Mrpalmers Saab 900 Talladega Coupé.. Update, 5/9 2011 LJUD GREJER!!

Tagg3N Konsult
6 september 2011 · 1 247 Inlägg

mrpalmer skrev:

Tagg3N skrev:

mrpalmer skrev:

Hade inte sett detta..

Jo, de vore ju riktigt najs, men då känns de som jag borde ha en annan stötfångare ibak? Låter bra! smile
Sänkning har jag kollat på, men tror du 40mm räcker? Mvh Daniel

Roxxor: Najs! big_smile Upp med bilder sen.

Inte lätt alla gånger wink Det du skulle kunna göra är att sätta en 9-3 stötfångare bak, dvs en från en SE och inte Aero/Viggen. Om fallet blir så tycker jag du ska spara original så det går att återställa bilen smile Du kan ju skrika till om du vill att jag knäpper nåt kort på mitt, så du ser dragningen

Ang. sänkning så har jag rätt dålig koll på hur mycket man kan släppa ner 900/9-3 med orginal 17", du får helt enkelt fråga någon som genomfört det smile

/Kim

Vet inte riktigt om jag orkar de, då måste den lackas osv- dyrt! sad Självklart skulle jag göra så isånnafall. Du skulle gärna få ta lite kort på hur ditt är draget, om du har möjlighet dvs. Har du byggt ditt själv?

// Daniel

Du har ett guldläge att få lite kläm på egen lackering, visserligen kan det också bli dyrt men man gör allt i sitt eget tempo. Om det är efter ekonomi, motivation eller kunskap det är upp till dig.
Mitt system har jag byggt själv, men det är draget precis lika som dom flesta andra. Ska försöka ta mig ut och ta nåt kort men risken finns att jag måste hissa upp bilen för ändamålet då den bara stått på samma ställe några månader smile

/Kim

mrfjonsson DäckSprängarLigan
29 december 2011 · 449 Inlägg

Tagg3N skrev:

mrpalmer skrev:

Tagg3N skrev:

...då kanske du skulle passat på att dragit ut ett rör på andra sidan också? wink

Kul att du köpte dig en Talladega, det börjar bli lite åtgång på dem. Talar om direkt att jag kommer följa dig men inte kommentera aktivt smile

/Kim

Hade inte sett detta..

Jo, de vore ju riktigt najs, men då känns de som jag borde ha en annan stötfångare ibak? Låter bra! smile
Sänkning har jag kollat på, men tror du 40mm räcker? Mvh Daniel

Roxxor: Najs! big_smile Upp med bilder sen.

Inte lätt alla gånger wink Det du skulle kunna göra är att sätta en 9-3 stötfångare bak, dvs en från en SE och inte Aero/Viggen. Om fallet blir så tycker jag du ska spara original så det går att återställa bilen smile Du kan ju skrika till om du vill att jag knäpper nåt kort på mitt, så du ser dragningen

Ang. sänkning så har jag rätt dålig koll på hur mycket man kan släppa ner 900/9-3 med orginal 17", du får helt enkelt fråga någon som genomfört det smile

/Kim

Du kan få kolla på min, dock tror jag det är en 35mm sänkning men ljudbygget är lite tyngre än original.
Jag skulle vilja sänka min mer men om du har kollat på fjädrarna bak så kan man inte kapa dom utan massor med modifikationer.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.
Saab 9-3 2.0T SE "Fluffer" (1999)
mrpalmer
29 december 2011 · 796 Inlägg

mrfjonsson skrev:

Tagg3N skrev:

mrpalmer skrev:

Hade inte sett detta..

Jo, de vore ju riktigt najs, men då känns de som jag borde ha en annan stötfångare ibak? Låter bra! smile
Sänkning har jag kollat på, men tror du 40mm räcker? Mvh Daniel

Roxxor: Najs! big_smile Upp med bilder sen.

Inte lätt alla gånger wink Det du skulle kunna göra är att sätta en 9-3 stötfångare bak, dvs en från en SE och inte Aero/Viggen. Om fallet blir så tycker jag du ska spara original så det går att återställa bilen smile Du kan ju skrika till om du vill att jag knäpper nåt kort på mitt, så du ser dragningen

Ang. sänkning så har jag rätt dålig koll på hur mycket man kan släppa ner 900/9-3 med orginal 17", du får helt enkelt fråga någon som genomfört det smile

/Kim

Du kan få kolla på min, dock tror jag det är en 35mm sänkning men ljudbygget är lite tyngre än original.
Jag skulle vilja sänka min mer men om du har kollat på fjädrarna bak så kan man inte kapa dom utan massor med modifikationer.

Sitter faktist 35mm sänkning på bilen nu, vart nöjd men 50-60mm vore perfekt lol Men har hänt massor med bilen men uppdaterar knappt här, ska jag fortsätta med de eller vad tycker ni? smile

Hemma bra, garaget BÄST!
mrfjonsson DäckSprängarLigan
29 december 2011 · 449 Inlägg

mrpalmer skrev:
Sitter faktist 35mm sänkning på bilen nu, vart nöjd men 50-60mm vore perfekt lol Men har hänt massor med bilen men uppdaterar knappt här, ska jag fortsätta med de eller vad tycker ni? smile

Jo ha håller med, har du hittat något sätt att få ner den mer?
Jag tycker att det är kul att följa andras projekt. Det är kul att kolla hur andra gör och få lite tipps på hur man kan göra.
Jag lägger upp vad jag gör för att kanske få lite kommentarer om jag gör fel. Sen tycker jag att det är kul om man syns och sen i sommar att de kommer fram någon och pratar.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.
Saab 9-3 2.0T SE "Fluffer" (1999)
mrpalmer
29 december 2011 · 796 Inlägg

mrfjonsson skrev:

mrpalmer skrev:
Sitter faktist 35mm sänkning på bilen nu, vart nöjd men 50-60mm vore perfekt lol Men har hänt massor med bilen men uppdaterar knappt här, ska jag fortsätta med de eller vad tycker ni? smile

Jo ha håller med, har du hittat något sätt att få ner den mer?
Jag tycker att det är kul att följa andras projekt. Det är kul att kolla hur andra gör och få lite tipps på hur man kan göra.
Jag lägger upp vad jag gör för att kanske få lite kommentarer om jag gör fel. Sen tycker jag att det är kul om man syns och sen i sommar att de kommer fram någon och pratar.

Nej du inte en, 35mm får duga så länge faktist.. Håller med till fullo, får uppdatera snart! Den på lack nu faktist smile fick även hem mitt andra slutsteg idag så nu blir de ljudbygge! smile

Hemma bra, garaget BÄST!
FjonkeeN93 Volkswagen <3
30 december 2011 · 1 132 Inlägg

Släng upp bild på Steget då big_smile

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
mrpalmer
30 december 2011 · 796 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:
Släng upp bild på Steget då big_smile

Gör de imorgon, de är inte så mkt att se? Roligare med byggbilder imo? smile

Hemma bra, garaget BÄST!
FjonkeeN93 Volkswagen <3
30 december 2011 · 1 132 Inlägg

roligt och se vilket steg du använder big_smile Byggbilder är ju det bästa!

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang