Har funderingar på att slänga ner en v8 motor med låda "manuell" är det någon som har erfarenhet av detta hur det skall gå till och vad man måste tänkta på osv?Vore tacksam om någon själv kunde hjälpa mig på vägen med detta.
Fixa kardan. wirar, bygga om motorfästen och växellådsfäste, blir jävligt trångt så skulle säga att trimma den du har istället Troligen bygga om kardanhuset också.
Beror ju lite på vad du tänker dig för motor oxå, en gjutjärnshistoria från nån jänkare är aningen större och även liiite tyngre än din original japsmotor...
är lite små sugen på en ls1 motor med manuell låda från en corvette..men det som jag sett på youtube är att dom sitter ganska så bra i motor rummet.Utan att behöva skära ut torpedväggen.
är lite små sugen på en ls1 motor med manuell låda från en corvette..men det som jag sett på youtube är att dom sitter ganska så bra i motor rummet.Utan att behöva skära ut torpedväggen.
Helt rätt, kolla på Chevas motorer ur LS-serien. En LS1 är en underbar motor Tror att de nästan vore enklare å köpa motor å låda från en camaro. de e samma motor å lådor men camaron har lådan monterad direkt emot blocket medans corvetten har lådan ihopsatt med bakaxeln. Fast får du de å funka med en bakmonterad motor (du behöver corvettens bakaxel oxå isf) så tror jag att du kommer klara viktfördelningen rätt skapligt
Chevrolet Racing Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Ett tips e å kolla in vad Tradetech har för saker hemma. Dom kan även ta hem delar om man vill de. http://www.tradetechsweden.se/
43.000kr för ett komplett paket med allt som behövs för att sakerna ska funka. Dock har motorn gått 14.000mil, men de e ingenting egentligen, dom där motorerna kan gå fruktansvärt långt.
Reg. besiktning som amatörbyggt fordon..om nu inte det är inom maxgränserna hos bilen, vet inte hur mycket 200SX får ha
Amatörbyggt fordon blir det inte. Däremot kan han regga den som ombyggt fordon om han desutom byter hela bromssystemet och hjulupphängningar till något annat. Motoreffekten får heller inte överstiga 15Kw/100kg.
Okej nu glömmer vi en massa skitsnack som en del hålls med. Att viktfördelningen blir skit är fel. En LS Väger mindre eller lika mycket som en en Ca18 gör. Ls motorerna är i aluminium och ca18 är gjutjärn. På de konverteringar jag har sett så kommer spaken upp rätt så nära originalet. En ls1:a med t56-låda får du hem i från usa för runt 30-35 loppor en Ls2 för 50. Kolla på sikkys sida som emil länkade till där har de mycket guider hur du gör och hur lite som faktiskt krävs för att få ner maskinen. http://www.daftinnovations.com/s13ls1/index.html Är en annan tillverkare för konverteringskitt. Annars rekomenderar jag http://www.silviav8forums.com/forum/ och http://www.ls1tech.com/forums/ Där det även finns en avdelning för att stoppa ls-motoerer i andra bilar. Och sen är nog en sån här bok att rekomendera http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Swap-GM- … 1258wt_732 Väntar själv på min bok.
Kan väll säga att jag rekomenderar att stoppa i en LS istället för att trimma vidare på din ca18 eller stoppa i en sr20. Är ju bara att kolla på vad alla kör med i Formula D? Inte fan åker de sr20, ca18 eller Rb26 iallafall
Reg. besiktning som amatörbyggt fordon..om nu inte det är inom maxgränserna hos bilen, vet inte hur mycket 200SX får ha
Amatörbyggt fordon blir det inte. Däremot kan han regga den som ombyggt fordon om han desutom byter hela bromssystemet och hjulupphängningar till något annat. Motoreffekten får heller inte överstiga 15Kw/100kg.
z32 bromsar och ställbara stag från typ japspeed eller driftworks räcker. De fick min kompis som svar när han skulle regga sin bil med rb26:a och de gäller ju samma sak med en ls. De enda som är frågan om det går med är ju vikt/effekt siffrorna