8511
Sök

JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)

2 363 302 Visningar
Uppdaterades senast 20 december 2021
4 442 Inlägg
10 september 2018
Trådstartare
#5421
Hjälpte farsan uppgradera sina aero till den stiligare alupanelen, snabbt jobb som gör stor skillnad.
Innan:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-0451be359c1c56faa69064fc98033d72.jpg
Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-8f275ed68a1b4a39bcb527cfa5b428c3.jpg

Planerar ställa in sedanen till helgen för lite uppgradering smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-99c65733758fc272a8a245b1c1db4760.jpg


78 Inlägg
11 september 2018
#5422
JKDesign skrev:
Hjälpte farsan uppgradera sina aero till den stiligare alupanelen, snabbt jobb som gör stor skillnad.
Innan:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-0451be359c1c56faa69064fc98033d72.jpg
Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-8f275ed68a1b4a39bcb527cfa5b428c3.jpg

Planerar ställa in sedanen till helgen för lite uppgradering smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-99c65733758fc272a8a245b1c1db4760.jpg

Är jäkligt glad att min 9-5 kom med allu panelen, stor skillnad som sagt!

Väntar med spänning på dina nya klipp, stor inspirationskälla smile

761 Inlägg
11 september 2018
#5423
Är väll samma panel i en 03 som en og 9-5 -01?
Fått tag på en vector -03 med lite godis i å tänkte att bakluckan lär väl vara den samma?


1 156 Inlägg
12 september 2018
#5424
Snurriis skrev:
Är väll samma panel i en 03 som en og 9-5 -01?
Fått tag på en vector -03 med lite godis i å tänkte att bakluckan lär väl vara den samma?

Samma panel.
Samma bakluckan, 03 fick bara med sig en reflexramp lr va man ska kalla den och tog bort nyckelhålet.

4 442 Inlägg
15 september 2018
Trådstartare
#5425
Update:

Äntligen dags för dom sista bitarna för steg 4 + mappning.

Började med att porta upp grenröret en del så det matchar mot avgashuset.
Innan:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-164288bf9574870f7206e36ae0cbd7a5.jpg
Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-d5174d1b59418ee4e894df7d5c4391ea.jpg

Även lite mot toppen
Innan:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-0e9919db32b0a14670fddcbf6a89696d.jpg
Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-d7cb0093dc2975611d7ace340cc73b0d.jpg

Kungskobran öppnades även upp.
Från 42mm
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-71ce40c9b610ea54643027952aa1afd1.jpg
Till 46mm, turbons inlopp är 47mm
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-406d1a52149794bf0072549c9d6cd8bd.jpg

Inloppet i kobran hade en enligt mig för grov kant
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-55c2851d3e58dfc1fe4896ab71637fb6.jpg
Sådär, nu känner sig luften lite mer välkommen smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-83ecc12892a701a14007587683e867b5.jpg

Sen fick grenröret lite bandage
Innan
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-c746c86106237a13485908d5e0d31a57.jpg
Efter, sticker härligt i fingrarna nu tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-5f528c9e69e988fe3d5649674b592d57.jpg
+ värmebeständig färg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-11b554c0c673e9f5e81d684fd96483a6.jpg

Skruvade ihop den nybalanserade turbon. 19t GTX wink kortnos för kungskobran
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-4c1cbbfdbc8234a7b888d391e590e2c9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-02d98b818ea684e4316a9e6fc4c0f0bd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-fd36f70e98cc76ba77a833da0cde916d.jpg

Imorgon blir det montering av grenrör, turbo, stålomspunna slangar, 875cc spridare, 3,7bar btr och bygga 3” dp
Senast redigerat av JKDesign (15 september 2018)


690 Inlägg
15 september 2018
#5426
JKDesign skrev:
Update:

Äntligen dags för dom sista bitarna för steg 4 + mappning.

Började med att porta upp grenröret en del så det matchar mot avgashuset.
Innan:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-164288bf9574870f7206e36ae0cbd7a5.jpg
Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-d5174d1b59418ee4e894df7d5c4391ea.jpg

Även lite mot toppen
Innan:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-0e9919db32b0a14670fddcbf6a89696d.jpg
Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-d7cb0093dc2975611d7ace340cc73b0d.jpg

Kungskobran öppnades även upp.
Från 42mm
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-71ce40c9b610ea54643027952aa1afd1.jpg
Till 46mm, turbons inlopp är 47mm
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-406d1a52149794bf0072549c9d6cd8bd.jpg

Inloppet i kobran hade en enligt mig för grov kant
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-55c2851d3e58dfc1fe4896ab71637fb6.jpg
Sådär, nu känner sig luften lite mer välkommen smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-83ecc12892a701a14007587683e867b5.jpg

Sen fick grenröret lite bandage
Innan
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-c746c86106237a13485908d5e0d31a57.jpg
Efter, sticker härligt i fingrarna nu tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-5f528c9e69e988fe3d5649674b592d57.jpg
+ värmebeständig färg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-11b554c0c673e9f5e81d684fd96483a6.jpg

Skruvade ihop den nybalanserade turbon. 19t GTX wink kortnos för kungskobran
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-4c1cbbfdbc8234a7b888d391e590e2c9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-02d98b818ea684e4316a9e6fc4c0f0bd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-fd36f70e98cc76ba77a833da0cde916d.jpg

Imorgon blir det montering av grenrör, turbo, stålomspunna slangar, 875cc spridare, 3,7bar btr och bygga 3” dp

Snyggt! Trodde kungskobran var större än 42mm original. Då skulle den passa med min turbo också.. Har 42mm där nere på kobran i dagsläget fast den lilla kobran såklart.


4 442 Inlägg
15 september 2018
Trådstartare
#5427
cevapcici skrev:
JKDesign skrev:
Update:

Äntligen dags för dom sista bitarna för steg 4 + mappning.

Började med att porta upp grenröret en del så det matchar mot avgashuset.
Innan:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-164288bf9574870f7206e36ae0cbd7a5.jpg
Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-d5174d1b59418ee4e894df7d5c4391ea.jpg

Även lite mot toppen
Innan:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-0e9919db32b0a14670fddcbf6a89696d.jpg
Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-d7cb0093dc2975611d7ace340cc73b0d.jpg

Kungskobran öppnades även upp.
Från 42mm
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-71ce40c9b610ea54643027952aa1afd1.jpg
Till 46mm, turbons inlopp är 47mm
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-406d1a52149794bf0072549c9d6cd8bd.jpg

Inloppet i kobran hade en enligt mig för grov kant
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-55c2851d3e58dfc1fe4896ab71637fb6.jpg
Sådär, nu känner sig luften lite mer välkommen smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-83ecc12892a701a14007587683e867b5.jpg

Sen fick grenröret lite bandage
Innan
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-c746c86106237a13485908d5e0d31a57.jpg
Efter, sticker härligt i fingrarna nu tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-5f528c9e69e988fe3d5649674b592d57.jpg
+ värmebeständig färg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-11b554c0c673e9f5e81d684fd96483a6.jpg

Skruvade ihop den nybalanserade turbon. 19t GTX wink kortnos för kungskobran
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-4c1cbbfdbc8234a7b888d391e590e2c9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-02d98b818ea684e4316a9e6fc4c0f0bd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-fd36f70e98cc76ba77a833da0cde916d.jpg

Imorgon blir det montering av grenrör, turbo, stålomspunna slangar, 875cc spridare, 3,7bar btr och bygga 3” dp

Snyggt! Trodde kungskobran var större än 42mm original. Då skulle den passa med min turbo också.. Har 42mm där nere på kobran i dagsläget fast den lilla kobran såklart.

Tack, ja den är ju tillverkad till 15t så anslutningen passar. Måste bara vara kortnos hus.


Kör defensivt, köp en stridsvagn.
174 Inlägg
15 september 2018
#5428
Porrigt värre. Snabbaste snigeln i stan smile

BioPowered SAAB 9-5

4 442 Inlägg
15 september 2018
Trådstartare
#5429
kitqeb skrev:
Porrigt värre. Snabbaste snigeln i stan smile

Ja det blir riktigt nice wink snabbaste saaben i stan blir det nog iaf!


78 Inlägg
15 september 2018
#5430
Så jäkla fett!

Passar cobran till original 15t?

4 442 Inlägg
15 september 2018
Trådstartare
#5431
karlmag skrev:
Så jäkla fett!

Passar cobran till original 15t?

Ja om den är från 2006-2010, annars måste anslutningen kortas ner

Skiljer inte mycket, men tillräckligt för att den inte ska få plats
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-569616788361412fdb39c1038d157ef0.jpg


4 442 Inlägg
17 september 2018
Trådstartare
#5432
Låter bilderna tala....

https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-1230db05e819ab157e2038fd855add48.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-2b5f00e495c13d68983829bc2c24ff30.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-9e227647494e51587eb4611f14924126.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-6e15b64ee9437b43c577fa91226c5b70.jpg

Sjukt taggad på att vrida på nyckeln med nya setupen!!

Fått loss allt nu väntar återmontering av det nya, fått på grenröret iaf
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-6e9542150a5ebac529f06629ca78ac6a.jpg

Stay tuned for more


78 Inlägg
17 september 2018
#5433
JKDesign skrev:
karlmag skrev:
Så jäkla fett!

Passar cobran till original 15t?

Ja om den är från 2006-2010, annars måste anslutningen kortas ner

Skiljer inte mycket, men tillräckligt för att den inte ska få plats
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-569616788361412fdb39c1038d157ef0.jpg

Okej tack!
Senast redigerat av karlmag (17 september 2018)

4 442 Inlägg
18 september 2018
Trådstartare
#5434
Inte lika framgångsrik afton idag....

Fått på turbon och slanganslutningarna, men får inte ner kungskobran sad vattenröret från pumpen är i vägen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-4165464dcab3bcdf6ad242aad924e81f.jpg

Blir jäkla läckert med stålomspunnet iaf tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-b67cedec1f7982b0074f44be3001538e.jpg

Nya tag imorgon


Kör defensivt, köp en stridsvagn.
174 Inlägg
18 september 2018
#5435
Det där skitet har jag haft problem med också. Slutade med att jag filade på både röret och kobran. Så nu ligger kobran an mot bilen men fullt ansluten till kompressorhuset. Fick besked från maptun att de tyckte jag skulle skicka tillbaka för att få en ny men drog slutsatsen att det inte skulle passa utan min modifiering ändå. Sen om jag gjorde rätt det vet jag inte, fungerade bra iaf.

Kan tillägga att jag även försökte skjuta turbon åt höger när jag spände. Gav mig lite men inte särskilt märkbart.
Senast redigerat av kitqeb (18 september 2018)

BioPowered SAAB 9-5

531 Inlägg
18 september 2018
#5436
JKDesign skrev:
Inte lika framgångsrik afton idag....

Fått på turbon och slanganslutningarna, men får inte ner kungskobran sad vattenröret från pumpen är i vägen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-4165464dcab3bcdf6ad242aad924e81f.jpg

Blir jäkla läckert med stålomspunnet iaf tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-b67cedec1f7982b0074f44be3001538e.jpg

Nya tag imorgon

Har inte Aeromodeller den större kobran original? Hur har man gjort där i sådana fall?


761 Inlägg
18 september 2018
#5437
volvoglracing skrev:
JKDesign skrev:
Inte lika framgångsrik afton idag....

Fått på turbon och slanganslutningarna, men får inte ner kungskobran sad vattenröret från pumpen är i vägen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-4165464dcab3bcdf6ad242aad924e81f.jpg

Blir jäkla läckert med stålomspunnet iaf tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-b67cedec1f7982b0074f44be3001538e.jpg

Nya tag imorgon

Har inte Aeromodeller den större kobran original? Hur har man gjort där i sådana fall?

Aero -06 fick en "lite" större cobra än dom tidigare aerosarna har jag för mig.
Körde väll rör i olika böjar å siliconslang innan.


4 442 Inlägg
19 september 2018
Trådstartare
#5438
kitqeb skrev:
Det där skitet har jag haft problem med också. Slutade med att jag filade på både röret och kobran. Så nu ligger kobran an mot bilen men fullt ansluten till kompressorhuset. Fick besked från maptun att de tyckte jag skulle skicka tillbaka för att få en ny men drog slutsatsen att det inte skulle passa utan min modifiering ändå. Sen om jag gjorde rätt det vet jag inte, fungerade bra iaf.

Kan tillägga att jag även försökte skjuta turbon åt höger när jag spände. Gav mig lite men inte särskilt märkbart.

Blev inget skruvande igår, men försöker med ett ryck ikväll.
Lutar åt att göra något liknande.

Så drygt att lossa på allt igen om det skulle behövas.

Tack för tipset


4 442 Inlägg
19 september 2018
Trådstartare
#5439
volvoglracing skrev:
JKDesign skrev:
Inte lika framgångsrik afton idag....

Fått på turbon och slanganslutningarna, men får inte ner kungskobran sad vattenröret från pumpen är i vägen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-4165464dcab3bcdf6ad242aad924e81f.jpg

Blir jäkla läckert med stålomspunnet iaf tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-b67cedec1f7982b0074f44be3001538e.jpg

Nya tag imorgon

Har inte Aeromodeller den större kobran original? Hur har man gjort där i sådana fall?

Jo 06-10 har denna original, vet inte riktigt vad dom har gjort annorlunda.


3 181 Inlägg
19 september 2018
#5440
Är de pga större turbo det bli tight eller är de tight original också?



Sök