Rök vid tomgång 200sx s13.

WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
21 juli 2011 · 273 Inlägg

luuundh skrev:
T28 i så fall, har ju endast steg 2 så soppan hänger inte med om jag ska ha större än så. smile

Byta sprut då tongue

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
hejpadig
22 juli 2011 · 262 Inlägg

luuundh skrev:

_NeeX_ skrev:
Eller så kör du så länge turbon orkar och oljenivån är ok. smile

Ja, så får det bli smile Lite pinnsamt vid rödljusena bara. Ryker rätt bra efter ett tag tongue

Tycker också det verkar konstigt... Den har väl inte rykigt annars? Utan bara nu när du bytat systemet? Vänta ett tag och kör med den i helgen och låt den gå varm så du kanske bränner ur det där skyddet eller vad det nu är i systemet. Min gjorde likadant när jag byta mitt avgas, men vet inte hur mycket din ryker. Men Magnus på JMB Optimering sa till mig att vara noga att gasa så avgaset blir riktigt varmt nu i början så det försvinner. smile

Jag körde hem men tog fel på hus och kolliderade med ett träd som inte finns på min tomt...
[img]http://www1.garaget.org/gallery/images/139/138112/138112-d0ebc2b0663c6dfbbe6c0ed2c43c99b4.jpg[/img]
WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
22 juli 2011 · 273 Inlägg

hejpadig skrev:

luuundh skrev:

_NeeX_ skrev:
Eller så kör du så länge turbon orkar och oljenivån är ok. smile

Ja, så får det bli smile Lite pinnsamt vid rödljusena bara. Ryker rätt bra efter ett tag tongue

Tycker också det verkar konstigt... Den har väl inte rykigt annars? Utan bara nu när du bytat systemet? Vänta ett tag och kör med den i helgen och låt den gå varm så du kanske bränner ur det där skyddet eller vad det nu är i systemet. Min gjorde likadant när jag byta mitt avgas, men vet inte hur mycket din ryker. Men Magnus på JMB Optimering sa till mig att vara noga att gasa så avgaset blir riktigt varmt nu i början så det försvinner. smile

Gasar tills de rasar big_smile

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang