Mötte förra vintern en 744 med xenonkonverterade lyktor.
Kan säga att jag starkt fundera på att vända och slå sönder lyktorna för honom.. mitt i natten och kolsvart och lång raksträcka så man vart ganska blind både under och ett bra tag efter mötet.
Chansar dock på att han hade 55W i halvljuset också, dock så bländar 35W i vanlig lykta också väldigt mycket. (Enligt mig, kan dock omöjligt vara ensam om detta, rättare sagt vet jag att jag inte är det.)
Finns även en gammal passat i närheten med xenon i halvljus, bländar tamefan som helljus även under dagtid.
På bilar med projektorljus osv kan jag förstå att man xenonkonverterar halvljuset då det inte bländar på långa vägar lika mycket som i en "vanlig" lykta.
Tur man har eget xenon i extraljus nu att kriga tillbaka med.
Skiter i vilket, kommer någon med halvljus som lyser så att man tror att man får möte med en lastbil med helljus på så slår jag på dom, skiter i vilka ursäkter folk har, ska jag bli bländad så ska den andra åtminstonde bli bländad lika mycket han å.

För att tillföra något, du ska ha H4 bi-xenon och kör helst 35W för dina medtrafikanters skull.. det lyser gott och väl till halvljus.