Drygt när det krånglar, men kämpa på. Den bilen är värd att kämpa på med.
Tack
Jo, har läst en hel del om efterdragning av toppen och det är något jag borde gjort för längesen.
Monterade helt nya toppbultar och drog enl spec sen inget mer. Nu läser ja om folk som oljar en gängorna för att få bättre sträck i bulten och toppen att nypa hårdare.
Om det fortsätter att spöka hade jag låtit den stå till våren. Då får man kanske tillbaka suget igen när sommaren närmar sig. Så mycket arbete som du har lagt ner i bygget tror jag att du kommer att ånga dig om du säljer av den
Om det fortsätter att spöka hade jag låtit den stå till våren. Då får man kanske tillbaka suget igen när sommaren närmar sig. Så mycket arbete som du har lagt ner i bygget tror jag att du kommer att ånga dig om du säljer av den
Ja, jag är nog inne på det spåret.
Drygt ett års arbete med sena nätter, ångest, glädje, lycka.... det är ju som sagt inte bara mycket pengar, det är tid och känslor också.
Sen är jag alldeles för driven för att bara låta den stå, men vi får se
ändå skönt att det var något så lätt att fixa, men helt klart riktigt irriterande
Ja fan, så glad att slippa lyfta toppen och allt. Men ändå surt som fan, man tror ju alltid det värsta och börjar byta saker utan att faktiskt VETA vad orsaken till läckaget är.
Härligt, bra jobbat! Tänk vad en packning kan ställa till med problem.
Ja så skönt att hittat ett faktiskt fel, får förhoppningsvis packningen idag så att jag kan smälla ihop allt och bruka bilen igen
Tips på hur man får fast packningen korrekt? Jag gjorde bytet på verkstad sist för 2 år sen så vetefan när det e dags igen men jag minns att mekanikern fick kämpa för att skiten skulle sätta sig korrekt.
Någon tätning sen trycka fast packningen i kåpan eller?
Härligt, bra jobbat! Tänk vad en packning kan ställa till med problem.
Ja så skönt att hittat ett faktiskt fel, får förhoppningsvis packningen idag så att jag kan smälla ihop allt och bruka bilen igen
Tips på hur man får fast packningen korrekt? Jag gjorde bytet på verkstad sist för 2 år sen så vetefan när det e dags igen men jag minns att mekanikern fick kämpa för att skiten skulle sätta sig korrekt.
Det är rätt så enkelt, täta punkter med loctite snabblim att trycka dit den. Sen flänspackning i halvmånarna, då blir det tätt.
Sist gång satte jag fast packningen med sånt silikonklet(packning) men alldeles för långt isär mellan punkterna så den la ju sig fel.
Nu skall jag se till att den verkligen sitter i locket innan jag vänder
Det är rätt så enkelt, täta punkter med loctite snabblim att trycka dit den. Sen flänspackning i halvmånarna, då blir det tätt.
Sist gång satte jag fast packningen med sånt silikonklet(packning) men alldeles för långt isär mellan punkterna så den la ju sig fel.
Nu skall jag se till att den verkligen sitter i locket innan jag vänder
Började med att göra rent i spåret där packningen skall ligga Sen limma fast packningen noga med loctie Till sist lite flänspackning på halvmånarna, testa även vända den uppåner och skaka! Den rörde sig inte ur fläcken
Tryckröret gick inte att helsvetsa så det skarvades med avgasklammer, misstänker att det inte blir 100% tätt. Så skarvarna ersattes med silikonrör och tryckröret lindades i värmereflekterade tejp. Ger säkert 20hk extra eller mer! Troligtvis inte men det ser fresh ut
Var på tiden att motorrummet fick sig en färgklick Innan: Efter
Nu skall jag försöka sova ett par timmar innan jobbet kallar