Simon76 skrev:
Ok, jag fattar.
Bara till att sätta sig och läsa bruksanvisningen.. Tur att man vaknade tidigt..
Har kollat lite.
Den har optisk utgång, men man måste tydligen köpa Alpines egna (förmodligen svindyra) kabel. Ändå ganska bra med optisk..
Ingen FLAC

Vilket är då bäst, AAC ell WMA?
Tydligen bara flashminnen. Men det räcker ju långt till ljudfiler.
Sen det här med kablen till handbromsen(för DVD)? Kan man koppla den till jord? Eller vad är enklast?
Om du bara skall köra i Sverige kan du diraktjorda den ja.
Men om du mot förmodan skall ner till yskland tex. så MÅSTE du ha handbromssignalen då det är lag på det där. Man får inte kunna kolla på film medans bilen körs. Likadant i England vad jag vet. (O andra sidan kan man i det läget montera en tvålägeskontakt......direktjordad respektive handbromsen)
Det där med komprimerat matrial....
WMA går ju att få rätt bra men bästa kvalitén tar nästan lika mkt plats som WAW.
Och varför är folk så himla insnöade på flac?
Det är ju 24bit som är bäst och den ligger ju runt 10-20% mindre i storlek i än WAW i praktiken...
För slölyssning brukar jag själv köra mp3 men när jag vill LYSSNA är det köpeskivor som gäller allt som oftast.
Dock är de oftast sönderkomprimerade så de låter skit ändå.....

Kommer dock att skaffa mig en trevlig vinylsvarv och en extern RIAA-förstärkare med både rca och USB så jag kan rippa vinyl för att ha i bilen.
Jämför tex AC/DC - Black Ice mellan FLAC, mp3, köpeskiva mot vinyl så kommer du att förstå varför jag vill göra det

Angående den optiska kabeln så kan ChriZtoffer eller Horseyhorse svara på vad den kostar....