Efter tur till jobbet på ca 3mil så är ad85 nere på ~47% igen. Så måste vara något mer som läcker typ dumpventil. Skall testa att plugga den helt.
Sen har jag hängt med huvudet i framrutan vid två tillfällen laddet skenar så det står härliga till. Lossade kontakten till mv för att se vad jag hade för glt, gick till 0,6 bar vilket är något högt. Men efter 0,6 så gick den upp till 1,3bar sen släppte ja gasen.
Wg’n pallar helt enkelt inte trycket.
Någon som har erfarenhet av ebay wg typ kinugawa, mamba osv som har utbytbara fjädrar?
Sjukt mkt bättre än de som kommer med kinaturbons...
Wastegatehålet I avgashuset täcks av en bricka som sitter på en arm, denna armen går ut ur avgashuset och kopplas till en stång som går till wastegateklockan.
Armen som brickan sitter på har lossnat ifrån avgashuset, vet inte än hur det ser ut inne I avgashuset. Har inte orkat titta åt bilens håll än
Wastegatehålet I avgashuset täcks av en bricka som sitter på en arm, denna armen går ut ur avgashuset och kopplas till en stång som går till wastegateklockan.
Armen som brickan sitter på har lossnat ifrån avgashuset, vet inte än hur det ser ut inne I avgashuset. Har inte orkat titta åt bilens håll än
Kan detta vara orsaken till det skenande laddtrycket?
Wastegatehålet I avgashuset täcks av en bricka som sitter på en arm, denna armen går ut ur avgashuset och kopplas till en stång som går till wastegateklockan.
Armen som brickan sitter på har lossnat ifrån avgashuset, vet inte än hur det ser ut inne I avgashuset. Har inte orkat titta åt bilens håll än
Kan detta vara orsaken till det skenande laddtrycket?
Ja absolut, wastegatens uppgift är ju att reglera trycket så allt inte hamnar på turbinen. Är den stängd hela tiden skenar laddtrycket. Så det är inte säkert min wastegateklocka var paj utan snarare att armen hade fastnat.
Wastegatehålet I avgashuset täcks av en bricka som sitter på en arm, denna armen går ut ur avgashuset och kopplas till en stång som går till wastegateklockan.
Armen som brickan sitter på har lossnat ifrån avgashuset, vet inte än hur det ser ut inne I avgashuset. Har inte orkat titta åt bilens håll än
Kan detta vara orsaken till det skenande laddtrycket?
Ja absolut, wastegatens uppgift är ju att reglera trycket så allt inte hamnar på turbinen. Är den stängd hela tiden skenar laddtrycket. Så det är inte säkert min wastegateklocka var paj utan snarare att armen hade fastnat.
Det var exakt den ekvationen jag också gjorde. Vad har du tänkt göra åt den där saken då?
Kan detta vara orsaken till det skenande laddtrycket?
Ja absolut, wastegatens uppgift är ju att reglera trycket så allt inte hamnar på turbinen. Är den stängd hela tiden skenar laddtrycket. Så det är inte säkert min wastegateklocka var paj utan snarare att armen hade fastnat.
Det var exakt den ekvationen jag också gjorde. Vad har du tänkt göra åt den där saken då?
Ska testa svetsa fast den försiktigt, annars byter ja avgashus!