Efterlysning! Toyota Supra Mkiii Stulen Inatt!!! [FUNNEN!, se sida 8]

davidfock Anställd.. =)
22 augusti 2006 · 126 Inlägg

Det borde inte va så svårt att få någon till att banka skiten ur honom... Vi är ju vad det verkar som ett gäng som gärna hänger på... eller har jag fel???

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org
Nissan 180ZX "Silvia S12" (1988)
Nissan Silvia "S12 Gazelle Silvia 180zx" (1988)
Wee
22 augusti 2006 · 501 Inlägg

Supratok skrev:
Nu har man fått höra av kollega vars kompis som var på fest i helgen att det var en kille (tydligen så lever han på att sno bilar och levererar dom till sthlm och är känd hos polisen) som hade skrytit om att han stulit en sportbil i gävle förra veckan med 300 hk och kört den till sthlm..  (smart kille?  nää, som inte detta skulle komma fram)

Sen har en del folk sett en blå supra, en som la märke till dekalerna på sidokjolarna i sthlm's trakten..

+ att den blåa supran som finns i sthlm inte har varit ute och åkt något förra veckan...

Bara lägga ihop allt...

// Toker

Hm, Det finns ju dom som snor bilar, Drar till sthlm och strippar dom totalt.. :S Så har du otur så kommer du nog aldrig se bilen igen. :S

Men men.. Det är ju bara att hoppas på det bästa..

OBS: Ironi
Mafghan
22 augusti 2006 · 353 Inlägg

Vad säger polisen om detta då? känns som att inget händer....alla sitter bara och väntar?!?!

På att bilen ska stå på parkeringen igen? Agera!

Enjoy....
BERNI
22 augusti 2006 · 252 Inlägg

samla ihop ett gäng och åk till hans hyena-lya och hämta tillbaka bilen!!
Är bilen strippad så tar ni med honom tillbaka i pant tills han fixat tillbaka allt som saknas!

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
Phaetoon
22 augusti 2006 · 8 156 Inlägg

Hade det varit i Lkpg så hade jag hängt på...
Inte för att man ska uppmana till brott, men ibland så gör inte polisen något.
Se bara till att det verkligen är din bil han har stulet först.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
chrizz Administratör
22 augusti 2006 · 11 790 Inlägg

§8 Uppmaning till brott
Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.


Vill inte veta av några "vi samlas ett gäng och fixar honom-fasoner" här, då låser vi direkt.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
hydromatics
22 augusti 2006 · 41 Inlägg

chrizz skrev:
§8 Uppmaning till brott
Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.


Vill inte veta av några "vi samlas ett gäng och fixar honom-fasoner" här, då låser vi direkt.

Helt riktigt, det är inte värt att smutsa ner sina fingrar på en sketen biltjuv.

BERNI
22 augusti 2006 · 252 Inlägg

chrizz skrev:
§8 Uppmaning till brott
Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.


Vill inte veta av några "vi samlas ett gäng och fixar honom-fasoner" här, då låser vi direkt.

Om det var mitt inlägg du syftade på så ber jag om ursäkt för det, blir bara så förbannad när man får höra sånt här.
Blev av med en cykel som kostade ca. 30000 här i Uppsala och jag visste vem det var som hade snott den, jag kontaktade polisen, gjorde en anmälan och fick veta att han var "känd" av polisen sedan tidigare.
Dagarna gick utan att det hände något, sen gick veckorna utan att något hände till sist hade det gått månader utan att något hände, Varje gång jag kontaktade polisen sade dom att de hade koll på ärendet och killen ifråga, när det hade gått ca 6 månader ringde jag till polisen och sa att nu åker jag dit och tar tillbaka min cykel och om han gör något så kommer jag att försvara mig, då helt plötsligt blev jag boven och fick en utskällning av polisen, de sade typ. tänk om alla skulle tänka som dig, då skulle hela landet gå åt helv*** och en massa såna saker....
Till slut när det hade gått 8 månader fick jag ett brev där det stod att förundersökningen är nedlagd, brott kan ej styrkas eller likn. då var min kära cykel borta för länge sen.......

Senast redigerat av BERNI (22 augusti 2006)

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
SLIMPA
22 augusti 2006 · 215 Inlägg

BERNI skrev:

chrizz skrev:
§8 Uppmaning till brott
Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.


Vill inte veta av några "vi samlas ett gäng och fixar honom-fasoner" här, då låser vi direkt.

Om det var mitt inlägg du syftade på så ber jag om ursäkt för det, blir bara så förbannad när man får höra sånt här.
Blev av med en cykel som kostade ca. 30000 här i Uppsala och jag visste vem det var som hade snott den, jag kontaktade polisen, gjorde en anmälan och fick veta att han var "känd" av polisen sedan tidigare.
Dagarna gick utan att det hände något, sen gick veckorna utan att något hände till sist hade det gått månader utan att något hände, Varje gång jag kontaktade polisen sade dom att de hade koll på ärendet och killen ifråga, när det hade gått ca 6 månader ringde jag till polisen och sa att nu åker jag dit och tar tillbaka min cykel och om han gör något så kommer jag att försvara mig, då helt plötsligt blev jag boven och fick en utskällning av polisen, de sade typ. tänk om alla skulle tänka som dig, då skulle hela landet gå åt helv*** och en massa såna saker....
Till slut när det hade gått 8 månader fick jag ett brev där det stod att förundersökningen är nedlagd, brott kan ej styrkas eller likn. då var min kära cykel borta för länge sen.......

Blev du förvånad över att dom svara på de visset eller? Hade det inte varit smartare att åkt dit du och en polare och hämtat cykeln utan att kontakta Polisen?

JEsT3R-Race
22 augusti 2006 · 343 Inlägg

Har meddelat några av min vänner som är långtradarchaffisar.. så  nu har du några fler ögon som spanar efter supran... Håller tummarna att det ska få ett lyckligt slut på denna trista händelse..

Supratok Toker
22 augusti 2006 · 491 Inlägg

En vänlig själ ringde idag och beskådade när min bil åkte förbi honom... Han notera Regnr. så det är bekräftat..

Barka(r)by Outlet  sågs den vid...   Stort tack till Pierre som såg denna.. 
Tydligen hann inte farbror blå på bilen..

Iaf var det en Gubbe på 40-45 år med blont hår och en tjej bredvid som åkte i bilen!!

Alla Tips är välkomna!  0733-480158 elr. 112 ...

Mvh, Tobbe

Toker Jr 081102
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
22 augusti 2006 · 1 290 Inlägg

Hoppas du får tag i han/dom som gjorde de!! Men mest av allt får vi hoppas du får bilen!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Ena Colaberoende
22 augusti 2006 · 1 219 Inlägg

Gott att höra att den är vid liv till att börja med.. Hoppas bara polisen gör något och får fast idioten innan han kvaddar bilen.

Jag hade ju sett fram emot att få se den på Vallåkra.

/Ena

Xorax Pajen
22 augusti 2006 · 52 Inlägg

Håller tummarna...,.

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
22 augusti 2006 · 991 Inlägg

håller koll i sala västerås trakten och jag hoppas att du får tillbaka bilen, surt ju tongue

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
BERNI
23 augusti 2006 · 252 Inlägg

hoppas att du får tillbaka den hel och fin!!!!
lycka till!

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
SNap3 JapsRacer!
24 augusti 2006 · 198 Inlägg

Någon updatering ?

söderort_racing stolt sosse!
24 augusti 2006 · 61 Inlägg

Är mycket ute om kvällarna i dom områdena så ja ska hålla ögona öppna extra mycket!

jävla moderat sida!
mindclip
24 augusti 2006 · 147 Inlägg

Supratok skrev:
En vänlig själ ringde idag och beskådade när min bil åkte förbi honom... Han notera Regnr. så det är bekräftat..

Barka(r)by Outlet  sågs den vid...   Stort tack till Pierre som såg denna.. 
Tydligen hann inte farbror blå på bilen..

Iaf var det en Gubbe på 40-45 år med blont hår och en tjej bredvid som åkte i bilen!!

Alla Tips är välkomna!  0733-480158 elr. 112 ...

Mvh, Tobbe

>Sa ju att jag såg den i sthlm trakten samma dag den försvann.... finns den här så kommer dne nog till rätta snart...

SWK Lord
24 augusti 2006 · 125 Inlägg

Ingen lazerblå Supra kommer inte rulla obemärkt genom Västerås!

Lycka till! Lider med dig... En så gammal bil lär väl inte få en rättvis bedömning av försäkringsbolaget om dom bara går enligt dom förbannade listorna. Allt extra lull lull räknas ju tyvärr inte med...

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang