3801
Sök

Montera 2-DIN i Volvo 850 -97

Cupra_
25 juli 2011
Ja som rubriken lyder. Jag säljer nu min seat. Till den hade jag skaffat en 2-DIN Pioneer-stereo som jag inte vill skicka med. Jag tänkte om den går att montera utan större svårigheter i en 850? Jag har ju såklart ISO-ramen kvar och så. Men går det eller måste man fila ned nån plastgrej eller något?

Vill ha svar innan jag börjar riva då 850:n eventuellt också ska säljas iväg om ett par månader/efter vintern.

Laddtryck!
137 Inlägg
26 juli 2011
de är ju 2-din orginal i dom flesta 850? så ska väll bara vara att smacka dit:P

Cupra_
26 juli 2011
Ja jo men i någon volvomodell (trodde att det kanske var 850) så är det ju nån plastgrej på mitten som man måste såga bort/fila ned för att få in en eftermarknads 2-DIN. Typ som att orginalenheten skulle ha ett spår mitt på sidan så att säga. Men om det inte är så i 850 så har jag fått svar på min fråga smile

Volvo 4 life
347 Inlägg
26 juli 2011
Jag såga bort plats kanterna i min 850  med en tun fin bågfilsblad. 
Sen va de bara slänga i ny dvd jag hade i min. 
Inga större problem att göra de. 
Sen passar orginal dära iaf

Cupra_
26 juli 2011
Trillar inte orginal ut då sen? Alltså stannar den kvar i facket även utan den kanten?

Volvo 4 life
347 Inlägg
26 juli 2011
Deception skrev:
Trillar inte orginal ut då sen? Alltså stannar den kvar i facket även utan den kanten?

Den stannar kvar dom har bara dumma till sig med kanterna.
Dom är mer som glidskenor.
Lovar dig  orginal stannar kvar dära  lika hårt  som innan.
Gjort de  i 3st 850 inga problem alls

Cupra_
26 juli 2011
Okej.. Fick ju som sagt min pioneer över nu så då får den åka in i 855:an troligtvis.

Volvo 4 life
347 Inlägg
26 juli 2011
Deception skrev:
Okej.. Fick ju som sagt min pioneer över nu så då får den åka in i 855:an troligtvis.

Klart du ska göra de.
Volvo orginal dubbel  suger... 
Nu är de  bara för dig att  fixa  bort glidkanterna  montera i nya stereon.

Cupra_
26 juli 2011
Alltså jag har ju nån skit-historia från jvc i men den tar inte ens mp3.. Så ja, så fort jag slitit ur aset ur seaten så smile

1 Inlägg
14 oktober 2011
hur fan fäster man monteringsramen så den sitter fast, finns ju inga hål att bända upp piggarna med, så stereon åker ju ut hela tiden en liten bit, klart störande nån som har tips? limma fast ramen känns ju lite sådär tongue

eller sitter den bättre utan den plåtramen? fast det tvivlar jag på ? tongue

http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 7381.4686/

en sånhär jag köpt
Senast redigerat av freddan- (14 oktober 2011)

Cupra_
14 oktober 2011
Jag satte i plåtramen i hålet sen bände jag ut piggarna så mkt det gick, men det finns inte många ställen att bända ut dem på och de går ju inte bända ut till fullo som sagt. Min sitter i alla fall kvar, men det kan ju hända att din plåtram har piggarna på lite andra ställen än min.

Sök