5231
Sök

Hjälp med avgassystem.

20 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
På skarvröret så är det ju 2springor på vardera sida.. När man nyper åt skarvarna med klammrarna så nyps ju spingorna in.. Äh dålig på att förklara.. Funderade faktiskt på sån där tejp som smälter ihop med avgasröret så att säga då.. Kostar inte så mycket så blir att prova det i morgon!

1 298 Inlägg
2 september 2011
Tror jag förstår vad du menar nu. Dock brukar det lösa sig ifall man har rätt storlek på klammern och duttar dit lite monteringspasta innan man sätter ihop delarna. Om man trycker dit pastan när delarna redan sitter ihop brukar det inte bli tätt.
Prova folien annars!

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

20 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
Japp ska prova folien i morgon.. Den lindar man runt utanpå? Och sen smälter det ihop med avgasröret?

20 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
Nu har jag fått det helt tätt! Den där folien funkade. Lät bilen stå igång 30min.. Men går den igenom besiktningen tro? Hmm,,

Vet inte hur man visar en film här på forumet så det får bli en länk!
http://www.youtube.com/watch?v=8qGmeNR7I4g
Men kanske inte är tillåtet.. Men isåfall så vore det bra om någon sade till så tar jag genast bort den. .
Senast redigerat av snusdennis (6 september 2011)

20 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
Angående den stora burken som är framför bakaxeln.. Ska den bara hänga i en upphängare? Bytte till en ny men finns endast fästen på ena sidan.. Resten hålls upp av raka röret som går över bakaxeln så att säga.

20 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
bump

Sök