vårt klimat? finns inga moderna japanska bilar som rostar mer än någon annan bil. Sen finns det vissa modeller som troligen är sämre för vintern och därför har tillverkaren inte valt att ha samma skydd som andra modeller som anses passa vårt nordiska klimat bättre men att tro att en 350z rostar sönder föra att du kör den på vintern är att vara fast i ett tankesätt som fanns på 90-talet.

Finns flertal av både 350z, s2000, mr2 som kör på vintern både runt stockholm och jönköping och av dem jag pratat med har ingen gjort någon underredsbehandling.
Men, bristen på motorvärmare ser jag som den största nackdelen, sliter så enormt mycket på delarna att starta upp bilen i -20 men eftersom det är en japansk bil så är det nog ingen fara, hade varit värre om det var en modern volvo.

Waahlvik
19 juli 2011 · 508 Inlägg

då funderar jag.. sliter inte bilarna som går på vintern fortare i södra sverige än här uppe? tänkte då vi dels har riktig vinter å myyyyyyyyycke mindre slatade vägar. sen har alla motor och kupevärmare här

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
19 juli 2011 · 3 929 Inlägg

IceEyes skrev:

Waahlvik skrev:
man kan köra med alla bilar på vintern!

Fast vissa är kanske mindre lämpliga än andra wink

Killen som ägde Cobran innan oss körde den på vintern med dubbdäck. I samma utförande som vi har den i.
Lär knappast varit så värst praktiskt hmm

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
camaro67 Meister
19 juli 2011 · 6 763 Inlägg

Själv minns jag en tidig vår när Henke Roos kom glidande förbi på motorvägen i en av sina vipers i snömodden big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
sven-fala
19 juli 2011 · 11 Inlägg

jon olsson kör ju lambon på vintern så varför skulle det inte gå?cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang