Går ryckigt vid full gas!!! v70n 2.5t

Drunk A.Sörman
1 augusti 2011 · 1 299 Inlägg

Patrik_S skrev:
Hej
har nu köpt ny MV. Bilen går bättre men inte 100.La även in trimm program igen efter jag bytade så alla koder om där var några raderades.

Vilken magnetventil fick du ? den svarta eller grå ?

Patrik_S
1 augusti 2011 · 32 Inlägg

Den gråa.

Drunk A.Sörman
1 augusti 2011 · 1 299 Inlägg

Det är ju ett plus ifall det är den enda som funkar riktigt bra.Men ändå så går inte bilen bra ??
är det på alla växlar å alla varvtal som den känns konstig?

Patrik_S
1 augusti 2011 · 32 Inlägg

Lika på alla växlar o på hela varvtalsregistret. MED ORGINAL SÅ KÄNNS DEN INTE SÅ SVAJIG men det känns.Sen med trim så går den bra upp till 2000rpm sen svajar den mycket mer än orginal.Om ni förstår vad jag menar.O det på alla växlar o hela varv registret.

Drunk A.Sörman
1 augusti 2011 · 1 299 Inlägg

mycket märkligt för det låter precis som en dålig Mv.jag hade mycket problem en tid efter jag hade chippat min.jag skaffade en laddtrycksmätare då ser du ifall om det är något fel med turbon å magnetventilen samt slangar.kostar ju inte många hundralappar å ganska lätt å montera.

phk
1 augusti 2011 · 46 Inlägg

Hej !

Kanske tändkablarna, bytte på min och vilken skillnad !

Bara ett tips som inte är så dyrt !

Patrik_S
1 augusti 2011 · 32 Inlägg

vilken mätare skall man ha???
finns en hel drös att välja mellan.

Har pratat med verkstan o dom tar in bilen för felsökning,För detta dilemma uppkomm efter deras uppdatering av mjukvaran. Sa jag

givetvis gratis då sa dom!!!

Drunk A.Sörman
1 augusti 2011 · 1 299 Inlägg

om du nu har fått en tid på verkstan så vänta med en mätare då. Annars är det bara å köpa första bästa för typ 200-400kr helst ett kit så du får med t-kors å slang.Hoppas att dom hittar fel åt dig värsta som finns när bilen krånglar.kan ju inte vara så mycket prylar det är fel på typ magnetventil tändspole på någon cylinder lmm   lycka till   smile

Patrik_S
1 augusti 2011 · 32 Inlägg

Tack
Återkommer med resultat så fort jag vet mer.

Patrik_S
2 augusti 2011 · 32 Inlägg

Har nu hämtat bilen på verkstan.Dom hittade inga aktiva felkoder.Dom har väl försvunnet när jag drog bort plus kabeln!!!. Visade mina gamla felkoder ang lågt turbo tryck.Men inga aktiva koder.Plus han provkörde o tyckte den går underbart,Visst!!!
Men jag fick en ny fil av Autotech o la in med en gång.O nu går den som den skall  konstigt.
Shit happens nu går bettan igen tjoho.

spokenratt
2 augusti 2011 · 3 860 Inlägg

Vaf bra att allt löste sig iaf!!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Drunk A.Sörman
2 augusti 2011 · 1 299 Inlägg

härligt smile

Patrik_S
26 oktober 2011 · 32 Inlägg

Liten uppdatering
Bilen gick likadant igen,,,, orkade inte bry mig.Tur man har 2 bilar.
Lämnade in den till verkstad.O sa Fel sök.
3 dagar tog det.  Bilen går kanon.
Gissa vad  Kass tändspole!!!
Ville bara upplysa om där e fler med samma fel som jag hade.
/Patrik

PS kostade mig 6400 inkl

Felsökning
Byte av 5 tändspolar.

Men värt varenda krona.

Senast redigerat av Patrik_S (31 oktober 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang