2763
Sök

V8 motor i en S13?

Götterdämmerung
450 Inlägg
25 juli 2011
Trådstartare
#1
Har funderingar på att slänga ner en v8 motor med låda "manuell" är det någon som har erfarenhet av detta hur det skall gå till och vad man måste tänkta på osv?Vore tacksam om någon själv kunde hjälpa mig på vägen med detta. smile

Tack!

Can´t kill it join It

360 Inlägg
25 juli 2011
#2
Fixa kardan. wirar, bygga om motorfästen och växellådsfäste, blir jävligt trångt så skulle säga att trimma den du har istället smile Troligen bygga om kardanhuset också.


Offroad Racing
3 122 Inlägg
25 juli 2011
#3
Beror ju lite på vad du tänker dig för motor oxå, en gjutjärnshistoria från nån jänkare är aningen större och även liiite tyngre än din original japsmotor...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

12 086 Inlägg
25 juli 2011
#4
Jag är för allt med V8 smile

Götterdämmerung
450 Inlägg
25 juli 2011
Trådstartare
#5
är lite små sugen på en ls1 motor med manuell låda från en corvette..men det som jag sett på youtube är att dom sitter ganska så bra i motor rummet.Utan att behöva skära ut torpedväggen.

Can´t kill it join It

587 Inlägg
25 juli 2011
#6
det ska vara en rb26:a

Götterdämmerung
450 Inlägg
25 juli 2011
Trådstartare
#7
men jag kan ju ha fel? smile

Can´t kill it join It

191 Inlägg
25 juli 2011
#8
http://www.sikky.com/ Taaaadaaaa, där finns alla delar och finns manual precis hur du gör har jag för mig smile läs igenom det!

Man måste våga dö för att kunna leva

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
26 juli 2011
#9
Den fina viktfördelningen går rätt rejält åt h-vete dock tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
26 juli 2011
#10
Sappuru skrev:
är lite små sugen på en ls1 motor med manuell låda från en corvette..men det som jag sett på youtube är att dom sitter ganska så bra i motor rummet.Utan att behöva skära ut torpedväggen.
Helt rätt, kolla på Chevas motorer ur LS-serien. En LS1 är en underbar motor smile Tror att de nästan vore enklare å köpa motor å låda från en camaro. de e samma motor å lådor men camaron har lådan monterad direkt emot blocket medans corvetten har lådan ihopsatt med bakaxeln. Fast får du de å funka med en bakmonterad motor (du behöver corvettens bakaxel oxå isf) så tror jag att du kommer klara viktfördelningen rätt skapligt smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

12 086 Inlägg
26 juli 2011
#11
En LS1 med låda får man väl för 50k nästan?

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
26 juli 2011
#12
JapMax skrev:
En LS1 med låda får man väl för 50k nästan?
Ett tips e å kolla in vad Tradetech har för saker hemma. Dom kan även ta hem delar om man vill de.
http://www.tradetechsweden.se/

43.000kr för ett komplett paket med allt som behövs för att sakerna ska funka. Dock har motorn gått 14.000mil, men de e ingenting egentligen, dom där motorerna kan gå fruktansvärt långt.

http://www.tradetechsweden.se/delar-til … llada.html

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Götterdämmerung
450 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
#13
aha där ser man smile men dom motorerna är väll i alu och inte gjutjärn som väger bly?

Can´t kill it join It

Götterdämmerung
450 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
#14
och hur bra placering kommer växelspaken att hamna i min bil då med den motorn? tongue

Can´t kill it join It

Götterdämmerung
450 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
#15
hur blir det med besikningen igentligen då?

Can´t kill it join It

6 616 Inlägg
26 juli 2011
#16
Sappuru skrev:
hur blir det med besikningen igentligen då?
Reg. besiktning som amatörbyggt fordon..om nu inte det är inom maxgränserna hos bilen, vet inte hur mycket 200SX får ha

De/Dem

2 077 Inlägg
26 juli 2011
#17
Asballt big_smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

500 Inlägg
26 juli 2011
#18
Malheus skrev:
Sappuru skrev:
hur blir det med besikningen igentligen då?
Reg. besiktning som amatörbyggt fordon..om nu inte det är inom maxgränserna hos bilen, vet inte hur mycket 200SX får ha
Amatörbyggt fordon blir det inte. Däremot kan han regga den som ombyggt fordon om han desutom byter hela bromssystemet och hjulupphängningar till något annat. Motoreffekten får heller inte överstiga 15Kw/100kg.


Meister
6 763 Inlägg
26 juli 2011
#19
Okej nu glömmer vi en massa skitsnack som en del hålls med. Att viktfördelningen blir skit är fel. En LS Väger mindre eller lika mycket som en en Ca18 gör. Ls motorerna är i aluminium och ca18 är gjutjärn. På de konverteringar jag har sett så kommer spaken upp rätt så nära originalet. En ls1:a med t56-låda får du hem i från usa för runt 30-35 loppor en Ls2 för 50. Kolla på sikkys sida som emil länkade till där har de mycket guider hur du gör och hur lite som faktiskt krävs för att få ner maskinen. http://www.daftinnovations.com/s13ls1/index.html Är en annan tillverkare för konverteringskitt. Annars rekomenderar jag http://www.silviav8forums.com/forum/ och http://www.ls1tech.com/forums/ Där det även finns en avdelning för att stoppa ls-motoerer i andra bilar. Och sen är nog en sån här bok att rekomendera http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Swap-GM- … 1258wt_732 Väntar själv på min bok.

Kan väll säga att jag rekomenderar att stoppa i en LS istället för att trimma vidare på din ca18 eller stoppa i en sr20. Är ju bara att kolla på vad alla kör med i Formula D? Inte fan åker de sr20, ca18 eller Rb26 iallafall


Meister
6 763 Inlägg
26 juli 2011
#20
Nocturnal skrev:
Malheus skrev:
Sappuru skrev:
hur blir det med besikningen igentligen då?
Reg. besiktning som amatörbyggt fordon..om nu inte det är inom maxgränserna hos bilen, vet inte hur mycket 200SX får ha
Amatörbyggt fordon blir det inte. Däremot kan han regga den som ombyggt fordon om han desutom byter hela bromssystemet och hjulupphängningar till något annat. Motoreffekten får heller inte överstiga 15Kw/100kg.
z32 bromsar och ställbara stag från typ japspeed eller driftworks räcker. De fick min kompis som svar när han skulle regga sin bil med rb26:a och de gäller ju samma sak med en ls. De enda som är frågan om det går med är ju vikt/effekt siffrorna



Sök