Går ryckigt vid full gas!!! v70n 2.5t

Patrik_S
23 juli 2011 · 32 Inlägg

Hej alla
Nu till mitt dilemma. Bilen är en 2.5t 04 steg 3 autotech. Vid gas så reagerar den direkt,men vid högre varv typ från 3000.så känns det som den inte ger max.Typ svajar vid fullgas,Svårt att förklara ungefär som den ger 03 bar sen upp till 09 sen ner igen om ni förstår??.Sprutade brakecleaner på lmm tyckte det blev lite bättre men inte bra.kopplade även ut den o testade tyckte faktiskt att det kändes likadant.Tog min APC box o la in orginal program då går den jämnt men inget ös!!!
Är super tacksam för svar.Eller om det bor någon i närheten av malmö som kan läsa felkoder så vore jag evigt tacksam.
Har den senaste programvaran i bilen.
/Patrik

Senast redigerat av Patrik_S (23 juli 2011)

volvo-racer
23 juli 2011 · 724 Inlägg

Kan ju va din soppapump som är på väg att ge upp..hade liknade problem som du hade på en av min gamla bilar.

jok3 Lastbilsschaffis
23 juli 2011 · 886 Inlägg

Hade lika dant på min. Var en blandning av trasig magnetventil och täppt bränslefilter.

Edit: 9473212. Nr på mv som ska användas om du byter. / Jocke

Senast redigerat av jok3 (23 juli 2011)

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
SLG
23 juli 2011 · 498 Inlägg

Jag skulle gissa på magnetventilen.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
Patrik_S
23 juli 2011 · 32 Inlägg

Hej alla igen
Glömde att säga innan uppdaterat programvara.Så bad jag dom skriva ut felkoderna
ECM 6806 turboreglering flödesfel-för lågt flöde.Detta vid 203kmh 21 grader varm ute.
Kan det vara magnetventilen???
isåfall kan jag låna polarens på söndag!!
/Patrik

Patrik_S
23 juli 2011 · 32 Inlägg

Ingen som har flera ideer???

SLG
24 juli 2011 · 498 Inlägg

Låna lmm av din polare om han har och testa med den också.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
Patrik_S
24 juli 2011 · 32 Inlägg

AAArgghhhhhh nu lyser avgasreningslampan oxå.Skall testa med en annan LMM.Återkommer med svar i morgon

Patrik_S
24 juli 2011 · 32 Inlägg

Hej igen
Hittade inte polarens mv han har en v50 t5 06.men testade att låna hans luftmassemätare.Bilen gick likadant ändå grrrr.

spokenratt
24 juli 2011 · 3 860 Inlägg

jok3 skrev:
Hade lika dant på min. Var en blandning av trasig magnetventil och täppt bränslefilter.

Edit: 9473212. Nr på mv som ska användas om du byter. / Jocke

Som sagt.. prova MV

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Patrik_S
28 juli 2011 · 32 Inlägg

Hej
har nu köpt ny MV. Bilen går bättre men inte 100.La även in trimm program igen efter jag bytade så alla koder om där var några raderades.

SLG
28 juli 2011 · 498 Inlägg

Kolla över laddluftledningar, vakum slangar m.m. Kan vara ett liten läckage i någon slang när du väl börjar få upp laddet.

Kolla över slangklämmor vid ic där det finns risk att dom börjar rosta sönder. Spruta lite startgas vid skarvarna.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
Patrik_S
28 juli 2011 · 32 Inlägg

Ok skall köpa start gas imorgon.
Återkommer med resultat.

Senast redigerat av Patrik_S (30 juli 2011)

Patrik_S
31 juli 2011 · 32 Inlägg

Har dränkt motorn med start gas utan resultat.

Patrik_S
1 augusti 2011 · 32 Inlägg

Hej igen
kan volvo se när man lägger in ny programvara????
Har som sagt en APC box.med trim går den svajigt.har lagt in orginal program nu.Den svajar faktiskt lite med orginal med.Så jag får säga till verkstan att efter uppdatering så går bilen svajigt.reklamation!!!
annars reder jag inte ut vad det kan vara.
ingen som har flera ideer vad det kan va???

spokenratt
1 augusti 2011 · 3 860 Inlägg

Har du sett ifall felkoderna försvann sen du bytte MV, fått fler?
Kan det vara WG?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
spokenratt
1 augusti 2011 · 3 860 Inlägg

Och o ja inte mins fel hade vi någon här som fick byta ut sin nya MV (köpt hos volvo) mot den lite värre från IPD för att allt skulle lira?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Drunk A.Sörman
1 augusti 2011 · 1 299 Inlägg

haha fick byta 3 gånger en från bilia gick sönder efter 4 dagar.handla då en från ipd den funkade men kändes med (svajig) efter någon vecka å nu har jag volvos äldre modell av magnetventil.å den funkar kanon smile

Drunk A.Sörman
1 augusti 2011 · 1 299 Inlägg

spokenratt skrev:
Och o ja inte mins fel hade vi någon här som fick byta ut sin nya MV (köpt hos volvo) mot den lite värre från IPD för att allt skulle lira?

Jag trodde verkligen att den från ipd skulle vara bra men den var bara dyr å halvkass hmm

spokenratt
1 augusti 2011 · 3 860 Inlägg

Hehe, ja.. det var ju dig ja syftade på wink
Men, som sagt kan det mycket väl vara att MV fortfarande e kass..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang