2955
Sök

JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)

2 356 016 Visningar
Uppdaterades senast 20 december 2021
Junior.
292 Inlägg
5 juli 2016
Håller med Funkiee vänta ett tag innan kapen kommer fram! smile
Idén med twinpipen är dock jävligt bra brutalt snyggt är det!
Synd att min saab havera rätt hårt idag så blir skroten som nästa destination annars hade jag också funderingar på att bygga twinpipe! smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.

4 442 Inlägg
5 juli 2016
Trådstartare
Edd0z skrev:
Synd att min saab havera rätt hårt idag så blir skroten som nästa destination annars hade jag också funderingar på att bygga twinpipe! smile

Tack för din kommentar, tråkigt att din bil rasade.

Twinpipet kommer bli av under semestern wink

Junior.
292 Inlägg
5 juli 2016
JKDesign skrev:
Edd0z skrev:

Jaa men ändå glad att det hände på hemma plan då jag tog med bilen utomlands på semester förra veckan men det tråkiga är att jag böt fjäderben igår haha, men blev en bra anledning till att skaffe nyare saab! wink

Grymt, kommer bli kanoners! big_smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.

24 Inlägg
5 juli 2016
köp ta technix och modda! har gjort de på min smile
har opel vectra b moddade super enkelt gjorde de själv, först moddade till 02-08 modell
annars kan du vänta tills getlow.se släpper sina igen skulle komma ut i augusti tror ja, runt 3k big_smile

4 442 Inlägg
6 juli 2016
Trådstartare
thejimmyboynr1 skrev:
har opel vectra b moddade super enkelt gjorde de själv, först moddade till 02-08 modell
annars kan du vänta tills getlow.se släpper sina igen skulle komma ut i augusti tror ja, runt 3k big_smile

Coolt, hur löste du infästningen till spindeln?
För det är väl det enda man behöver ändra?

Bak vet jag ju att det passar och vectra b coilsen finns ju för 2k på ebay typ.

4 442 Inlägg
6 juli 2016
Trådstartare
Edd0z skrev:
JKDesign skrev:
Edd0z skrev:

Jaa men ändå glad att det hände på hemma plan då jag tog med bilen utomlands på semester förra veckan men det tråkiga är att jag böt fjäderben igår haha, men blev en bra anledning till att skaffe nyare saab! wink

Grymt, kommer bli kanoners! big_smile

Man får ju sjukt mycket saab för pengarna i dagsläget!

En 9-5 sedan -01 så finns det billiga delar, coils, trim m.m...

2 564 Inlägg
6 juli 2016
skulle sagt till tidigare tongue sålde par XYZ coils från min 2005 för 3300 tongue

tack till:
www.MBSCA.com

4 442 Inlägg
6 juli 2016
Trådstartare
nyllet skrev:
skulle sagt till tidigare tongue sålde par XYZ coils från min 2005 för 3300 tongue

Å det va ju synd hmm

24 Inlägg
6 juli 2016
JKDesign skrev:
thejimmyboynr1 skrev:

du tar bara bort den big_smile punkt svets som ska borras bort sen slå ut den & borra 2 nya hål för spindeln, eller göra de undre större tongue e allt du behöver göra super lätt,
ligger ju på mellan 2-2,5 typ på ebay men sån ett förestag här i hemma billigacoilovers heter dom, dom hade till opel för 2500 fri frakt big_smile

Laddtryck :)
431 Inlägg
6 juli 2016
thejimmyboynr1 skrev:
JKDesign skrev:
thejimmyboynr1 skrev:

du tar bara bort den big_smile punkt svets som ska borras bort sen slå ut den & borra 2 nya hål för spindeln, eller göra de undre större tongue e allt du behöver göra super lätt,
ligger ju på mellan 2-2,5 typ på ebay men sån ett förestag här i hemma billigacoilovers heter dom, dom hade till opel för 2500 fri frakt big_smile

Måste bara tillägga att billigacoilovers.se har inte svensk återförsäljare längre, kundservice är dansk. Sedan verkar de bygga coils på beställning då de tydligen inte fanns på lager utan jag fick vänta 2v innan de ens var byggda. Notera att de skickas direkt från fabrik i Tyskland, finns inget mellanlager någonstans. Bara en heads up smile

Följt tråden ett tag nu, tycker inte du ska kapa fjädrarna heller, håller med ovanstående köp då hellre coils istället! big_smile
Senast redigerat av Kevolvo (6 juli 2016)

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)

4 442 Inlägg
6 juli 2016
Trådstartare
thejimmyboynr1 skrev:
JKDesign skrev:
thejimmyboynr1 skrev:

Lät ju som något jag skulle fixa utan problem wink

2200 på ebay inklusive frakt direkt från tyskland, ska kolla lite för jag vet att jag hittat för 1900 inkl frakt innan.

Kevolvo skrev:
thejimmyboynr1 skrev:
JKDesign skrev:

Måste bara tillägga att billigacoilovers.se har inte svensk återförsäljare längre, kundservice är dansk. Sedan verkar de bygga coils på beställning då de tydligen inte fanns på lager utan jag fick vänta 2v innan de ens var byggda. Notera att de skickas direkt från fabrik i Tyskland, finns inget mellanlager någonstans. Bara en heads up smile

Följt tråden ett tag nu, tycker inte du ska kapa fjädrarna heller, håller med ovanstående köp då hellre coils istället! big_smile

Kul att du följer wink

Dessa företagen sysslar ju med drop shipments, ena gången kan det gå smidigt, nästa kan det strula. Dom är ju bara en mellanhand. Man vill ju komma så nära källan som möjligt när man handlar tongue

24 Inlägg
6 juli 2016
riktigt lätt jobb, inga problem där inte sen ser du direkt när du har båda framför dig vad som ska göras men lätt värt de för coils istället för typ 7k yikes
lycka till!! är de något bara säga te big_smile

4 442 Inlägg
6 juli 2016
Trådstartare
thejimmyboynr1 skrev:
riktigt lätt jobb, inga problem där inte sen ser du direkt när du har båda framför dig vad som ska göras men lätt värt de för coils istället för typ 7k yikes

Schysst, go stance på din kärra wink

Laddtryck :)
431 Inlägg
6 juli 2016
JKDesign skrev:
Kevolvo skrev:

Kul att du följer wink

Dessa företagen sysslar ju med drop shipments, ena gången kan det gå smidigt, nästa kan det strula. Dom är ju bara en mellanhand. Man vill ju komma så nära källan som möjligt när man handlar tongue

Hehe jadå har försökt läsa lite om de olika saabarna allt från V6an till nu men 168 sidor hinner man tyvärr inte riktigt med så blir ju att man bara skummat igenom de istället tongue Mjo precis, och de hjälper inte direkt när kundservice endast pratar danska heller när de väl strular wink

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)

24 Inlägg
6 juli 2016
JKDesign skrev:
thejimmyboynr1 skrev:

Schysst, go stance på din kärra wink

man tackar blev rätt bra dtm fälgarna & coils i bött hahahah big_smile
lite låg bara kör utan hjälpfjädrar & genomslag så tar i lite överallt men så är när man har stukförebruk lol
gilla din gamle saab mycke snygg, även den nya också!

192 Inlägg
7 juli 2016
Du löser modd på coilsen utan problem smile Klicka hem ett par nu, eller fram med vinkelharry, fall inte för grupptryck nu utan gör de du tycker själv är bäst & snyggast!

4 442 Inlägg
7 juli 2016
Trådstartare
Dawidd skrev:
Du löser modd på coilsen utan problem smile Klicka hem ett par nu, eller fram med vinkelharry, fall inte för grupptryck nu utan gör de du tycker själv är bäst & snyggast!

Jag ska försöka lösa det på ett eller annat sätt smile coils är ju bästa! Kunna justera upp på vintern och inga fjädrar som hänger löst när man hissar bilen smile

4 442 Inlägg
9 juli 2016
Trådstartare
Passade på att göra bilen emblemlös medans solen var framme

Emblemen bortplockade
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-7ae8b3a70ae9a9decc2995e6ca7ebbf3.jpg

Badda på med lite herofix för att få limresterna att lösa upp sig
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-2856f0989d9aebcf9cc36b7c9cfffa49.jpg

Blev inte helt 100 med bara medel så fick gå på med 2000 våtsand.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-c5946444e63f526228111a2838607a82.jpg

Körde med polish lätt för hand, men skall gå på med en riktig polering strax.

Före vs efter
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-292feca7044b9568de8b85ad90788ff0.jpg

3 151 Inlägg
9 juli 2016
Tänk vad stor skillnad en sån liten detalj kan göra. smile

4 442 Inlägg
9 juli 2016
Trådstartare
Mervolic skrev:
Tänk vad stor skillnad en sån liten detalj kan göra. smile

Verkligen smile riktigt fresh blir det!

Sök